Brak reakcji na przekręcony kluczyk

03 Maj 2023, 17:21

Witam,
Proszę o pomoc z problemem, samochód przestał reagować na przekręcanie zapłonu, przy otwarciu auta oraz przekręceniu zapłonu licznik jest martwy, kompletnie nic się na nim nie wyświetla. Auto nie reaguje na przekręcenie, ani nie uruchamia zapłonu ani nie kręci.

Pacjent: Golf MK V 2008r 1.4 TSI 103kW/140 PS GT Sport BMY

Ogólny problem z autem polegał na tym że auto pobierało prąd na postoju, po pomiarze okazało się że pobiera ponad 1,3 A. Po sprawdzeniu bezpieczników okazało się że po wyjęciu bezpiecznika 15A w gnieździe F8 komory silnikowej problem znika. Po zamontowaniu fabrycznego radia oraz ponownym wpięciu bezpiecznika problem znikł pojawił się natomiast nowy.

Po przekręceniu kluczyka okazało się że auto nie reaguje kompletnie, brak zapłonu oraz martwe zegary. Oprócz tego prąd dochodzi do kabiny normalnie, działa oświetlenie kabiny, radio, światła, samochód reaguje na kluczyk, po naciśnięciu przycisku na pilocie otwiera i zamyka się.

Sprawdziłem:
- połączenie masy w komorze silnika oraz pod kierownicą
- sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i dla pewności zastąpiłem je nowymi
- sprawdzony akumulator
- dodatkowo wymieniłem kostkę stacyjki

Niestety nie mam możliwości podpiąć auta pod komputer.

Proszę o podpowiedz co jeszcze powinienem sprawdzić i gdzie szukać problemu, czy jest może jakiś bezpiecznik lub przekaźnik który odpowiada za pracę zapłonu?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
kryspin044
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Maj 2023, 17:59

A sprawdziłeś czy znowu akumulator nie jest wyładowany? Może nie koniecznie radio było problemem a jego elektryka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Maj 2023, 18:12

Tak, akumulator sprawdzony, dla pewności przełożyłem z drugiego samochodu i efekt jest ten sam.
kryspin044
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Maj 2023, 20:56

Szukaj po bezpiecznikach, musi być coś wystrzelone, nie ma innej opcji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Maj 2023, 21:20

Wszystkie bezpieczniki dawałem nowe
kryspin044
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Maj 2023, 08:42

Mogłeś się pomylić przy wyciąganiu i wkładaniu bezpieczników. Któryś mógł nie trafić na swoje miejsce . Zrobiłeś fotkę skrzynki przed całą operacją.? Byłem w terenie właśnie do takiego golfa . Wymieniali sobie bezpieczniki i auto rzuciło palenie . Tam obsadzenie skrzynki bezpiecznikami jest zależne od rocznika , wyposazenia i tp..... Lista długa
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Maj 2023, 20:07

Problem rozwiązany, okazało się że gniazdo bezpiecznika odpowiadającego za podanie prądu na zapłon delikatnie się zapadło(blaszki w które wchodzi bezpiecznik wpadły tak jakby do środka), po naprawieniu tego i ponownej instalacji bezpiecznika auto ożyło.

Bardzo dziękuję za wasze rady Panowie
kryspin044
Nowicjusz
 
Posty: 4