Cadillac seville vs. Kierowca z krótkim stażem

04 Sty 2016, 22:35

Cześć wam! Przyciągnęła mnie tutaj chęć zaczerpnięcia wiedzy na temat tegoż samochodu. Samochody z tej epoki, w tym stylu, z takimi silnikami, z takim dźwiękiem wydobywającym się z niego, bardzo mi się podobają i mam wielką ochotę na zakup, ale chcę się poradzić. komfort jazdy przypuszczam również jest znakomity.

Czy młody kierowca może spokojnie sprostać takiej maszynie? Miałby to być defacto pierwszy własny samochód. Jak to jest z serwisem, słyszałem że wypada całkiem dobrze i nawet niedrogo, tak samo paliwo, jeśli jest instalacja lpg, to można te 30zł/100km śmiało zapłacić. Ale czy zakup samochodu z przykładowej aukcji nie będzie wdepnięciem w przysłowiową minę? Pozdrowionka!

Link do samochodu: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
c7cr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 06 11 2015
Auto: Nie mam

04 Sty 2016, 23:05

Skoro jesteś świeżym kierowcą bez zniżek na ubezpieczenie to jesteś pewien,że chcesz tak duży silnik? ;D
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

04 Sty 2016, 23:09

Z tego co jest mi wiadome, moge przejąć zniżki osoby z wieloletnim stażem, jeśli tylko zarejestruję go jako współwłaściciela :roll:
c7cr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 06 11 2015
Auto: Nie mam

04 Sty 2016, 23:26

Na pierwsze auto słaby pomysł
1. 30zl/100km :lol: chyba na tempomacie
2. Spalanie to 0.1 utrzymania samochodu
3. Powodzenia po przesiadce z egzaminacyjnego Yarisa czy Clio na takiego woła :ok: nie mając doświadczenia ciężko Ci będzie wyczuć dwa metry blachy przed i za tobą

Z własnego doświadczenia - pół roku temu szukając pracy zgrywałem kozaka, bo mając PJ 2 lata i żadnego doświadczenia z prowadzeniem aut większych niż Audi a6 chciałem iść na dostawczaka do dużego miasta (Kraków) nawet zostałem przyjęty, jednak z powodów osobistych musiałem z tego zrezygnować. Dwa tygodnie temu zasiadłem w dostawczaku w celu manewrowania nim na dość ograniczonej przestrzeni. I co? Cieszę się, że życie rzuciło mi kłody pod nogi i nie podjąłem tej pracy :mrgreen: czemu? Bo o ile na boki i w tył wszystko fajnie widać (duże okna i lusterka) tak wyczucie gdzie kończy się tył jest dość karkołomne - w lusterku widzisz hektar nadwozia i coś tam w oddali. Dochodzi się do momentu, że patrząc w lusterko masz wrażenie, że już za nic nie możesz cofać a po wyjściu na zewnątrz uswiadamiasz sobie, że masz jeszcze dobre 2m...
Rzecz jasna wielki Cadillac to nie dostawczak (te drugie są zwrotniejsze :D ) ale na moim przykładzie osoby już dość objechanej mniejszymi autami widać, że nie wszystko na kat.B jest dobre do bezstresowego poruszania się przez młodego kierownika :wink: zasadniczo na kursie powinno się jeździć pojazdami full spectrum na B, a na egzaminie losować pojazd (mała/większa osobówka, auto super sportowe, dostawczak itp) :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14183
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Sty 2016, 23:38

Panowie to o czym mówicie to i tak nic przy tym co czeka początkującego motofana przy serwisie tego auta... :shock:
Ta cena nie jest bez powodu tak niska :o
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Sty 2016, 08:34

Generalnie macie sporo racji. Samochód jest o dużo wiekszych gabarytach, niż te, na których sie uczy jeździć i kierowanie nim musi wymagać jakiejś wprawy, obycia. Z tym że koszty utrzymania takiego potwora do najniższych nie należy-cena ubezpieczenia ze zniżkami wychodzi od 2k w górę. Jak dla mnie jest to dość spora sumka, jednak marzenia są marzeniami :P przypuszczam, że maszyna, o ile nie jest to szrot, ma tendencje do nabierania wartości, aniżeli tracenia.

Co do ceny, możliwe, że jest coś na rzeczy. Stan pewnie nie najlepszy, jednak do zakupu pozostsje mi ok. Pół roku czasu-może pojawi sie co innego :P problem w tym, że kręcą mnie wielkie silniki, z tym że mało kto w taki wieku jest sobie w stanie na takie limuzyny pozwolić.

Ta sama sprawa tyczy sie bodajże Jaguara XJ40. Samochód potężny, ale nikt nie odmówi mu klasy :yes: problem w tym, że tutaj znowu-od praktycznego punktubwidzenia nie mam o nim pojecia. Koszty utrzymania, awaryjność, części, praktyczność...
c7cr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 06 11 2015
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Wyprawa do Moab
    Po raz kolejny mialem zaszczyt organizowac wyprawe do Moab z firma Autotraper z Lodzi . Tym razem byl to memorial Macka Majchrzaka. Na imprezie stawily sie 32 osoby...miedzy innymi kilka "grubych" nazwisk ze swiata polskiego ...

