Bravo 1.9/2.0 JTD - mocny kompakt z dieslem?

05 Sty 2021, 19:29

Przymierzam się do zakupu fiata bravo 1.9(150km)/2.0 jtd, najlepiej w wersji sport, czy 17/18k wystarczy do zakupu dobrego egzemplarza? Poza tym myślałem jeszcze o astrze h gtc 1.9 150km. Co będzie lepsze przy takim budżecie?

Ew przyjmę propozycję innego mocnego kompakta z dieslem. Chociaż wątpię, że jest coś lepszego. :D
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

08 Sty 2021, 18:11

ggg11 napisał(a):fiata bravo 1.9(150km)/2.0 jtd
To praktycznie takie same silniki bo ten drugi zyskał większą pojemność za sprawą zwiększenia średnicy cylindra z 82 do 83 mm. Dodatkowo przy tych silnikach montowany był DPF i EGR przez co ta wersja może być bardziej problematyczna przy większych przebiegach. Jak bym na Twoim miejscu celował w 1.9 JTD 120KM czyli wersję 8V. Te mocniejsze 16V uchodzą za bardziej awaryjne.

ggg11 napisał(a):Poza tym myślałem jeszcze o astrze h gtc 1.9 150km
To lżejsze auto od poprzednika i ten silnik z taką mocą na pewno lepiej sobie z nim radzi. Sam silnik również jest jedną z lepszych jednostek diesla które do tego w połączeniu z manualna skrzynią biegów potrafią mało palić szczególnie w trasie. Tych samochodów z silnikiem 1.9 jest dosyć mało i większy wybór będziesz miał u poprzednika.

ggg11 napisał(a):przyjmę propozycję innego mocnego kompakta z dieslem. Chociaż wątpię, że jest coś lepszego
Wszystko zależy jak na to patrzysz i jak mocno liczą się koszty użytkowania takiego auta :mrgreen:

Jak chcesz mocnego diesla z dobrym silnikiem to może Alfa Romeo Brera 2.4 JTD? [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

08 Sty 2021, 20:20

Rokiko napisał(a): Jak bym na Twoim miejscu celował w 1.9 JTD 120KM czyli wersję 8V. Te mocniejsze 16V uchodzą za bardziej awaryjne.

Rokiko napisał(a):. Sam silnik również jest jedną z lepszych jednostek diesla


To jak w końcu? Ten sam silnik w bravo jest "bardziej awaryjny" a w astrze jednym z lepszych diesli?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Sty 2021, 00:02

Zakupiłem fiata bravo 1.9 8v 120km(bez dpf), bo faktycznie wersja 150km sprawia więcej problemów i na dzień dobry wypada wymienić kolektor ssący, żeby nie ryzykować z klapami, a wersje 2.0 ciężko dostać, przynajmniej w mojej okolicy.

Proszę jeszcze o opinie, bo to mój 1 diesel, słyszę jakiś dziwny dźwięk na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym lub gdy wcisnę sprzęgło i silnik schodzi z obrotów.. Jakby jakieś rolki, jednak wszystko zostało sprawdzone przy pasku klinowym.. Czy po prostu taka jest charakterystyka pracy?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

30 Sty 2021, 21:42

Również zastanawiam się nad Fiatem Bravo w dieslu. Czy wersja 1.9 Multijet 120 km sprawdzi się na autostrady, bo z tego co się orientuje to jest tam tylko skrzynia 5 biegowa. Czy lepiej na dłuższe trasy 1.9 150 km albo poszukać nowszych 1.6/2.0?
Czy to prawda że 2.0 jest bardziej oszczędny niż 1.9 150km?
trech
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Mar 2021, 19:55

trech napisał(a):Również zastanawiam się nad Fiatem Bravo w dieslu. Czy wersja 1.9 Multijet 120 km sprawdzi się na autostrady, bo z tego co się orientuje to jest tam tylko skrzynia 5 biegowa. Czy lepiej na dłuższe trasy 1.9 150 km albo poszukać nowszych 1.6/2.0?
Czy to prawda że 2.0 jest bardziej oszczędny niż 1.9 150km?

140km/h na 5 biegu to ok 2,8k obrotów więc sam zdecyduj czy dużo czy mało. Ja na co dzień wolę dłuższą 5 niż krótką 6.
1.9 i 2.0 spalają podobne ilości.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 2.5 TFSI - International Engine of the Year 2013
    2,5-litrowy silnik TFSI otrzymał międzynarodowe wyróżnienie dla najlepszego silnika roku 2013 "International Engine of the Year", w kategorii jednostek od 2 do 2,5 l. Tak zadecydowało jury złożone z 87 dziennikarzy ...