[Mercedes W124 250d 1992r. ASB] Brak mocy i problem z odpalaniem

27 Gru 2019, 20:46

Witajcie, jestem nowy na forum, to mój pierwszy post, także na pewno w tej chwili popełniam jakieś błędy, za co serdecznie przepraszam.


Otóż od niedawna jestem posiadaczem Mesia W124 250d 90km 66kW 1992r ASB (4 biegowy) i występują w nim takie problemy jak straszliwy brak mocy (około 40 sekund do setki!), problem z opalaniem (szczególnie na zimnym, ale na ciepłym silniku też się zdaża czasami) oraz samochód często poddymia (szary dymek, najbardziej poniżej 90 stopni, chociaż przy temperaturze roboczej też poddymia, ale mniej).

Proszę o pomoc. Za choć małe uwagi co do przyczyny takiej małej mocy (40 sekund do setki robi swoje, pod małą górkę nie przyspiesza, tylko z trudem utrzymuje prędkość), dymienia z rury oraz trudności w odpalaniu serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam
Mercekw124
Nowicjusz
 
Posty: 15

27 Gru 2019, 21:27

Dymem bym się nie przejmował bo to już poprostu zmęczenie silnika się objawia, całkiem normalka co do przyspieszenienia to trzeba by tu się przyjrzeć konkretnie może mieć to związek z problemem z odpalaniem.... Może źle ustawiona pompa? Wpierw to zrób podstawy czyli filtry i zobacz czy masz katalizator, może też być zatkany.
Masz przy pompie ręczna pompke do paliwa? Spróbuj napompowac przed odpaleniem bo może układ się zapowietrza. Do sorawdzenia również świece żarowe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2019, 21:51

Dzięki, posprawdzam, sprawdzę czy mam katalizator, pewnie tak, ale nie wiem na sto procent, bo auto mam od niedawna. Świecie już mam nowe kupione, czekają na wymianę. Za to mam egr (z kolektora wydechowego, zaraz obok bagnetu automatu wychodzi taki srebrny cypelek). Co do pompy wtryskowej, listwy nic przy nich nie robiłem. Dodam, że z silnikach na wolnych obrotach wydobywa się takie dość głósne stukanie (jak chyba w większości tych silników?). Nie czyszciłem smoka w baku jeszcze. Podobno można kupić na alledrogo za bodajże 12 zł nowy taki smok, zamiennik ("filtr wstępny", bo to chyba to samo?) tylko, że on jest z plastiku (jednorazówka), a w baku jest najpewniej oryginał Mercedesa metalowy, także do przeczyszczenia. Właśnie tylko Nie wiem jak się do niego dostać? Słyszałem, że trzeba wejść pod auto i odkręcić coś w baku (podobno imbusem 22mm, ale nie wiem dokładnie),
także prosiłbym o instrukcje tego jeszcze.

Pozdrawiam
Mercekw124
Nowicjusz
 
Posty: 15

27 Gru 2019, 21:58

Filtr paliwa masz gdzieś pod maską, w baku chyba nie ma żadnego smoka. Na schemacie masz filtr paliwa, nr 8
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2019, 22:09

A ok dzięki. Mam też w zamiarze przeplukac wtryski K2 diesel dictum (mam dwie sztuki akurat), tylko nie wiem gdzie się wpisać z przewodami (powrotny i doprowadzający, mam też uniwersalny filtr do tego), ten środek, który posłuży jako paliwo bez użycia ropy z baku, to podobno najskuteczniejsze. Słyszałem, że w tym wypadku silnik nie zapali bez pompy paliwowej (nie zapali na samej pompie wtryskowej, także podłączenie się właśnie pod ten filtr paliwa widoczny u ciebie na zdjęciu 8 odpada podobno) , która jest gdzies podobno z tyłu silnika, także muszę się wpisać raczej przed pompa paliwowa ta niby z tyłu silnika, tylko jak?. Proszę ewentualnie o jakas instrukcji i fotki. Z góry dziękuję

P. S olej wymienilem dzisiaj wraz z filtrem. Wymianę oleju poprzedziłem dolewajsc do starego oleju 4 płukankami K2 motor flush 250ml (nowy olej to pełny syntetyk)
Mercekw124
Nowicjusz
 
Posty: 15

28 Gru 2019, 08:04

Z tym preparatem musisz wpiąć się przed pompę wtryskowa. Poprostu musisz sobie zakombinowac 2 wezyki i wpiąć w pompę jeden zasilanie drugi powrót
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

28 Gru 2019, 11:22

Dzięki, a powiedz mi jeszcze, czy jak odłącze te wężyki paliwa, które idą z baku do filtra paliwa (wepne się pewnie w takim razie przez filtr paliwa ten co pokazałeś na zdjęciu, część numer 8, tam dochodzą 3 wężyki, z czego jeden jest zasilający, drugi powrotny, a trzeci nie wiem do czego służy i to znajduje się idealnie przed pompa wtryskowa i jest na wierzchu) to czy przy zapaleniu silnika nie zacznie mi lecieć paliwo z baku i zalewac powiedzmy komorę silnika? Jest tam jakaś pompka wstępną przed tym filtrem paliwa i pompa wtryskowa? Jeśli jest to elektryczna czy mechaniczna? I jak by się dało ja wyłączyc jeśli jest? A jak nie ma to super :). Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Mercekw124
Nowicjusz
 
Posty: 15

28 Gru 2019, 16:04

Skoro na ciepłym też ciężko odpala a filtr paliwa wymieniony,to może być inny problem.Masz tam zwykłą pompę sekcyjną,rzędową?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Gru 2019, 19:04

Wpialem się dzisiaj pod filtr paliwa z moim sztucznym bakiem K2 diesel dictum (powrót i doprowadzenie paliwa) na rurce, która miał wracać środek do tego "baku" zamontowalem uniwersalny filtr paliwa. Włączyłem silnik i z przewodu, który odlaczylem z filtra paliwa, który prowadził do tego fabrycznego baku tego pod autem zaczela tryskac ropa :( :(. Podobno przed pompa wtryskowa jest jeszcze jakaś pompka przy silniku, która tloczy paliwo z baku. Tak jak mówiłem ma to auto od 2 tygodni i jeszcze mało znam jego budowę. Prosiłbym o instrukcję jak by to należałoby zrobić, najlepiej z fotkami jeszcze. Z góry dziękuję.

P. S Pompa wtryskowa oryginalna, przy tym silniku byl tylko jeden typ chyba, jest pod kolektorem dolotowym. Auto W124 250d 1992r. Automatyczna skrzynia biegów 66kw 90km
Mercekw124
Nowicjusz
 
Posty: 15

28 Gru 2019, 19:43

czy od momentu zakupu auta silnik był słaby? Czy to nastąpiło za jakiś czas?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Gru 2019, 19:52

Już przed zakupem tak było. Sprzedawca niestety chytry handlarz. Mówił, że to pierdoła. Uhm na pewno.
Mercekw124
Nowicjusz
 
Posty: 15

28 Gru 2019, 20:07

Napisz do mnie na priv,mam kilka pytań,też podejrzewam,że to pierdoła,powiem co należy zrobić,ogarniesz to sam,pytanie tylko czy po jeżdzie unosi się specyficzny zapaszek przypalonego suchego garnka?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Gru 2019, 18:43

Cześć, nie czuje zapachu spalonych garnków (przynajmniej mi się tak wydaje :) ), raczej czuje zapach takiej niedopalonej ropy. Ale mam trochę lepszą wiadomość, dolałem 1 butelkę k2 diesel dictum (mam ich 2 sztuki) do filtra paliwa. Dodatkowo dolałem jakieś specyfiki ze stacji do baku (do czyszczenia układu paliwowego, w tym wtrysków) i powiem, że jest malutka poprawa tzn. mniej dymi (głownie dymi już tylko przy dodaniu gazu i wiadomo po zapaleniu, i na zimnym trochę), co z mocą to nie wiem, bo poza posesje nie wyjeżdżałem nim, a z zapalaniem okazuje się, że też lepiej, zapala podobnie na zimnym i na ciepłym (około 2 sekundy kręcenia w porywie do 3). Serdecznie prosiłbym jakbym się mógł wpiąć ten sztuczny bak (środek k2 diesel dictum do wtrysków) do układu paliwowego z pominięciem fabrycznego baku (podobno to najskuteczniejsze jak ten środek nie miesza się z paliwem), najlepiej jakaś prosta w języku instrukcja do w124 do silnika 250d 90km oraz jakies fotki. Z góry dziękuję, pozdrawiam i dziękuję Wszystkim w tym temacie za dotychczasową pomoc!!! :)
Mercekw124
Nowicjusz
 
Posty: 15

29 Gru 2019, 19:26

Najlepiej to będzi zrobić przy filtrze paliwa, masz tam 2 weżyki, zasilający i powrotny, zdejmujesz je i wkładasz do bańki z tym polepszaczem i tyle. ja tu nie widzę żadnych komplikacji, jak Ci nie wygodnie przy filtrze zrób to przy pompie, zasada ta sama
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Gru 2019, 19:27

Kolego,gdybyś dolał trochę benzyny,to tez efekt byłby podobny,te środki tak szybko nie działają,podniosłeś tymi dodatkami wartość cetanową ON,myślę,że problemu nie usunąłeś,tutaj potrzebna będzie raczej albo twoja ,albo ingerencja mechanika,skoro nie dałeś sobie pomóc,cóż.Te układy wtryskowe są mi znane,bo złupiłem już kilometrażowo takie dwa systemy wtrysku,albo wszystko chodziło aż do wyeksploatowania tego czy tego,nigdy nie trzeba było niczego czyścić,te wtryskiwacze to nie CR.Ciesz się tylko,że z taką przypadłością auto kupiłeś,jest nadzieja na to,ze ogarniesz to nie wydając złotówki,jeśli pojedziesz do mechanika,zaboli,ja tutaj nie napiszę co masz zrobić,bo nie masz woli odpowiedzieć na moje pytania na priv,cóż.Jeśli zadowala ciebie wzrost mocy o jednego KM a nie chcesz dobić do warości fabrycznej,no to?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)