Szarpie i gaśnie na LPG

07 Paź 2019, 10:11

Witam

Pacjent:

Astra II Classic 1.4 16V 90KM (Z14XEP) "twinport"

rok 2008, przebieg 200.000 km

Objawy:

Po odpaleniu zimnego silnika, silnik pracuje trochę nierówno, po ruszeniu i dodawaniu gazu silnik jakby dusi się, przerywa tym mocniej im więcej dodam gazu.

Jeśli wciskam gaz w miarę powoli i delikatnie silnik nabiera stopniowo obrotów i jakoś przyspiesza. Jeśli wdepnę gaz do dechy następuje gwałtowne zdławienie się silnika jakby miał zgasnąć, po odpuszczeni gazu silnik wraca do prawie normalnej pracy, po chwili pracy silnika/rozgrzaniu cały objaw przerywania ustępuje po ok 30-60 sek i już jest ok.

Co się dzieje na zimnym silniku że się tak dusi/przerywa, a po chwili pracy, lekkiego rozgrzania/przegazowania/ przelaczenia na PB (30-45 sekund na benzynie i ponownie na gaz) objaw ustępuje całkowicie?

instalacja lpg ma jakieś 40 tys przejechane .
Pozdrawiam
martibtf1
Nowicjusz
 
Posty: 5

07 Paź 2019, 10:16

Zacznijmy od tego żebyś sprawdził wyłączając całkowicie gaz i zostawił silnik tylko na zasilaniu benzyną. Jeżeli odpalisz zimny silnik to czy będą z nim jakieś problemy aż do momentu uzyskania odpowiedniej temperatury (90 stopni).

Wcześniej zgaś silnik na zasilaniu benzyną.

PS. Jaką masz instalację, której generacji?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

07 Paź 2019, 10:24

Odpala na benzynie bez problemu - nic się nie dzieje z silnikiem na benzynie.

Co do instalacji to nie wiem która to generacja (aktualnie jestem w pracy i nie mam papierów od gazu - moge sprawdzic jak wróce do domu.), firma to LPG-tech, z tego co wiem reduktor ALASKA - nie wiem czy to w czymś pomoże...

Dodam jeszcze ze był odłączany akumulatora i po tym tak się zaczęło dziać, może to zbieg okoliczności...
martibtf1
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Paź 2019, 09:29

Spróbuj tak - uruchom zimny silnik na benzynie. Poczekaj lub jedź aż wskazówka temperatury cieczy chłodzącej ruszy i wtedy przełącz na gaz. Auto powinno jechać bez problemu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Paź 2019, 10:25

MotoAlbercik napisał(a):Spróbuj tak - uruchom zimny silnik na benzynie. Poczekaj lub jedź aż wskazówka temperatury cieczy chłodzącej ruszy i wtedy przełącz na gaz. Auto powinno jechać bez problemu


Jest dokładnie tak jak mówisz - pytanie czy cos w ustawieniach się rozjechało czy padł czujnik temperatury(czy jak to tam działa :) )
martibtf1
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Paź 2019, 20:00

bardziej bym stawiał na brudne wtryskiwacze gazowe, które się kleją rano przez co źle dawkują LPG
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skąd się biorą zniżki na OC?
    Skąd się biorą zniżki na OC? Zakres OC jest dokładnie taki sam w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym. Nieco inne mogą być natomiast zniżki na OC przyznawane przez konkretnych ubezpieczycieli. Ci rządzą się swoimi prawami ...

09 Paź 2019, 07:32

Mi się wydaje natomiast ze albo cos się rozjechało w ustawieniach (choc to chyba mało prawdopodobne) albo jednak czujnik - zaraz po odpaleniu samochodu - przełącza się na gaz - zwykle musiałem przejechać około kilometra żeby zaskoczył.
Druga rzecz czy po odlaczeniu aumulatora trzeba trobic jakieś adaptacje (przejechac okolo 100KM na PPB) LPG? Z tego co widze opinie sa rozne w internecie.
martibtf1
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Paź 2019, 07:56

Wygląda na to że mogły się rozjechać ustawienia w sterowniku od LPG. Warto tu by było podłączyć interfejs do tej instalacji i sprawdzić.
Jeżeli chodzi o adaptację po odłączeniu akumulatora to u ciebie widać że nic się nie rozjechało na Pb. Najprostsza adaptacja odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu to wyłaczenie wszystkich odbiorników prądu wraz z klimatyzacją i odpalenie zimnego silnika który chodząc na wolnych obrotach osiągnie temperaturę 90 stopni i włączy się przynajmniej raz wentylator. W większości przypadków sprawdza się. Ale to nie pomoże na zmianę przełączania na gaz u ciebie przełącza odrazu na zimnym silniku co będzie powodowało problemy i taką zmianę wprowadzisz tylko przez odpowiedni interfejs do LPG.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Paź 2019, 20:09

martibtf1 napisał(a):Druga rzecz czy po odlaczeniu aumulatora trzeba trobic jakieś adaptacje

nie sterownik ma swoją pamięć i odłączenie akumulatora mu nie straszne, napisz jeszcze jakie masz wtryskiwacze gazowe a czujnik łatwo sprawdzić podłączasz komputer i patrzysz jaka pokazuje temp reduktora
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Paź 2019, 09:27

Ale panowie - o co chodzi? Bo czegoś nie rozumiem.
Chyba, że źle zrozumiałem i to, co opisuje autor dzieje się na PB. Bo ja zrozumiałem, że to co jest opisane, dzieje się na zimnym silniku na LPG. Nie na Pb. A jeżeli tak jest to :
MotoAlbercik napisał(a):Spróbuj tak - uruchom zimny silnik na benzynie. Poczekaj lub jedź aż wskazówka temperatury cieczy chłodzącej ruszy i wtedy przełącz na gaz. Auto powinno jechać bez problemu.

martibtf1 napisał(a):Jest dokładnie tak jak mówisz - pytanie czy cos w ustawieniach się rozjechało czy padł czujnik temperatury(czy jak to tam działa

Ja myślę, że tu jest wszystko ok. Przecież w każdej instalacji LPG jest tak, że zimnego silnika nie uruchomisz na LPG. I nie pojedziesz na LPG na zimnym silniku. Sterownik to wymusza przecież. Dopiero podczas jazdy, jak silnik się zagrzeje, to sterownik LPG przełącza z Pb na LPG. Normalna praca instalacji LPG...
A skutkiem uruchamiania zimnego silnika na LPG czy próba jazdy na LPG na zimnym silniku, zazwyczaj się kończy tak jak opisał autor. W lato, przy wysokich temp. takie coś raczej się nie zdarzy. Bo jest ciepło i silnik jest nagrzany nawet jak stoi całą noc. Ale jak się robi chłodno, a teraz mamy nawet minusowe temperatury, to raczej takie objawy na zimnym silniku pracującym na LPG są normalne. W zimie, zdarzało się nawet, że parownik zamarzał ( pokrywał się szronem ).
Od razu może dodam, bo autor pewnie zaraz napisze że wcześniej coś takiego się nie działo, to jak parownik jest jeszcze sprawny ( membrana jeszcze nie była tak twarda ), to na zimnym silniku przy niższych temp. dało się jechać. Ale z czasem membrana twardnieje pod wpływem zimnego gazu i robią się po czasie takie rzeczy. Jak osobiście podejrzewam, że autor będzie musiał w najbliższym czasie zregenerować parownik, bo nawet na ciepłym silniku auto nie będzie chciało jechać na LPG.
No i jeszcze jest kwestia konsekwencji jazdy na LPG na zimnym silniku - nie dość, że parownik się psuje, to jeszcze więcej pali, bo LPG trafia do komory spalania w postaci płynnej a nie gazowej. No i sam silnik również dłużej się rozgrzewa i niszczy.
Chyba, że to co opisywał autor tematu dzieje się na zimnym silniku podczas jazdy na Pb. Wówczas, inna sprawa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Paź 2019, 19:10

Sprawa wyjaśniona, sytuacja spowodowana padniętym czujnikiem temperatury LPG. Wymiana czujnika, dodatkowo przy okazji wymiana filtrów + regulacja + wymiana węża doprowadzajacefo gaz do silnika bo był przytarty 400zl. Autko jeździ dobrze. Cenowo chyba sporo, ale nie miałem czasu szukać innej firmy LPG.
martibtf1
Nowicjusz
 
Posty: 5

14 Paź 2019, 19:02

jak za czujnik temperatury reduktora i kawałek węża to trochę dużo 400zł jednak czasem warto zapłacić tyle i jeździć na LPG niż samemu szukać jak się nie ma wiedzy na ten temat
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002