BRAK MOCY powyżej 4 tyś obrotów

03 Maj 2017, 21:06

Witam. Posiadam Vectre C 1.8 16V 122 KM z 2004 roku.

Auto podczas jazdy po przekroczeniu 4 tysięcy obrotu traci moc, zaczyna się dławić, następnie wyskakuje błąd check engine. Po podpięciu pod komputer wyskakują błędy:

-P0301-01 wykryta przerwa w zapłonie cylindra pierwszego

-P0304-01 wykrywa przerwa w zapłonie cylindra czwartego

W aucie zostało w ostatnim czasie wymienione:

- filtry, oleje, rozrząd, cewka, świece, pompa paliwa, wyczyszczona przepustnica.

Auto ma problemy od czasu ponownego przestawienia rozrządu oraz wymianie pompy paliwa. Przed naciagnieciem rozrządu i wymianie pompy paliwa samochód na gazie jeździł prawidłowo. AKTUALNIE Auto zachowuje się tak samo na gazie jak i na benzynie
MisiaMisia
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Vectra C
Silnik: 1.8 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Maj 2017, 21:43

MisiaMisia napisał(a):Auto ma problemy od czasu ponownego przestawienia rozrządu oraz wymianie pompy paliwa. Przed naciagnieciem rozrządu i wymianie pompy paliwa samochód na gazie jeździł prawidłowo.
i nie daje Ci to do myślenia????? Trzeba sprawdzić czy rozrząd został poprawnie ustawiony
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Maj 2017, 22:17

Rozrząd ustawiony poprawnie byłam jeszcze raz u tego samego mechanika, stwierdził że wszystko jest zrobione dobrze.
Czy może to być wina cewki która była niedawno zakupiona? Mechanik polecił tańszy odpowiednik.
MisiaMisia
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Vectra C
Silnik: 1.8 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Maj 2017, 23:23

Mechanik zaleca takie rzeczy montować???? Już wszystko samo mówi jakim jest mechanikiem. Może być to cewka ale gdy rozrząd będzie źle ustawiony to i cewka nie będzie działa prawidłowo. Pamiętaj o jednym el elektryczne typu czujniki,cewki itd kupujemy bardzo dobrej jakości sprawdzony zamiennik lub oryginał w przypadku takich zamienników różne rzeczy się dzieją. Wstaw auto do tego mechanika i powiedz że chcesz odebrać auto w pełni sprawne.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Maj 2017, 10:22

Jeżeli wcześniej nie było problemów to wszystko wskazuje na źle ustawiony rozrząd. Mogą też być źle dobrane świece. W silnikach 1.8 cewka jest zespolona na takiej szynie więc jak została wymieniona to jeszcze może być kwestia przewodu który idzie do niej, ale mechanik nie powinien takiego nie do końca sprawnego samochodu od siebie wypuścić.

MisiaMisia napisał(a):Czy może to być wina cewki która była niedawno zakupiona? Mechanik polecił tańszy odpowiednik.
A powiedział że jak kupisz tańszy odpowiednik tym bardziej że masz gaz to mogą być problemy?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999