REKLAMA
![](https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/galeria-samochodow-a2/porownanie-honda-civic-vi-hyundai-elantra-iii-mitsubishi-carisma-rover-45-skoda-octavia-i-t27647.jpg)
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Może masz za niskie obroty, a chcesz mocno przyspieszyć? Im wyższy bieg tym ciężej silnikowi dynamicznie przenieść moment na koła przy niskich obrotach i może tu jest problem. jaką masz wartość obrotów jak ten problem występuje?ubnt napisał(a):Problem występuje na każdym biegu począwszy od 3. Jadąc spokojnie jest ok a gdy próbuje przyspieszyć auto łapie zadowienie i dopiero przyspiesza.
Nisko, a nawet bardzo nisko jak zmieniasz i masz tyle obrotów i próbujesz dynamicznie przyspieszyć to strasznie obciążasz sprzęgło i układ napędowy. Silnik benzynowy nie doładowany przy takich obrotach będzie słaby i przy takiej wartości nie powinno się dynamicznie przyspieszać na wyższych biegach.ubnt napisał(a):Problem występuje przy obrotach około 2000/min.
Dokładnie wygląda to na normalną reakcję. pewnie jak będziesz wciskał delikatnie gaz na tym biegu od takiej wartości obrotów to auto będzie normalnie przyspieszało.ubnt napisał(a):Jadąc 40km/h ma 3 biegu chcą gwałtownie przyspieszyć chwilowy brak reakcji auta dopiero później przyspieszenie
Komputer pokazuje eko jazdę, a przy niej nie wskazane jest mocne wciskanie pedału gazu szczególnie przy niskich obrotach.ubnt napisał(a):Staram się przestrzegać to co komputer pokazuje i redukuje bieg kiedy pojawia się minut o zmianie biegu.
Hm, jak byś przeciągał to po zmianie biegu nie było by 2 tys obr.ubnt napisał(a):Przyspieszajac raczej bardziej przeciagam i dopiero daje wyższy bieg