Brak obniżenia samochodu po zamontowaniu sprężyn obniżających.

30 Kwi 2020, 10:34

Witam, samochód to Clio II. Z racji tego, że auto było miękkie postanowiłem zamontować sprężyny obniżające Vogtlanda -35mm, na seryjny amor, amory są nowe, z tyłu były wymienione pół roku temu, a z przodu rok temu. Stare sprężyny również nie były stare, miały 3-4 lata. Przedwczoraj jechałem zamontować sprężyny, od razu mechanik powiedział, że są sporo krótsze od poprzedników, jednak po zamontowaniu ich auto wcale się nie obniżyło, twardsze jest faktycznie. Dzisiaj byłem ustawić zbieżność to również diagnosta powiedział, że zbytnio auto nie usiadło, ale twarde jest. Stwierdził, że powinienem przejechać z 200-300km i auto usiądzie, bo sprężyny muszą trochę popracować. Spotkał się kiedyś ktoś z czymś takim jak ja?
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

30 Kwi 2020, 13:23

Heli napisał(a):Przedwczoraj jechałem zamontować sprężyny, od razu mechanik powiedział, że są sporo krótsze od poprzedników
oryginalne sprężyny mogły być dłuższe ale są bardziej miękkie i przez to po ich zamontowaniu uginają się więcej niż te nowe sportowe twardsze. rezultatem takiej zmiany może być to że auto siądzie np. o 1-1,5 mm :)
To że sporo krótsze nie znaczy że auto będzie o tyle niżej.

Tak naprawdę żeby dokładnie sprawdzić ile auto usiądzie trzeba by było postawić sprężynę na prasie i ścisnąć ją siłą jaka działa na nią w samochodzie który stoi na kołach czyli masę samochodu podzielić na 4 i mniej więcej wyjdzie dla jednego koła. Dalej powinno się zmierzyć odległość między końcami i porównać z odległością drugiej sprężyny tak samo badanej (ściskanej).

Mój znajomy założył kiedyś sprężyny sportowe krótsze do Yariski z silnikiem 1.8 i okazało się że auto stało tak samo. Jedynym efektem takiej zmiany było sporo twardsze zawieszenie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

30 Kwi 2020, 13:48

Okej, rozumiem, wszystko jasne :) Może to i dobrze, bo głównie zależało mi na utwardzeniu, samochód i tak stał niżej niż seryjne inne samochody tego modelu, także dobrze, jak opadnie jeszcze kilkanaście mm to będzie dobrze, jeśli nie to trudno, nie mam zamiaru ciąć sprężyn :D
Heli
Początkujący
 
Posty: 97
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Napęd E-Axle - Hybrydy Lexusa będą bardziej dynamiczne
    Lexus pokazał wprawdzie swoje pierwsze auto w pełni elektryczne, ale japoński producent wcale nie zamierza rezygnować z napędu hybrydowego. Inżynierowie pracują właśnie nad nowym układem E-Axle, który sprawi, że nawet ...
    Model hybrydowy BMW ActiveHybrid 3
    Model hybrydowy oparto na BMW 3 Sedan, który jest wzorem łączenia w wyglądzie nadwozia elegancji ze sportowym zacięciem. Zwracające uwagę detale: oznaczenia na słupkach C, na nakładkach progów drzwiowych, specjalne ...