Problem z silnikiem 1.9 turbo Passat b4 - szarpie, stopuje

09 Gru 2012, 16:19

Witam! :roll: otóż posiadam VW passata B4, turbo, silnik 1.9, 94 rok. I mam z problem z nim. Gdy nim jadę przez trasę w byle jakiej prędkości, to mi go stopuje. Szarpie nim co jakieś 10-20sek. Pompa paliwowa ani wtryski to nie są pożnieważ samochód wchodzi w obroty, trzyma je i jest silny, więc to wykluczam. Czy może to być przepływomierz? mam z nim jechać na komputer (jak byłem kiedyś to komp wskazywał mi właśnie ten przeplywomierz) proszę o jakieś rady, bo żal mi samochodu. Dzięki i pozdr :)
Dominik328
 
1

09 Gru 2012, 20:12

doradzicie cos mi czy nie? :)
Dominik328
 
0

28 Gru 2012, 21:35

Jeżeli komputer pokazuje niedziałający przepływomierz, a silnik nie pracuje jak powinien, to warto było by tą przepływkę wymienić...
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012
0

28 Gru 2012, 22:59

Może wystarczy przeczyścić? Wymiana oczywiście byłaby skuteczniejsza. Filtr powietrza jest dobry?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999
0

29 Gru 2012, 14:20

Uszkodzony przepływomierz objawia się ogólnym i trwałym spadkiem mocy.Tutaj ja zacząłbym od sprawdzenia układu paliwowego,szczelności ,oraz szczelności i drożności filtra.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
0

29 Gru 2012, 16:59

Na komputerze byłem kiedyś w lutym i wskazywał ten przepływomierz. jeszcze spróbuję przeczyścić ten filtr. samochód nie ma mocy tylko jak jedzie się nim w trasie to co 10seknud szarpie nim, a do tego ''rzyga'' czarnym dymem. nie dużo no ale rzyga. Pomożecie coś?
Dominik328
 
1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V90 Cross Country w zimie
    Volvo V90 Cross Country powstał, by stawić czoło trudnym warunkom drogowym i pokonywać oblodzone i zaśnieżone szosy. Do tego miał być duży i komfortowy. Trzeba przyznać, że udał im się ten zabieg! Sami Szwedzi przyznają, ...
    Alarm zmęczenia, zrób przerwę za kierownicą
    Wiele samochodów jest obecnie wyposażonych w systemy, które wspomagają kierowcę podczas jazdy. Jednym z nich jest kontrola wykrywania symptomów zmęczenia, szczególnie przydatna podczas pokonywania ...

29 Gru 2012, 17:25

No to weź odepnij kable od przepływomierza,wtedy się przekonasz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
0

29 Gru 2012, 21:00

Ok odepne. Ale jeśli samochód bd slaby tez tego to znaczy ze przepływomierz do wymiany?
Dominik328
 
0

29 Gru 2012, 22:45

Jeśli będzie gorzej ,to znak iż przepływomierz jest dobry,jeśli nic się nie zmieni,to wszystko będzie wskazywać na niego,czasami wystarczy przepłukać drucik specjalnym preparatem(jeśli nie jest przepalony),chociaż z tego co się ostatnio dowiedziałem to nie jest do końca prawdą,że przepływomierz albo działa poprawnie albo wcale ,pod wpływem czasu pracy spada precyzja jego działania, nawet jeśli drucik jest czysty i nie przepalony.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
0

30 Gru 2012, 09:33

a jeśli nie będzie to przeplywmierz to moze byc cos z pompa, wtryskami? mam jechać z tym na komputer?
Dominik328
 
0

30 Gru 2012, 09:49

No to podam tobie typowe symptomy problemów z układem wtryskowym w silniku TDI-------spadek mocy,opóźniony rozruch ,jego nierównomierna praca,zwiększone zużycie paliwa i czarne spaliny z rury wydechowej.Teraz już wiesz czemu należy się przygladnąć?Zacznij od wtryskiwaczy.Przepływkę na razie zostaw w spokoju.Najlepiej jakbyś gdzieś pożyczył sprawną przepływkę na chwilę,i zamontował ją na próbę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
1

30 Gru 2012, 11:15

Kiedyś miałem problem z silnikiem. Na 5 biegu nie szło jechać, w ogóle auto nie miało mocy. A na jedynce to już mordenga. Pojechałem na kompa ustawili mi coś poruszali przewodami od paliwa i po zapaleniu to aż buchnął takim dymem że aż cała posadzka czarna i nie wiem czy do dziś nie jest jeszcze :P
Myślę pojechać na szrot i założyc przepływkę i przejechać się na niej. A wątpie żeby ten samochód tak padł szybko, poprzedni właściciel jeździł nim w trase, ale nie męczył go. Ja tak samo nie męcze go, wogóle w trasy nie jeżdze.
Dominik328
 
1

31 Gru 2012, 10:20

Kiedyś miałem podobny przypadek w 1.9 tdi okazał sie oring pod zaworkiem zwrotnym w filtrze paliwa, auto zaciągało tamtędy powietrza aż miło.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
0

08 Sty 2013, 16:09

Problem zostal rozwiązany. Temat do zamknęcia. Okazało się ze przewód od powietrza był rozwalony. Po naprawie jest wszystko OK :)
Dominik328
 
2