BRC 24 kradnie prąd z akumulatora

13 Lis 2019, 21:42

Witam, Dziś rano akumulator w moim samochodzie był kompletnie rozładowany. Po krótkim dochodzeniu okazało się że pobór przy wyłączonym samochodzie wynosi około 2A, problem znika gdy odłączony jest sterownik z BRC 24, lub zewnętrzny bezpiecznik od instalacji gazowej. Po odłączeniu sterownika gazu brak możliwości uruchomienia silnika na benzynie. Po ponownym podłączeniu bezpiecznika słychać cyknięcie na cewce przy zbiorniku gazu i przy filtrze, tak jakby chciał się przełączyć na gaz pomimo tego ze w stacyjce nie ma klucza a samochód zamknięty jest centralnym zamkiem. Bardzo proszę o pomoc w tym temacie. Temat dotyczy samochodu Fiat Panda II 2011r
BasteX
Obserwowany
 
Posty: 2

13 Lis 2019, 22:07

BasteX napisał(a):Po ponownym podłączeniu bezpiecznika słychać cyknięcie na cewce przy zbiorniku gazu i przy filtrze, tak jakby chciał się przełączyć na gaz pomimo tego ze w stacyjce nie ma klucza a samochód zamknięty jest centralnym zamkiem.
Może gdzieś jest zwarcie? Sprawdź pod tym kątem te elektrozawory. Musisz poszukać, sprawdź jeszcze masę od sterownika gazowego.

Co się dzieje jak włożysz kluczyk do stacyjki i później jak już odpalisz auto? Silnik chodzi tylko na benzynie i nie przełącza się na gaz czy cały czas masz załączony gaz i nie da się zmienić na benzynę? opisz może jak to wszystko wygląda.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Lis 2019, 18:24

Auto podczas opalania zachowuje się normalnie. Odpala na benzynie A potem przechodzi na gaz tak jakby było ok. Jedynie co to wyłączeniu zapłonu i zamknięciu auta cały czas podaje napięcie na cewki od gazu (tą od butli i tą przy filtrze)
BasteX
Obserwowany
 
Posty: 2

14 Lis 2019, 19:59

BasteX napisał(a): Jedynie co to wyłączeniu zapłonu i zamknięciu auta cały czas podaje napięcie na cewki od gazu (tą od butli i tą przy filtrze)

Jeżeli przy wyłączonym zapłonie, czy wyjętym kluczyku ze stacyjki elektrozawory od LPG mają cały czas zasilanie, to albo jest zwarcie na instalacji, albo sterownik padł. Odłącz masę od jednego z nich i sprawdź, czy ten drugi nadal ma zasilanie. Jeżeli tak, to sterownik LPG padł. On podaje napięcie na wszystkie elektrozawory LPG w samochodzie.
A co z elektrozaworem na parowniku? Też ma cały czas podane napięcie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lis 2019, 21:42

wygląda jakby sterowniki LPG się nie usypiał mimo tego iż znika plus po stacyjce, prawdopodobnie uległ uszkodzeniu jest to niebezpieczne jak nie zamyka elektrozaworów dobrze by było to jak najszybciej sprawdzić w jakimś serwisie
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niespodziewany pieszy na drodze
    Piesi, rowerzyści i motocykliści są ofiarami ponad połowy śmiertelnych wypadków drogowych w Polsce. Z tych grup piesi stanowią aż 35% zabitych, co jest bardzo niepokojące w kontekście średniej w krajach Unii Europejskiej, ...