Całoroczne opony premium

19 Lip 2016, 21:05

1: Nokian WeatherProof
Całościowo: 1179.4 / Sucha: 193.6 / Mokra: 291.2 / Śnieg: 400 / Opory toczenia: 96 / Hałas: 98.6 / Suma: 100

2: Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2
Całościowo: 1181 / Sucha: 196 / Mokra: 300 / Śnieg: 386.9 / Opory toczenia: 100 / Hałas: 99.3 / Suma: 98.8

3: Vredestein Quatrac 5
Całościowo: 1156.6 / Sucha: 199 / Mokra: 288.5 / Śnieg: 376.7 / Opory toczenia: 96 / Hałas: 99.2 / Suma: 97.2

4: Maxxis All Season AP2
Całościowo: 1121.1 / Sucha: 196.9 / Mokra: 273.3 / Śnieg: 370.3 / Opory toczenia: 87 / Hałas: 98.2 / Suma: 95.4

5: Pirelli Cinturato AllSeason
Całościowo: 1123.7 / Sucha: 199.7 / Mokra: 295 / Śnieg: 339.4 / Opory toczenia: 96 / Hałas: 98.9 / Suma: 94.7

6: Bridgestone A001
Całościowo: 1089.9 / Sucha: 192.5 / Mokra: 277.8 / Śnieg: 344.5 / Opory toczenia: 81.8 / Hałas: 100 / Suma: 93.3

Źródło: Auto Express
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lip 2016, 09:32

Dzięki za link, choć w tym teście bardziej zwróciłem uwagę na Pirelli Cinturato AllSeason, bardzo fajnie zrównoważone wyniki... ale raczej skłaniam się na Goodyeara...

Szkoda, że nie ma w nim Michelina...
Verrtem
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 04 03 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.4 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

21 Lip 2016, 07:05

A ja 2 dni temu rozmawiałem z użytkownikiem (od zeszłego sezonu) wielosezonówek Firestone Multiseason. Jeździ po naszym pięknym zakorkowanym mieście i czasem poza nim. Poza tym pracuje w branży części samochodowych. Nie ma do tych oponek żadnych zastrzeżeń.
Dla mnie wykładnikiem jest to ,że powiedział ,że latem jeździ jak na każdej letniej oponie ,a jak było zimno to jeździł jak zimówką . Nie widzi żadnej różnicy w ...niczym.
Znalazłem też poniższy opis tej opony;
cyt:
Firestone Multiseason- opony całoroczne do samochodów małych i kompaktowych. NOWOŚĆ na sezon 2015/2016!

Opony Firestone Multiseason reprezentują klasę medium i zaufany koncern Bridgestone. Firestone Multiseason to opony całoroczne przeznaczone dla kierowców, którzy nie chcą zmieniać opon co sezon, nie lubią być zaskakiwani zmianami pogody i zamierzają jeździć bezpiecznie cały rok. Zapewniają bardzo dobre osiągi zarówno na nawierzchniach suchych, jak i mokrych, oraz zaśnieżonych. Co ważne dopuszczone są w krajach, w których zimą istnieje obowiązek montowania opon zimowych. Wynika to z faktu, że posiadają homologacje M+S oraz 3PMS (3 peek mountain snowflake), które potwierdzają ich skuteczność w warunkach zimowych. Opony sprawdzone zostały również w kontekście oznaczeń unijnych. Wysokie noty w hamowaniu na mokrym oraz efektywności paliwowej zapewniły im najlepsze wyniki wśród całorocznych konkurentów.
Cechy:

Nowe rozwiązania wpływające na skuteczność w każdych warunkach pogodowych i lekkość prowadzenia- nowa mieszanka gumowa o wysokiej zawartości krzemionki i szerokim zakresie temperatur roboczych; wysoki wskaźnik porowatości bieżnika oraz duża liczba lamelli; nowe lekkie materiały zastosowane w budowie karkasu.
Bezpieczeństwo, gdy potrzebujesz go najbardziej - pewne hamowanie na mokrej nawierzchni (etykieta UE "C" - najlepszy wskaźnik dla obecnych opon całorocznych w środkowym segmencie)
Gotowe na nagłą zmianę pogody- wysoka odporność na aquaplaning (zawsze masz kontrolę nad samochodem) + doskonała przyczepność na śniegu
Bezproblemowe i tolerancyjne- wysoki poziom komfortu i stabilność podczas jazdy w mieście, a także przy wchodzeniu w zakręty przy dużej prędkości
Najpopularniejsze rozmiary- asortyment obejmuje 26 rozmiarów opon o średnicach od 13-16 cali i indeksach prędkości T oraz H
Dopuszczone do użytku w całej UE i na rynkach, gdzie obowiązują przepisy o zmianie opon na zimowe
koniec cyt.
:)


