C-Max 1.8 TDCI - 2009 nie zawsze odpala

21 Lut 2014, 14:36

Witam serdecznie
Chciałbym zapytać co sądzicie o takim oto problemie z odpaleniem samochodu. Samochód odpala za pierwszym razem od kopa następnie po około 10 sekundach gaśnie i odpala na nowo dopiero po 10-15 zakręceniem rozrusznika. Występuje to tylko i wyłącznie wtedy kiedy przejadę autem trasę około 150-250 km non stop. Na co dzień gdy przejeżdżam krótkie dystanse, rano, w zimie, w lecie pali od kopa. dziękuje za wszystkie opinie dodadam że filtr paliwa był sprawdzony wszystko ok, moim skromnym zdaniem to pompa wtryskowa się zapowietrza/przegrzewa ? auto ma 150000 km
kristof855
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 05 04 2002
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: C-Max
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

21 Lut 2014, 18:41

Możliwe, że przy mocno rozgrzanym silniku pojawia się nieszczelność w układzie paliwowym i paliwo cofa się do zbiornika zapowietrzając układ.
Ponieważ w tdci przelewy z wtryskiwaczy idą do pompy, trzeba sprawdzić całą instalację - także na wtryskiwaczach czy nie ma śladów wycieku paliwa.
Gorzej z układem zasilania - pracuje na podciśnieniu (bo chyba nie masz pompy wstępnej - nie jestem pewny), więc nieszczelność nie skutkuje wyciekiem...
wojciechj
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 06 1964
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Transit
Silnik: 2,0 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2014, 20:52

Wydaje mi się że ten problem zaczął mieć miejsce po wymianie filtra paliwa ktoś kto mi to robił, nie mógł odpalić długo auta, kręcił rozrusznikiem niemiłosiernie długo zapowietrzył układ a na koniec luzował wtryski
kristof855
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 05 04 2002
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: C-Max
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

22 Lut 2014, 20:57

W tej sytuacji wymieniłbym filtr na nowy - zalewa się go do pełna czystym paliwem, uszczelkę zwilża się olejem i dokładnie montuje.
wojciechj
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 06 1964
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Transit
Silnik: 2,0 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lut 2014, 21:07

Filtr był wymieniany niby tak jak wszyscy opisują zalany do pełna czystym paliwem itp. mimo to samochód nie chciał odpalić tak jak opisałem wyżej.Ja uważam że pompa pracowała na sucho i coś tam jest nie tak, rozszczelnia się gdy jest bardzo nagrzana? Co można zrobić w takim wypadku odrazu dać ją do regeneracji? czy szukać gdzie indziej?
kristof855
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 05 04 2002
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: C-Max
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Lut 2014, 17:42

Sekundę, już chcesz regenerować pompę?
Jeżeli sam chcesz go robić - to ja bym zasilił go na kroplówkę (grawitacyjnie z pominieciem filtra) i odpalił delikatnie na samostart (potrzebne dwie osoby - jedna kręci, druga dawkuje samostart małymi, krótkimi dawkami, utrzymując silnik na ok. 2000 obrotów. Czasami trzeba tak dłużej...

Jeżeli nie sam - to zmień warsztat. W Warszawie znam dobre, ale nie wiem gdzie mieszkasz...
wojciechj
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 06 1964
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Transit
Silnik: 2,0 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lut 2014, 07:19

No tak, tylko że pali teraz od kopa a jak pojade w trase i zrobie postuj to musze krecic 10 razy.
kristof855
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 05 04 2002
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: C-Max
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009