Heli napisał(a):Przedwczoraj jechałem zamontować sprężyny, od razu mechanik powiedział, że są sporo krótsze od poprzedników
oryginalne sprężyny mogły być dłuższe ale są bardziej miękkie i przez to po ich zamontowaniu uginają się więcej niż te nowe sportowe twardsze. rezultatem takiej zmiany może być to że auto siądzie np. o 1-1,5 mm
![Uśmiechnięty :)]()
To że sporo krótsze nie znaczy że auto będzie o tyle niżej.
Tak naprawdę żeby dokładnie sprawdzić ile auto usiądzie trzeba by było postawić sprężynę na prasie i ścisnąć ją siłą jaka działa na nią w samochodzie który stoi na kołach czyli masę samochodu podzielić na 4 i mniej więcej wyjdzie dla jednego koła. Dalej powinno się zmierzyć odległość między końcami i porównać z odległością drugiej sprężyny tak samo badanej (ściskanej).
Mój znajomy założył kiedyś sprężyny sportowe krótsze do Yariski z silnikiem 1.8 i okazało się że auto stało tak samo. Jedynym efektem takiej zmiany było sporo twardsze zawieszenie.