Cena jest dobra ,bo u kumpla w "hurtowni" mogę mieć szt. poniżej 200 zł. w rozmiarze 195.
Zaczynam się zastanawiać ,czy tego manewru nie zrobię. Wiem ,że są może lepsze opony ale te jak mówi kolega ,nam tutaj gdzie jest płasko wystarczają. :) Po co więc dopłacać 100 zł do Michelin'a na sztuce ,skoro różnicy nawet nie będę zapewne czuł ,bo są te różnice raczej znikome.

Co sądzicie o tym?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lip 2016, 07:35

Tu jest jeszcze coś wartego przeczytania.
Źródło Wyborcza bizness
http://wyborcza.biz/biznes/1,147879,19104389,zimowe-czy-caloroczne-jakie-opony-wybrac.html?disableRedirects=true

oraz:
Wymieniamy najlepsze opony wielosezonowe wg klientów oponeo.pl
ROZMIAR 205 !!

Bridgestone Wheather Control A001
ocena 5,3
cena ok. 369 zł
szczególnie polecana

Firestone Multiseason
5,3
284 zł.

Vredestein Quatrac3
5,1
338 zł.

Uniroyal AllSeasonExpert
5,1
302 zł.
bardzo ładny bieżnik

Michelin CrossClimate
5,1
342 zł.
totalna nowość, opona letnia z homologacją zimową

Goodyear Vector 4Seasons
5,0
375 zł.
jedna z pierwszych, wielokrotnie nagradzanych

Hankook H730
5,0
378 zł.
wschodząca gwiazda

Nokian All Weather+
5,0
291 zł.
5 lat gwarancji

Kleber Quadraxer
4,9
303 zł.
gwarancja 10 lat od daty produkcji

Dębica Navigator
4,6
192 zł.
rozmiar 195/65R15, zalecana do aut dostawczych
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lip 2016, 05:40

Podejmując decyzję na podstawie opinii użytkowników, należy zwracać uwagę na ilość ocen. W przypadku małej ilości ocen, ich wiarygodność jest niska.
A po drugie to po co posiłkować się tekstem wyborczej, skoro można sprawdzić to samo bezpośrednio na oponeo :?: Właśnie sprawdziłem i w tej chwili najlepsze oceny mają nowe goodyeary i nowe nokiany.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2016, 08:12

Pisze po czasie bo wybrałem i kupiłem opony :)
Po rozważeniu wszystkich za i przeciw i to naprawdę wnikliwie oraz na podstawie że te konkretne opony właściwie nie mają w necie negatywnych opinii wybrałem i kupiłem właśnie:
Nokian WEATHERPROOF 195/65 R15 91 T - C, B, 1, 69dB
Kosztowały 214 zł za szt. z darmową dostawą. Istotną sprawą o której tutaj nie pisaliśmy jest "klasa toczenia" ,czyli w przypadku tych opon jest to "1" (najlepsza).
Dla porównania...
Michelin CrossClimate też ma 1, tak samo jak Vredestein QUATRAC 5 .
ale np. już "2"-kę mają:
Pirelli CINTURATO ALL SEASON
Nokian ALL WEATHER + (WRG2)
Hankook H740 Kinergy
i większość indeksów V w Goodyear VECTOR 4 SEASONS G2...

są też opony aż z "3"-ką :
Falken AS200
Bridgestone A001


Ale dla wszystkich ,którzy teraz zaczną szukanie wielosezonówek ,chciałbym przekazać info że ostatnio pojawiła się opona o bardzo dobrych parametrach (jak te najlepsze) tyle że jest to nowy model na rynku i dlatego ma bardzo korzystną teraz cenę. Ma te same właściwości i parametry co wybrane przeze mnie Nokian-y. Chodzi o :

