Brak płynu w chlodnicy-skutki..(?)

24 Lut 2009, 17:11

Niedawno zauwazylem ze nie mam płynu chlodzacego w zbiorniczku, nie wiem jak dlugo jezdzilem bez niego...po dolaniu , na drugi dzien zbiornik byl pusty.

Zastanawia mnie jakie moga byc skutki jezdzenia bez płynu do chlodnicy, chcialbym podkreślić, ze nie jestem w stanie stwierdzic jak dlugo bez niego jezdzilem ... :?: :!:
zycie to nie je bajka...
AD!
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 50
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Fiat Ducato 2007, 2287cm 120KM
  • 24 Lut 2009, 17:19

    Po pierwsze i bardzo istotne skoro nie było płynu musisz zlokalizować przyczyne wycieku.
    A jeśli przegrzałeś silnik mogłęś go zatrzeć (tłoki spóchły w cylindrach) i uszkodziły ci się pierścienie-po ostygnięciu silnika mogą nie trzymać kompresji a po nagrzaniu puchną ponownie i blokują tłoki w cylindrach- uszkodzeniu mogły też ulec zawory.
    Mozliwe też,że mogła dostać po tyłku pompa wodna bo pracowała na sucho.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    24 Lut 2009, 17:43

    Ćzęsto następstwem przegrzania silnika jest wydmuchanie uszczelki pod głowicą, a dalej "banie wody" czyli przeciek płynu chłodniczego do komory spalania i do oleju.
    zuk21
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Miejscowość: Olsztyn

    24 Lut 2009, 18:15

    A moze sie zdazyc tak ze ciezko odpala...badz gasnie juz po odpaleniu??
    zycie to nie je bajka...
    AD!
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 50
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Fiat Ducato 2007, 2287cm 120KM

    24 Lut 2009, 18:22

    Może jak najbardziej.
    Ale zeby to wykluczyć można zmierzyć cisnienie na cylindrach.
    A jak odpali ci silnik i zgaśnie sprubuj ruszyć wałem korbowym w jedną lub w drugą strone jeśli nawet nie drgnie masz silnik do remontu.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    24 Lut 2009, 19:16

    piotrpz87 napisał(a): sprubuj ruszyć wałem korbowym w jedną lub w drugą strone


    W tych sprawach jestem laikiem, wiec prosze dokladniej wytłumaczyc jak mam to zrobic..

    Jesli cos nie tak w cylindrach, jaka moze byc cena naprawy :?: Oczywiscie mniej-wiecej..
    zycie to nie je bajka...
    AD!
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 50
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Fiat Ducato 2007, 2287cm 120KM

    24 Lut 2009, 19:52

    ARuszyc walem to poprosu podniesc jedno kolo wbic trojke i pokrecic. Jezeli cos nie tak w cylindrach to cena naprwy bedzie duza ostatnio wymienialismy w fiescie 16V DOHC pierscienie i inne rzeczy bo woda sie dostala do tuleji cylindrowej i korozja byla i zero sprezania bo samochod stal 3 miesiace i skorodowalo. To same pierscienie 249 zl. A jak ci spuchly tloki to moze byc ze cylindry beda potrzebowaly szlifu. Poz
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    24 Lut 2009, 19:53

    AD ty sie nie pytaj co sie moze dziac tylko napisz co sie dokladnie dzieje!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    24 Lut 2009, 20:09

    Tak jak mowie zgasł mi 2 razy dosłownie na "srodku skrzyzowania" i nie chcial odpalic..bylem w warsztacie, powiedziano mi ze to nic, jak jezdzilem krotko i zadko..(mysle ze nie jezdzilem bez plynu dluzej niz 3 dni).

    Wymieniono mi tylko filtr paliwa(hahaha) nie wiem po co!

    Teraz autko wprawdzie odpala za 1 razem na Pb i LPG, ale dręczy mnie to...
    zycie to nie je bajka...
    AD!
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 50
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Fiat Ducato 2007, 2287cm 120KM

    24 Lut 2009, 20:49

    Sluchaj sam brak plynu w zbiorniczku to jeszcze nic,moj kuzyn ma Mazde MX-3,pytal sie mnie dlaczego samochod taki slaby,zapalilem silnik elegancko chodzil,reagowal poprawnie na pedal gazu,przejechalem sie,samochod mocny,jade dalej samochod slabnie,patrze temperatura normalna.Pomyslalem sobie malo plynu w chlodnicy musi byc,nie ma sily bo silnik dymku nie puszczal nic!Wiesz ile brakowalo plynu?Polowę i silnikowi nic sie nie stalo!Czujnik temperatury mial walniety i nie podchodzil wyzej jak norma.Ile jezdzil na takim stanie plynu?Nie pamietal ale chyba b.dlugo.Benzyniaki sa odporne na przegrzania,nie popatrzylem jaki to masz samochod ale nie martw sie ,moglo sie cos zlego stac ale nie musialo.Nauczka?Czesto sprawdzaj sobie stan plynu i oleju silnikowego,musisz miec ten nawyk.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    24 Lut 2009, 21:33

    Mam nadzieje ze bedzie tak jak mowiesz :roll:

    Dziekuje za pomoc


    _________________________pozdrawiam
    zycie to nie je bajka...
    AD!
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 50
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Fiat Ducato 2007, 2287cm 120KM

    24 Lut 2009, 21:50

    Zgasl ci bo po prostu przegrzal sie i dobrze ze zgasl sobie,gdyby to byl Diesel to? :shock: Mam nadzieje ze to benzynka jest!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    20 Lip 2018, 15:37

    Ja w moim ciągniku miałem problem z chłodnicą. Chłodnica c 360 to masakra, ale jak masz miejsce, w którym możesz kupić tanie części, to jest łatwiej.
    Ostatnio edytowany przez ArteK 20 Lip 2018, 16:37, edytowano w sumie 2 razy
    Powód: Regulamin pkt 4.4.e
    ruda2114
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14
    Prawo jazdy: 18 10 2007
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Ford Galaxy
    Silnik: 2,0
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001