Cadillac Seville 98' - zakup auta po dłuższym postoju w garażu

18 Lut 2016, 18:30

Witam serdecznie, mój pierwszy post na forum :D Mam okazję kupić od sąsiada po dość okazyjnej cenie Cadillaca Seville z 1998r. Silnik 4,6l V8 z LPG. Sąsiad bardzo dba o auto, taka nasza wspólna pasja (choć u niego już tak nie praktykowana, swoje lata ma), jednak nie chce by mu ciągle stało bez powodu w garażu, bo tylko i wyłącznie w niego inwestuje, a nie jeździ. W ostatnim roku zrobił tylko około 50km. Koszty części orientacyjnie już sprawdziłem, akceptowalne, tak samo jak spalanie. Martwi mnie bardziej kwestia tego, że auto już od pewnego czasu jest odpalane średnio raz w miesiącu, aby sobie pochodził na wolnych obrotach, czasem krótka przejażdżka jak pogoda pozwoli (jak to sąsiad mówi: to auto widziało wodę tylko na myjni :sly: ). Dużo klasycznych modeli wręcz nabiera wartości po latach. Na nim nie planuję zarobić, ale chciałby pojeździć trochę amerykańcem. Pytanie tylko czy taki postój mógł mocno wpłynąć na części w aucie i czy z tego powodu nie stanie się skarbonką?

EDITED #1:
Auto cały czas stoi w garażu przykryty płachtą.
SirConceptz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D, 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

18 Lut 2016, 18:35

Obstawiam że może się okazać skarbonką bo wbrew pozorom auto które dłużej stoi niż jeżdzi bardziej się psuje.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

18 Lut 2016, 18:52

Z tego co wyczytałem w internecie to głównie trzeba zwrócić uwagę na elementy gumowe, które parcieją i olej, który też się psuje. Oczywiście na starcie wymieniam wszystkie płyny, łącznie z olejem w skrzyni (automat) i wszystkie filtry. Podejrzewam, że z 2 lata tak autko stoi czasami jeżdżone. Przed samym zakupem sprawdzę dokładnie też stan tarczy (potrafi się pojawić nalot na nich) i innych elementów, ale ogólnie auto w stanie idealnym. Niemiec płakał jak sprzedawał (sąsiad kupił go od jakiegoś prezesa z Frankfurtu).
SirConceptz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D, 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

18 Lut 2016, 19:07

Filtry i olej obowiązkowo,nawet jak wyglądają na dobre to lepiej jednak wymienić.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

18 Lut 2016, 19:12

No to wiadomo, tzw. "pakiet startowy" :P Ogólnie uważacie, że warto się tym zainteresować czy na starcie odrzucić? Wcześniej nie brałem pod uwagę używanych, starszych samochodów, a tym bardziej amerykańskich, ale tutaj widzę od lat jak sąsiad dba o tego, a że lubuje się w amerykańskich (wcześniej Chrysler, itp.) i posiada taką perełkę, która jest mu zbędna (jak mówi: autobusem czy taksówką szybciej i wygodniej, nie trzeba parkować, itp.) to szkoda nie skorzystać ;-) Sąsiad chce mniej więcej 12 tysięcy, a same felgi 19" chromy są warte sporą część z tego, nie wspominając o pięknym wydechu na zamówienie, itp.
SirConceptz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D, 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

18 Lut 2016, 19:30

A masz może jakieś dobre fotki tego auta? :)
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zbyt zmęczony, żeby wracać!
    Przed nami ostatnie dni wakacji i nieuniknione powroty do domów. To, jak będzie przebiegała podróż, zależy w dużej mierze od naszego przygotowania. Powroty z wakacyjnych wyjazdów mogą okazać się problematyczne, ...

18 Lut 2016, 19:34

Niestety nie mam żadnych zdjęć tego konkretnego, co do modelu to w Internecie dużo jest Cadillac Seville STS 98'. Sąsiad nie ściąga w ogóle pokrowca jak auto stoi, tylko na czas sporadycznej jazdy po jakieś zakupy jak ładna pogoda czy na działkę po pomidory ;-) Postaram się zrobić następnym razem jak go spotkam w dzień, bo przy świetle z garażu to nie to samo, a na 100% nie wyprowadzi auta w lutym z garażu. Garaż jest dość ciasny (auto 5,1m długości, 1,9m szerokie). więc ciężko by było zrobić dobre zdjęcia.
SirConceptz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D, 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

18 Lut 2016, 19:49

Na codzien chcesz tym jeździc ? :naughty:
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
0

18 Lut 2016, 19:55

Owszem, koszty poza ubezpieczeniem podobne do aktualnego Volvo V50 2.0D. Sporo części wręcz tańszych. Do pracy będę prawdopodobnie dojeżdżał około 65km w jedną stronę, ale przy spalaniu ~15L. LPG na trasie (V8, w którym 4 cylindry wyłączają się przy spokojnej jeździe) i 20-25l. w mieście (aktualne Volvo pali średnio 6-7l. ON na trasie, 8-10l. ON w mieście) koszta wyjdą podobne. Nie jest to typowy klasyk do weekendowej jazdy, a bardziej limuzyna na co dzień. Jak dorobię się drugiego auta do "trzepania" kilometrów to Cadillac pójdzie w odstawkę na weekendową jazdę. Sąsiad się zaśmiał jak pytałem o spalanie i powiedział, że jak mi 24l. gazu spali to mi go za free odda ;) Przy mojej jeździe uważam, że właśnie okolice 20-25l. będą ok.
SirConceptz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D, 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

18 Lut 2016, 20:01

Szkoda trochę go tyrać na codzień bo jak mówisz rarytas,już bym wolał sobie kupić jakieś Audi 80 na dojazdy do pracy czy coś innego a tego mieć na weekend.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

18 Lut 2016, 20:06

Szczerze mówiąc tyrać go jakoś specjalnie nie zamierzam, a ma dawać przyjemność z jazdy. Nie jest to też nówka funkiel z salonu, ma tam jakiś przebieg nabity (wcześniej normalnie użytkowany, sąsiad już chyba po 80 to mu rower lub taxi wygodniejsze). Całkiem inne nastawienie do dnia jak rano się przejedziesz takim pontonem ;-) Dbać o niego i tak będę, bo jak go wezmę to też wynajmuję od niego garaż, w którym auto teraz stoi. Koło roku regularnej jazdy i potem pomyślę nad zakupem czegoś na co dzień. Uważam go jako taki odpowiednik W140, który po prostu tańszy w utrzymaniu od Merca, a ma praktycznie wszystko co do życia potrzebne wraz z fajnymi dodatkami, jak pneumatyczne zawieszenie z tyłu czy pamięciami foteli. W 1998 niewiele marek miało takie bajery.

Zależnie za ile od niego go wezmę i ile zostanie mi pieniędzy planuję dać powłokę ceramiczną na lakier i felgi, więc auto też będzie dobrze zabezpieczone do jazdy. Nie stać mnie aktualnie na dwa samochody, więc albo ten teraz albo jeżdżę dalej Volvo i jak coś odłożę to dopiero biorę coś nowego z salonu z gwarancją.
SirConceptz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D, 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

18 Lut 2016, 22:17

Oby LPG nie poszło do góry :roll:
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
0

18 Lut 2016, 22:22

Tym się aż tak nie przejmuję, kiedyś miałem E36 na gaz przy sporo wyższych cenach niż teraz. Diesla tankuję po ~3,60 ostatnio, LPG jest poniżej 2zł. Ewentualne kłopoty by się zaczęły przy 2,5-3zł, ale wtedy ON też pewnie poszybowałby w górę, więc na jedno wyjdzie. Bardziej obawiam się tego, że auto stało i żeby nie zaczął się później ciąg samych usterek. Rodzice mieli kiedyś Lanosa, który robił po kilkadziesiąt kilometrów miesięcznie i non stop coś w nim się psuło, ale jednak takie W140 czy inne perełki trzymane pod kocem mają bardzo dużą wartość. Proszę bardzo o opinie szczególnie pod tym względem, na co zwrócić szczególną uwagę. Sąsiad ma mi się dać przejechać jak będzie cieplej (marzec/kwiecień) i wtedy bym podjął ostateczną decyzję. Wielokrotnie słyszałem, że jak ktoś wsiądzie do Cadillaca to już nie chce nic innego :D
SirConceptz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D, 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

20 Lut 2016, 01:08

To jak drodzy użytkownicy? Doradzi ktoś na co zwrócić uwagę przy zakupie? Na tę chwilę wiem, że na pewno elementy gumowe i tarcze hamulcowe. Wymiana wszystkich płynów i filtrów. Na coś jeszcze zwrócić uwagę w aucie, które dłużej stało lub coś szczególnego w Cadillacach? To moja pierwsza styczność z amerykańską motoryzacją.
SirConceptz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 08 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D, 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

20 Lut 2016, 08:55

A moja rada jest taka:
To co forumowicze powiedzieli jest ważne ale tak naprawdę olałbym jakieś rozmyślanie czy coś mu odstało się z lewej strony czy z prawej... :twisted: sprawdź stan auta jak przy każdym tego typu zakupie, sprawdź carfax, zarejestruj się na ebay + fora dedykowane zagraniczne, sprawdź funkcjonowanie sklepów z częściami do amerykańców w PL+cały świat, wyszukaj oznaczeń poszczególnych elementów auta ponieważ np: cewka do cadilaca może być dostępna za 300zł a taka sam tylko do forda za 100zł...
Będziesz tego wszystkiego potrzebował ponieważ może popsuć się jakiś detal za 100zł. ale dostępny tylko w uSA...

Zadanie domowe :D

Namierz w necie ze wszystkimi informacjami :

klocki heblowe
reperaturki zacisków
cewki
jakie świece
jakie filtry
jakie elementy zawiasu (od sworzni przez wahacze do amorów i ich mocowań+magiel)
awaryjna lokalizacja skrzyni biegów czyli model, cena używki ewentualnie reperturek
silnikowe tematy czyli rozrząd
podstawowe łożyska
ewentualnie dostępność blacharskich tematów bo np: jak Twoja sztuka będzie po lifcie (krótko produkowana) a uszkodzisz maskę to będziesz miał duży problem.

Pamiętaj ma być numer części, pokrewieństwo oraz dostępność z ceną... :ok:

Np:

Skrzynia biegów to GM 4T80 wpisujesz ją do google z hasłem rebuilding kit, potem sprawdzasz jej dostępność na ebay.com a potem ewentualne wady i zalety ale to już fora dedykowane I w ten sposób dowiesz się że cały zestaw do naprawy kosztuje 400 $ :D (bez konwertera).
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0