Fulda MULTICONTROL 195/65 R15 91 H - C, B, 1, 68dB

W necie znalazłem ją za 191 zł z darmową dostawą!! Ma oczywiście ta opona 3PMSF (znaczek górki i śniegową specyfikację).
Ja w związku z tym ,że już wybrałem te Nokian WEATHERPROOF ,to już nie mieszałem ale jakbym nie znalazł ich za dobrą cenę 214 zł ,to kupiłbym tę właśnie Fuldę.
Wybór wydaje się raczej pewny.
https://www.google.pl/search?q=Fulda+MU ... 20&bih=541

Mam nadzieję ,że temat jest trochę bardziej przejrzysty jak na początku. Oczywiście dopisze dalszą opinię jak przetestuje te Nokiany. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alfa Romeo Disco Volante Spyder
    Kolejnym dowodem na to, że Włosi doskonale znają się na tworzeniu kabrioletów, jest Alfa Romeo Disco Volante Spyder. To samochód bazujący na coupé Alfa Romeo 8C Spider, ale w istotny sposób przerobiony ...

20 Wrz 2016, 09:30

Trochę źle odczytujesz etykiety. Twoja klasa toczenia, to nic innego jak poziom hałasu. 1 opona cicha, 2 opona średnio cicha, 3 opona głośna, dodatkowo podawany jest poziom hałasu w decybelach.
A wybór chyba bardzo dobry. Ja też brałbym Nokiany :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2016, 05:44

Masz rację !! :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Paź 2016, 15:35

Pierwsze wrażenia z jazdy na Nokian WEATHERPROOF.

Oczywiście aura jest teraz jesienna i cały czas mokro na drodze lub deszcz w czasie jazdy.
Trzymanie się drogi na zakrętach - jest wzorowo. Start też ok . Nawet przy dynamiczniejszym ruszeniu ,nie uruchamiają się żadne systemy typu ASR. Z kolei ABS przy hamowaniu ( normalnym na mokrym asfalcie) jeszcze się nie zdarzył.


Tak więc na razie pozytywnie i nie ma się do czego przyczepić. Jedynie coś mnie niepokoi z dźwiękiem podczas nawet nie szybkiej jazdy ale zobaczę dalej co będzie.

Kolejne wrażenia dopisze zimą.
Mam nadzieję ,że moje wnioski pomogą w wyborze opon komuś innemu.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Paź 2016, 16:54

No to teraz czekamy na śnieg :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lip 2017, 20:16

Odświeżę temat, w 2016 kupiłem też 2 komplety opon całorocznych do 2 samochodów, trochę pojeździłem (15 tys jednym, około 20 tys drugim) i mogę podzielić się wrażeniami (+ ocena opon z poprzedniego auta, kupionych chyba 4 lata temu):

#1: Kumho Solus Vier KH21
Opona ze średniej półki cenowej, kupiona do Mitsubishi Colt '96 1,3 75km rozmiar 155/80 R13

Na mokrym wg euroetykiety klasa C i spisuje się średnio, dosyć łatwo stracić przyczepność przy ruszaniu, hamowaniu, na mokrych łukach też lepiej nie jeździć agresywnie

Śnieg: akurat jak jeździłem Coltem zimy były praktycznie bezśnieżne także za dużo się nie wypowiem ale nie pamiętam żebym miał jakieś problemy zimą

Lato: Opona dosyć głośna, ale za to w upałach jest dosyć twarda, poza tym wolno się zużywa

Ogólnie oponę mógłbym polecić, pod względem ekonomii bardzo dobre rozwiązanie

#2 Dębica Navigator 2
Opona budżetowa, kupiona do Lanosa'00 1,6 106km, rozmiar 185/60 R14

Akurat w tym rozmiarze Dębica ma inny bieżnik niż w większości (symetryczny) i zdaje się znacze różnice w parametrach (w moim rozmiarze na euretykiecie klasa hamowania na mokrym E, a w innych jak zerknąłem B (!) )

Na mokrym wg euroetykiety klasa E i ma to potwierdzenie w rzeczywistości : :bored: Na tych oponach po mokrej nawierzchni należy poruszać się ostrożnie :yes: Ruszanie, hamowanie - łatwo stracić przyczepność, co tu dużo mówić...

W śniegu za to spisuje się bardzo dobrze, można jeździć po zaspach i kopnym śniegu bez problemów

W lecie w upałach 30-parę stopni opona "pływa" :/ Nie jest głośna.