05 Sty 2016, 10:18

Lepiej sobie kup coś czym będziesz jeździł,a nie co ci będzie stało i przejedziesz sie raz na jakiś czas bo 20L lpg to wydaje sie ze nie duzo tylko co to jest 100km. Pyk i znowu na stacje,a zanim ten piec sie nagrzeje to też musi coś pić.
To tego serwis V8, nie wiem ile oleju tam wchodzi ale do mojego 3.0 wchodzi ok. 7-8L, 8świec żarowych wgl poczytaj sobie o silnikach V8.
Nie wiem czy cię będzie stać na ten samchód bo szczerze nie wiem ile trzeba dać za dobrze utrzymany egz. ale wg mnie to skarbonka będzie.
Najlepiej się nie napalaj tylko kup sobie coś mniejszego kolego i powodzenia :)
Szerokości :ok:
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

05 Sty 2016, 11:17

Heh, oczywiście, nie będzie porównania do lanosa z lpg, gdzie za 50zł robisz 350km, ale za to jest masa innych zalet :) wydatki są spore niestety, ale satysfakcja z jeżdżenia takim potworem, wzrok ludzi na ulicy, dzwiek wydobywający się z tyłu, klasa, komfort podróży... To może być super sprawa :)

Portfel oczywiście domaga się swego, i raczej byłby za czymś mniejszym, ale... No właśnie, ale.

Zawsze pozostaje mi przesiadka na jakies 2.0, 2.5 e36. :P
c7cr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 06 11 2015
Auto: Nie mam

05 Sty 2016, 13:09

Patrz PW
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

05 Sty 2016, 13:43

c7cr napisał(a): ma tendencje do nabierania wartości, aniżeli tracenia.


Oczywiście że ma tylko najpierw zainwestujesz równowartość pięciu takich aut a później wartość wzrośnie :mrgreen:

c7cr napisał(a):Co do ceny, możliwe, że jest coś na rzeczy. Stan pewnie nie najlepszy, jednak do zakupu pozostsje mi ok. Pół roku czasu-może pojawi sie co innego :P problem w tym, że kręcą mnie wielkie silniki, z tym że mało kto w taki wieku jest sobie w stanie na takie limuzyny pozwolić.


Czas sprzedaży takiego auta jest znaczny więc za pół roku pewnie będzie dostępny o ile się nie sprzedaje już 2lata :mrgreen:
No i jeszcze nie wiem czy masz świadomość jak się serisuje takie wynalazki od strony wyczekiwania na części... szczególnie że w tym aucie jest trochę wynalazków...

Moja rada jest taka o ile jesteś miłośnikiem V8ek co bardzo chwalę to połóż na półce 5k i przez pół roku zacznij np; roznosić ulotki dozbierasz sobie parę złoty do tego weźmiesz np: małą kartę kredytową i za około 10k kupisz trupka np: lexa SCka400 V8 zyskujesz auto które w porównaniu do cadilaca serwisujesz w kiosku, proste jak cep a do tego mega trwałe ... więc raz zrobisz i jeździsz... no i jego wartość wzrasta proporcjonalnie do tego co włożysz oczywiście bez przegięć.
Już nie mówiąc o tym że będziesz miał przyjemność obcowania z techniczną suprą mk4 :ok:

A w przypadku takiego cadilaca nie złapiesz końca wydatków...

adrianbokser napisał(a):To tego serwis V8, nie wiem ile oleju tam wchodzi ale do mojego 3.0 wchodzi ok. 7-8L, 8świec żarowych wgl poczytaj sobie o silnikach V8.


Widzisz dlatego ja się trzymam 3uz V8 bo masz 5l oleju, 8świec a nie jak w mercedesie 16 no i spalanie w trasie poniżej 10l a do tego od 3400rpm 440Nm :twisted:
Już nie wspomnę o przyjemności jazdy tylko na serwis :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Sty 2016, 13:59

Czyli generalnie zainwestowanie w lexa będzie bezpieczniejsze? Szczerze powiedziawszy, z opini internautów wynika, że seville zdarzają się drobne usterki od czasu do cxasu, ale są one łatwe w diagnozie i tanie w wyeliminowaniu. Ahh, cos jednak jest w tych amerykanskich V8 8) i oczywiscie jasne-lepiej ny mi było wybrać tą bardziej praktyczną opcje
c7cr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 06 11 2015
Auto: Nie mam

05 Sty 2016, 14:06

Ciekawe ile tych "internautów " miało taki woz
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

05 Sty 2016, 14:18

c7cr napisał(a):Czyli generalnie zainwestowanie w lexa będzie bezpieczniejsze?

Jednak widać że nie masz moto doświadczenia :mrgreen:

c7cr napisał(a):Szczerze powiedziawszy, z opini internautów wynika, że seville zdarzają się drobne usterki od czasu do cxasu, ale są one łatwe w diagnozie i tanie w wyeliminowaniu.


Tak wiem czytałeś opinię jednego Pana który reprezentuje wszystkich internautów też to czytałem po taki cadilac tylko coupe stoi u mojego kolegi pod blokiem 5lat nie ruszany i kiedyś mnie interesował...

c7cr napisał(a):Ahh, cos jednak jest w tych amerykanskich V8 8) i oczywiscie jasne-lepiej ny mi było wybrać tą bardziej praktyczną opcje


No tia bardzo amerykański temat v8 i napęd FWD :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Sty 2016, 15:06

Tak, masz racje-doświadczenia zbyt wiele nie mam, nie prowadzę warsztatu ani serwisu, m.in. dlatego próbuję się teraz zorientowac w tematcie.

Czytałem kilka opinii, może nie jakichś obszernych, ale wszystkie z nich były mniej wiecej tej samej treści. Poza tym nie rozchodzi sie tylko o naped :D
c7cr
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 06 11 2015
Auto: Nie mam

05 Sty 2016, 23:18

c7cr napisał(a):Czytałem kilka opinii, może nie jakichś obszernych, ale wszystkie z nich były mniej wiecej tej samej treści. Poza tym nie rozchodzi sie tylko o naped :D


Wobec tego życzę powodzenia :wink:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe