Idealny dla potrzeb mieszkańców Warszawy autobus nie jest prototypem. Produkowany seryjnie eBus wozi pasażerów m.in. w Wielkiej Brytanii, Holandii, we Włoszech, Izraelu, Turcji i Chinach. 18 marca zostanie rozstrzygnięty pierwszy w Polsce przetarg na dostawę 10 autobusów elektrycznych dla warszawskiego MZA. Prawdopodobnie Miejskie Zakłady Autobusowe dokonają wyboru pomiędzy prototypami firm AMZ Kutno i Solaris, a sprawdzonym już w wielu krajach, chińskim autobusem elektrycznym BYD eBus. Pierwszych pięć "elektryków" trafi na ulice miasta już 24 tygodnie po rozstrzygnięciu przetargu. Cała "elektryczna dziesiątka" z pewnością będzie służyć warszawiakom już w październiku.
Autobusy BYD (Build Your Dreams) sprawdziły się na całym świecie, gdzie przejechały już w sumie przeszło 18 milionów kilometrów. W przeciwieństwie do innych konstrukcji dostępnych na polskim rynku, są produkowane w setkach egzemplarzy – nie są modelami krótkoseryjnymi, zatem nie będą borykać się z problemami "wieku dziecięcego". BYD eBus jest wyjątkowym pojazdem, ponieważ był od początku konstruowany jako autobus elektryczny – nie jest przerobionym i jedynie dostosowanym do zasilania elektrycznego autobusem spalinowym. EBus ma odpowiedni rozkład masy, a więc przede wszystkim baterii, dzięki czemu posiada świetne właściwości jezdne. Autobus ma też bardzo dobrze rozwinięty specjalny system odzyskiwania energii, dzięki czemu doładowuje swoje akumulatory w czasie zwalniania i hamowania.
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Nowoczesne rozwiązania technologiczne i co najważniejsze zasięg oraz związany z tym brak konieczności ładowania w ciągu dnia pracy, przekonały do autobusów BYD m.in. Lotnisko Schiphol w Amsterdamie, włodarzy Londynu, Mediolanu, Izraelczyków, Turków, Malezyjczyków, Hindusów i Chińczyków.
Przedstawiciele miasta będą mieli trudny orzech do zgryzienia. Będą musieli dokonać wyboru pomiędzy sprawdzonym pojazdem, a prototypami. O wyborze zdecyduje parametr ceny, zatem pragmatyka i doświadczenie, a przede wszystkim niezawodność mogą zejść na dalszy plan. Stawiam jednak na zdrowy rozsądek i wierzę, że nie potraktuje się warszawiaków jako materiału doświadczalnego, na którym testowane będą rozwiązania wprost z deski kreślarskiej. EBus to sprawdzona jakość! Ręczymy, że nie zawiodą Warszawiaków deklaruje Piotr Dziwiszek Business Development Director z Automotive Europe Corporation Sp. z o.o – przedstawicielstwa BYD w Polsce.
Nie myślimy tylko o dostarczeniu eBus dla Warszawy. W niedalekiej przyszłości rozważamy rozpoczęcie produkcji autobusów i samochodów elektrycznych w Polsce, jak również stworzenie zaplecza logistycznego związanego z dystrybucją części zamiennych do pojazdów elektrycznych. Być może nad Wisłą, będziemy produkowali także baterie, panele fotowoltaiczne, oświetlenie LED i rozwiązania dla magazynów energii dodaje Piotr Dziwiszek.
Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku? Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
Koncepcyjny Opel ADAM ROCKS - miejski mini crossover Opel ADAM, który oferuje 61 000 wariantów wyposażenia nadwozia i prawie 82 000 opcji wyposażenia wnętrza oraz supernowoczesny system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, jest nie tylko prawdziwym mistrzem personalizacji, ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.