Ogólnie raczej nie polecam, szczególnie do miasta gdzie trzeba jeździć agresywniej, dużo hamować i czasem depnąć. Opona raczej do emeryckiej jazdy po lokalnych drogach, gdzie niezależnie od pory roku i pogody, nawet przez błota i śniegi dojedziemy powoli do celu ;)

Do Lanosa miałem zamiar kupić wspominane tutaj Nokiany Weatherproof ale akurat bm-ka się wysypała i musiałem ograniczyć budżet motoryzacyjny więc wskoczyły Dębice, które w sumie nawet polubiłem ;)
Nokiany chciałem wybrać ze względu na dobry stosunek jakość/cena (klasa B na mokrym wg euroetykiety, renomowany producent) i bieżnik pozwalający oczekiwać dobrych parametrów na śniegu. Może w przypływie gotówki sobie jeszcze te Dębice wymienię :)

#3 Michelin CrossClimate
Opona premium kupiona do BMW 3 E46 '00 2,0 170km, rozmiar 205/55/R16

Na mokrym klasa A albo B (różnie to podają) i faktycznie sprawuje się bardzo dobrze, przy ruszaniu i hamowaniu można dosyć swobodnie przycisnąć pedał bez angażowania systemów. Ogólnie na mokrym można czuć się pewnie.

Śnieg: W błocie pośniegowym ok, bez problemów, natomiast w kopnym śniegu i zaspach słabo. Fakt, że samo auto w jeździe po śniegu nie pomaga (napęd na niedociążony tył) ale i tak jest raczej słabo. Jak ktoś ma sporo górek, gdzie może nazbierać się śnieg to te opony nie są dla niego.

Lato: Bdb, tylko w największych upałach (ponad 35 stopni) można odczuć, że opona jest nieco za miękka, poza tym cicha, bardzo dobrze się prowadzi z dużymi prędkościami

Ogólnie jestem bardzo zadowolony, dla mnie w sam raz, nie mam w okolicy wzniesien, mieszkam przy dużej często odśnieżanej trasie więc w zimie bez problemów, w razie nagłych dużych opadów zawsze jest lanos (którym i tak najczęściej w zimie się turlam, bm-kę może raz na 2-tyg wyciągam). W lecie i na mokrym opona spisuje się znakomicie.

Podsumowując, na oponach całorocznych jeżdżę już kilka lat i następne jakie kupię też będą całoroczne. Zdecydowałem się na wielosezonówki po kilku praktycznie bezśnieżnych i mokrych zimach i jak dla mnie to bardzo wygodne rozwiązanie (fakt, że w 90% moje trasy to płaskie, często odśnieżane drogi).
Oczywiście topowa opona zimowa będzie lepsza w śniegach, i letnia na mokrej drodze ale za to odpadają mi dylematy typu: "jak w marcu jest 12 na plusie i tak ma być przez tydzien albo dwa ale w kwietniu może być przecież jeszcze śnieg to męczyć zimówki czy zmieniać na letnie i modlić się żeby nie było przymrozków?" ;)
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Lip 2017, 21:22

Bardzo cenne są twoje wnioski. Takich opinii nam trzeba jak najwięcej !!! Dziekujemy. :)
Ja zawsze i wszędzie będę polecał Nokian Weatherproof. Są to rewelacyjne wielosezonówki. Ciche ,pewne i nie zwiększają spalania w stosunku do sezonowych opon klasy premium. !!!
Kusi mnie jeszcze sprawdzić Fulda Multicontrol.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lip 2017, 05:38

artur73 napisał(a):Kusi mnie jeszcze sprawdzić Fulda Multicontrol.

Fuldy są w tej chwili najlepszymi oponami zimowymi-wśród opon wielosezonowych.
Test nowych opon całorocznych
Czytaj więcej: test-nowych-opon-calorocznych-vt98034.htm
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sie 2017, 20:24

Tak czy inaczej opony dobrze kupić w sprawdzonych sklepach z oponami gdzie mają chyba normalnie wszystkie możliwe opony, a ceny dużo niższe. Ja tam w ogóle wole przez neta takie rzeczy kupować.
antos333
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 12 06 1997
Auto: Opel Astra

25 Sie 2017, 13:00

hej ja mam michelin crossclimate w corsie od 2 lat, zrobione 15 tys km, zerowe zużycie, najlepszy wybór dla samochodu do miasta, z auta korzystam codziennie na dojazdy do pracy, zero problemów tylko olej trzeba wymieniać ;) i dopompować przed zimą.
Innych producentów do tej pory nie próbowałem.

pozdrawiam
wsnr
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ogar 205