Buggy 4x4 + silnik moto

09 Lis 2019, 12:38

Witam, aktualnie posiadam buggy na bazie libero, ale no chęć zmian doprowadziła mnie do tego miejsca.

Chce zmienić swój pojazd na coś mocniejszego. Założenie takie że silnik moto, prawdopodobnie CBR 1000f sc21, mam praktycznie pod nosem taki motor i prawie za darmo.

Chciał bym zostawić skrzynie moto a do tego jakiś sposób na dołączanie napędu przód plus wsteczny. Silnik będzie z tyłu.

Pytanie jak zrobić napęd dołączany na przód plus wsteczny? Proszę się nie śmiać, nie jestem mechanikiem, w sumie wszystko zlecam a chciał bym sobie obliczyć co do tego potrzebuje żeby zrobić kosztorys części w miarę możliwości.

Pytanie dwa o zawieszenie. Myślałem o coilover albo jakieś powietrzne, gdzie takowe dostanę bo na OLX, Allegro tego bardzo mało. Widziałem też że przerabiają zawieszenia przód od motoru i wsadzają do buggy.
buKKa
Nowicjusz

Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Był Chrysler Neon
Silnik: 2.0 133km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

09 Lis 2019, 14:58

buKKa napisał(a):Chce zmienić swój pojazd na coś mocniejszego. Założenie takie że silnik moto, prawdopodobnie CBR 1000f sc21, mam praktycznie pod nosem taki motor i prawie za darmo.
Buggy z takim silnikiem będzie zawracało praktycznie w miejscu :) niestety nie dorobisz tu wstecznego. Można by pomyśleć nad jakąś przekładnią która zmieniała by kierunek obrotów ale to chyba zbyt skomplikowane. Cofał będziesz tylko sporadycznie i na niewielkich odcinkach np. wyjazd z garażu lub przy zawracaniu jak się nie zmieścisz na raz to wtedy można by do wstecznego wykorzystać jakiś mocniejszy rozrusznik z samochodu do napędu i tyle. to chyba najprostsze rozwiązanie przy włożeniu silnika ze skrzynią od motoru.
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Lis 2019, 13:07

Wsteczny z roszrusznika jakoś mnie nie przekonuje, natomiast znalazłem coś takiego: