Calibra pali olej

28 Maj 2011, 01:46

witam moja calibra pali mi strasznie duzo oleju bo okolo 1l na 100km przy jobrotach 2,5 - 3tys. nie widac dymu zadnego ale gdy wcisne gaz na luzie i dam obroty 5 - 6 tys wtedy jest dosc sporo bialego dymu samochod chodzi w gazie wymienilem uszczelke pod glowica niedawno czy to moga byc pierscienie ? po odkreceniu korka wlewu oleju chlapie olej troszke w gore i troche wyrzuca powietrze co to moze byc padniete pierscienie ?
brudeki1
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: tczew

28 Maj 2011, 06:55

Skoro ma takie zapotrzebowanie n olej 1l/100km, i nie masz wycieku że leci ciurkiem np spod miski to będą to pierścienie. Dodatkowo wskazuje na nie dymienie.
Wymieniałeś uszczelkę a patrzyłeś jak wyglądając gładzie cylindrów mają progi , rysy?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

28 Maj 2011, 07:53

patrzalem tam gdzie zakladalem uszczelke to bylo gladko dobrze tylko nie nakladalem na uszczelke silikonu nie wiem czy to moze byc od tego tez i jeszcze jedno mam troszeczke mi cieknie z pod miski olej ale troszeczke i mam filtr oleju caly zasyfialy i z niego tez troszke napewno mi cieknie mozliwe ze dymie ie moze byc przez filtr oleju ?
brudeki1
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: tczew

28 Maj 2011, 10:26

Dymienie czyli spala olej a jak spala olej to musi się on jakoś dostawać do komory spalania sprawdź jak wyglądają świece i zmierz kompresję. Na rozgrzanym silniku jak wyciągniesz bagnet to leci dymek?
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

28 Maj 2011, 17:32

W starszych silnikach opla pękały przegrody na tłoku między pierścieniami i wtedy brał olej.
Po ściągnięciu głowicy widać czy jest olej na denkach tłoków.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

28 Maj 2011, 22:11

wiec tak olej cieknie mi prawdopodobnie do plynu chlodzacego bo widac to i smierdzi plyn a moj blad ze napisalem z uszczelka bo jej nie wymienialem tylko ta wyzej troszke uszczelka od glowicy jest napewno do wymiany i ta zaraz pod nia raczej tez tylko nie wiem jak sie nazywa troszke mi ubywa plynu chlodzacego i to moze byc spalane wraz olejem chyba co ?
brudeki1
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: tczew
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Unikalny system składania tylnych siedzeń – 1999 rok
    W jaki sposób w samochodzie typu minivan szybko uzyskać płaską podłogę? Przez lata odpowiedź brzmiała zwykle – wymontować tylne siedzenia. Toyota była prekursorem licznych i popularnych dziś rozwiązań typu „smart ...
    Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...

28 Maj 2011, 22:47

Tak, jak masz uszczelke walnieta, to bedzie troche wody samochod spalal, rowniez bedziesz mial wode w oleju. I dlatego tez kopci ci na bialo, to para wodna. Do tego pierscienie, jak ktos wyzej napisal.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

29 Maj 2011, 08:07

a piercienie tez napewno ?
brudeki1
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: tczew

29 Maj 2011, 08:47

Jak ci bierze, a olej nigdzie nie wycieka z silnika na zawnatrz, to sie dostaje do komory spalania najszybciej poprzez wytarte pierscioenie wlasnie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

29 Maj 2011, 10:35

Zapal silnik i patrz czy nigdzie nie kapie podczas jego pracy,pamiętam w mojej starej Przejściówce(Mercedes) olej niknął a nie było plam na ziemi,nie kopcił,tak się bujałem i dolewałem,dolewałem ,zastanawiałem się ki diabli,aż raz akurat stanąłem w korku przy przystanku ,facet podbiegł do mnie i zawołał,że olej mi cieknie z pod auta,całkowicie puścił sznur na wale(uszczelnienie),ciekło tylko podczas jazdy z tego właśnie miejsca,coraz więcej i więcej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Maj 2011, 11:55

Pierscienie przepuszcza pewnie olej spala za duzo i wychodzi rurą wydechową .
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002