Brak mocy passat b5 fl 130 km

04 Lut 2011, 17:34

Mam problem z moim passacikiem jek ruszam to jest zamulony tak ze nie chce wogole sie zebrac dopiero przy 2800 obrotów zaczyna jechac ale niema takiej mocy jak miec powinien zadna kontrolka sie nie swieci co to moze być ????
Pawelllll1
Pawelllll1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Nowy Sącz

04 Lut 2011, 18:29

gdy silnik jest cieply zachowuje sie tak samo gdy jest zimny??
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Lut 2011, 18:35

Jak jest ciepły to troszke lepiej sie zbiera ale jakiejs kolosalnej ruznicy niema
Pawelllll1
Pawelllll1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Nowy Sącz

07 Lut 2011, 10:46

Problemem może okazać się turbina lub jej osprzęt. Może któryś z węży podciśnieniowych masz przetarty? U mnie silnik przechodził w tryb awaryjny (na wyświetlaczu nie pojawiła się żadna kontrolka) po mocniejszym depnięciu na 3 biegu (wyżej też). Zgaszenie i ponowne odpalenie powodowało normalną pracę do momentu kolejnego odcięcia. Wynika to z przeładowania turbiny i spowodowane może być wieloma sprawami. Napisz coś więcej. Czy moc zanikła nagle, czy od dłuższego czasu obserwujesz stopniowy jej zanik?
Protech-Micro
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Jelenia Góra

07 Lut 2011, 17:24

sytuacja zistaniała nagle podczas jazdy i od tamtej pory tak sie dzieje
Pawelllll1
Pawelllll1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Nowy Sącz

08 Lut 2011, 13:05

Może być wiele przyczyn, ale objaw pasuje do mojej sytuacji. W jednym warsztacie powiedzieli że turbina do wymiany/regeneracji. Najprościej dla nich... dla mnie jednak najdroższa opcja z możliwych. Pojechałem do innego i okazało się, że turbina jest OK, trzeba ją tylko wyczyścić z sadzy. Zbiera się nadmiernie, kiedy robimy krótkie trasy po mieście, silnik nie nagrzany - sadza się nie wypala i w końcu blokuje kierownicę regulującą łopatki. Powinno się też odczekać 2-3 minuty zanim zgasi się silnik - pozwolić turbinie wystygnąć. Gaszenie od razu powoduje odcięcie chłodzenia łożysk, a turbina dalej się kręci. Sprawdź następujące elementy:

1. Czy popychacz od kierownicy turbiny rusza się lekko i nie zacina.
2. Zawór N75 sterujący tym popychaczem - może nie działać poprawnie.
3. Przepływomierz na kanale dolotowym do turbiny.
4. Węże i instalacja podciśnieniowa.

Ja będę teraz w sobotę jechał szukać dalej problemu. Na razie stawiam na wężyki, bo widać dosyć mocne przetarcia, a pomiary podciśnienia wskazują na nadmierne wahania. Zobaczymy co jest przyczyną.

VAG pokazuje, że turbina przeładowuje i przełącza w tryb bezpieczny. Występuje to przy dużym obciążeniu (pod górkę) silnika przy 3000 obrotów (u mnie). Wtedy zaczyna być strasznym mułem - odcina całkowicie doładowanie. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu jest ok do tego samego momentu.


Pozdrawiam, Maciek.
Protech-Micro
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Jelenia Góra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes Klasy G
    Luksusowy Mercedes Klasy G także ma wojskowe korzenie. Prace nad niemiecką terenówką rozpoczęto w 1972 roku. Początkowo samochód trafił między innymi do armii Niemiec, Szwajcarii, Argentyny oraz Iranu. Dostępna ...
    Na co zwrócić uwagę przy zakupie terenówki
    W terenówkach najważniejsze są rama, zawieszenie, napędy i silnik. Buda ma mniejsze znaczenie. Sprawdź jak samochód odpala na zimno, jaki dymek idzie z rury wydechowej i ile go jest. Po kilku sekundach dymienia ...