C330 - uszczelka pod smok z papieru, czy trzeba ją smarować?

28 Gru 2012, 11:13

witam mam pytanie czy pod smok jak jest uszczelka z papieru kupiona w zestawie uszczelek na cały silnik czy taką uszczeklę trzeba smarować na silikon czy na sucho bo silikon może pociągnąć ? jak zrobić żeby było ok
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

28 Gru 2012, 21:40

uszczelka powinna być w zestawie, ja osobiście na nic bym nie kleił tej uszczelki.... przecież i tak uszczelni sam papier:) nie zapomnij przed montażem pompy zalać ją olejem. A i wszystkie śruby mocowania pompy i smoka daj na klej do gwintów:)
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

29 Gru 2012, 18:37

od 10 lat naprawiam auta i nie słyszałem i nie robiłem czegoś takiego jak śruby brać na klej na klej brałem śruby od wału by się nie odkręcały a na pompie i tak są zabezpieczenia z blachy a rurka na blok jest na stożek brana to zaraz mi powiesz żeby brać na kłaki:) dzięki kolego za poradę po prostu nie posmaruje niczym tylko na smar
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

29 Gru 2012, 19:44

ochroniarz02 napisał(a):od 10 lat naprawiam auta


I tu mnie dziwi Twoje zapytanie.......Niby masz jakiś bagaż doświadczenia a pytasz o tak banalną sprawę. Usprawiedliwia Cię trochę w moich oczach to że grzebiesz w sprzęcie sprzed lat. Wtedy o silikonie to nikt nawet we snach nie myślał , tym bardziej o klejach do śrub. Zawleczki , blaszki zaginane , to była jedyna technika zabezpieczania . Śruby jakościowe 8,8 czy 10,9 ????? czy ktoś o nich wtedy słyszał ?????? Ja naprawiam auta od 30-stu lat. Pamiętam Hermetyk i opaski na węże gumowe z taśmy stalowej i zawleczki . Czemu by nie składać tych staroci według dzisiejszego podejścia do tematu ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4948
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2012, 20:17

ochroniarz02 napisał(a):nie słyszałem i nie robiłem czegoś takiego jak śruby brać na klej

Niestety ale dzisiaj to juz normalka.Nie mowię ze wszystko jak leci ale niektore śruby lub elementy jak np.drązki kierownicze nie wyobrazam sobie zeby inaczej montowac,,,A dlaczego-zeby pozniej np.przy regulacji zbiezności uniknąć wykręcenia drązka z przekladni co mi się nie raz juz zdarzyło.... :(
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Gru 2012, 13:13

wiem ale dla siebie chciałbym zrobić jak najlepiej lepiej jak fabryka przewiduje teram mam taki problem ze o włos dotyka mi przeciw waga o korbowód na max. ją dosunełem niby nie dotyka o ten włos ale boje się ze kiedyś jak coś się zużyje przesunie i jak uderzy mi o korbowód to go złami i może popękać blok przy obciążeniu milimetry są ważne czy szlifowanie przeciwagi na wale można bok przeszlifować żeby nie dotykało co mam zrobić przeciwagi były znaczone założyłem tak samo?
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

30 Gru 2012, 14:46

dodam ze odległość przeciwagi od korbowodu wynosi 0,10 sprawdziłem to szczelinomierzem 0,15 tez wchodzi ale z trudem problem mam tylko z jedną przeciwagą ta druga to 1 mm jest a może i ponad
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

31 Gru 2012, 17:38

Tutaj nasuwa się taka myśl - czy korbowód jest prosty ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4948
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2012, 19:51

jest prosty wygląda na prosty i na wysunięcie tłoka do głowicy jest prawidłowy po nowym roku szlifnę korbowód jej bok i będzie ok
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

31 Gru 2012, 20:53

Sprawdź pierścienie oporowe i luz wzdłużny wału.
Pierścienie mogą być robione w nadwymiarze.
Zrób sobie znak na kole pasowym i obudowie gdy 1 cylinder jest w górze ułatwia to potem znalezienie otworu na bolec.
Jaką kupiłeś pompę olejową , azjatycką ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Sty 2013, 00:18

ja nie wiem o czym ty do mnie mówisz pierścienie czyli te dystanse sa nowe wał jest po szlifie wszystko nowe wał był nominalny osiowanie robione wał z blokiem był wożony do obróbki i wszystko sprawdzone to jest pewniak ze dobrze znam tych ludzi co mi robili i wiem jaka maja technikę i jak bardzo sa dokładni sa inni tez lepsi ale ci co im zleciłem to maja nowszy sprzed robia wszystko bardzo spasowane i dokładnie wszystko jest pomierzone nawet jak bym przesunoł wał to nie zmieni to odległości korbowodu od przeciwwagi bo wykorbienie jest takie same a korbowód jest na środku na sworzniu mocowania tłoka
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

05 Sty 2013, 16:24

witam ponownie zrobiłem remont silnika i mam problem z zastosowaniem oleju jaki zalać olej
tylko jest taki mały problem panewki składałem na olej superol cc a czy można zalać olej np 10w40 turdus lub lotos wczesniej przed remontem był zalewany supwerol ale silnik jest wyczyszczony tylko ze smarowałem panmewki na superol bo taki miałem pod reką mam olej turdus 15w40 i zastanawiam sie czy go zalac bo 10w 40 jest rzadszy bo chce zalać smoka i pompę bo jest sucha bo robota stoi obruce silnik do góry nogami smok do góry w smok zaleje oleju pokrece wałem olej pójdzie załoze miske obruce spowrotem tylko ten olej pomózcie dziekuje z góry przepraszam za błedy
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

07 Sty 2013, 23:15

Wątpię, żeby zabawy w obracanie Ci się udały, poza tym półsyntetyk do trzydziestki?
Może i będzie miał ciut łatwiejszy rozruch (ale dosłownie ciut) ale osobiście nie lałbym superolu do silnika świeżo po remoncie.
Jak wyremontowałem władka zalałem do niego Elfa Diesla 15W40, to było jakieś dwa lata temu, do dziś jeżdżę na takim oleju, a ciśnienie na zimnym motorze ma 4 Bary jak się zagrzeje spada do 3,3 Bara.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997