Bravo 1.9 td

26 Lip 2010, 15:42

Witam, mam okazję kupić Fiata Bravo z silnikiem 1.9 td. Co mozecie powiedzieć o tym silniku, bo w internecie mało opini czytałem, duzo więcej jest na temat 1.9 JTD, ale nie o ten silnik mi chodzi. Jak z częściami, spalaniem i awaryjnością? Ile ok wyniesie ubezpieczenie OC takiego samochodu?

Dziękuje z góry za odpowiedzi.
padrino
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Polska

26 Lip 2010, 16:26

W internecie masz kalkulatory OC,ja gdy potrzebuje korzystam z tego http://ipolisa.pl/kalkulator/ ale myśle że więcej jak 1500zł nie zapłacisz (jeśli nie masz żadnych zniżek).
Ostatnio edytowany przez Barol, 27 Lip 2010, 00:05, edytowano w sumie 1 raz
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Lip 2010, 16:43

Napisz coś o tym silniku jak mozesz
padrino
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Polska

26 Lip 2010, 17:34

O JTD bym sie mógł wypowiedzieć ale TD w Bravie to nie bardzo kojarze ten silnik niestety.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Lip 2010, 18:04

O który silnik chodzi bo są dwa, 75KM i 101 konny?! Polecany jest ten drugi z oczywistych względów,pali tyle samo jak ten słabszy a moc zupełnie inna.To są bardzo dobre silniki ,problem jest tylko jeden,z racji wieku i zużycia eksploatacyjnego mogą być już wyhuśtane(wycieki,problemy z zapaleniem zimą,brak mocy,duże zużycie oleju).Jeśli silnik jest w dobrym stanie, to nie ryzykujesz niczym.Mój brat miał TIPO z takim silnikiem tyle,że 90 konnym,wymiatacz niezły i niezawodny.Nigdy silnik go nie zawiódł,pojawił się tylko duży wyciek gdzieś u samej góry motoru.Patrz na ciśnienie doładowania turbiny :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Lip 2010, 23:26

Chodzi o 101 konny silnik. Na szczeście brat jest fanatykiem mechaniki i powinien mi pomóc w oględiznach tego fiacika. Tak zapytam na zapas jakby coś- jak sie sprawdza to ciśnienie turbiny i jakie powinno być?
padrino
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Polska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR
    Toyota zademonstrowała produkcyjną wersję hybrydowego crossovera C-HR na targach w Genewie w marcu tego roku. Świat poznał wygląd auta z zewnątrz i pierwsze szczegóły specyfikacji, jednak producent nie pokazał jeszcze ...

27 Lip 2010, 09:52

Mój brat w TIPO miał diodowy wyświetlacz stopnia ciśnienia doładowania,nie pamiętam już ile katował ten silnik okrutnie,nie wymieniając w nim oleju w ogóle.Jeździł nim do Włoch.Ja osobiście jestem pod wrażeniem niezawodności i trwałości tych silników,bardzo odpornych na zaniedbania.Silniki Diesla FIATA to wyższa szkoła jazdy,od dawna,nie tylko z początkiem ery JTD.Nie wiem jak jest w tym BRAVO ,ale powinien być wskaźnik ciśnienia doładowania.Gdy dajesz w rurę,powinien wskazywać maxa!Jeśli nie ma wskaźnika, to tylko dobry mechanik może ci pomóc w ocenie stanu turbiny,chociaż wprawny kierowca z doświadczeniem tylko ruszy i już będzie wiedział w jakim stanie jest turbinka(gwizd).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Lip 2010, 14:20

A co powiecie o Bravo 1.4 80 KM benzyna, bo takie też mam okazje kupić. Troszke przeraziło mnie to ubezpieczenie 1.9 TD, ale jesli byłby naprawde duuuzo lepszy to bym się zdecydował. Jak z tą benzyną 1.4? 80 KM to mysle ze nie zamula bardzo i jakos da sie jechac, oczywiscie nie mowie o sciganiu się ;) To byłby mój pierwszy samochód, to wiecie o co chodzi ;)
padrino
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Polska

28 Lip 2010, 15:32

Bravo napewno nie z 1.4 :!: Najgorszy motor benzynowy w Bravie,ma problemy ze smarowaniem w silniku.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

28 Lip 2010, 18:20

Tzn? I w której wersji 1.4 bo z tego co kojarze to są dwie 1.4 80 KM i 1.4 75 KM
padrino
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Polska

28 Lip 2010, 19:31

Tak to prawda,jest problem z przytartymi wałkami rozrządu w silnikach 1.4 80KM oraz 1.6 90KM.Dobre silniki to 1.6 103 konny i 1.8 113 konny(benzynowe).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Lip 2010, 20:17

Ogólnie motor 1.4 nie cieszy sie dobrą opinią.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

29 Lip 2010, 08:53

Mój brat kupił ten samochód w Niemczech właśnie z tym silnikiem 1.6 90KM,naturalnie wałek rozrządu był przytarty.Stwierdziliśmy,że dojedzie do Polski(puszka moto-doktora).Tutaj na miejscu kupiliśmy nowiutki wałek porządnej niemieckiej firmy,wbrew pozorom nie był aż taki drogi(nie pamiętam już, ale chyba ok.300 zł).Auto było kupione tanio przez ten feler,nie było wyjeżdżone,brat ma go do tego czasu(4 lata),żadnej awarii ale prawdą jest ,że tym samochodem nie jeździ dużo.Czyli,jeśli trafia się to autko w bardzo dobrym stanie tanio z przytartym wałkiem to warto go kupić,jeśli problemem jest tylko ten wałek.Po prostu poddostawca wałków się nie popisał i montowano część niskiej jakości.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)