Całoroczne opony premium

26 Sie 2017, 18:21

wsnr napisał(a):michelin crossclimate

Zapewne opony dobre ale czy mają specyfikację zimową..? Czy mają z boku wytłoczoną taką górkę z 3 szczytami i płatkiem śniegu w środku..?
cyt:
"UWAGA! Zapewne zastanawiasz się dlaczego w tym artykule często używamy określenia "opona na zimowe warunki", a nie po prostu "opona zimowa"... Otóż dlatego, że symbol 3PMSF znajduje się nie tylko na oponach zimowych, ale także na niektórych oponach całorocznych spełniających określone wymogi przyczepności na śniegu.
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A."
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sie 2017, 19:18

Symbol 3PMSF, świadczy o homologacji jako opona zimowa(UE). Cross climate mają ten symbol. Wszystkie opony posiadające ten symbol są wg prawa oponami zimowymi. I odwrotnie, opona błotno-śniegowa (M+S) bez tego znaku(3PMSF), nie jest oponą zimową i w kraju gdzie jest obowiązek jazdy na zimówkach dostaniemy mandat.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2017, 10:44

Też właśnie zastanawiałem się nad CrossClimate. Czy to chodzi konkretnie o te tutaj: https://www.oponeo.pl/model-opony/michelin-crossclimate ??

Z tego co czytam, to są to opony letnie opony z homologacją zimową. Ciekawe jak się będą sprawowały w praktyce? Ktoś już to może przerabiał?
Ostatnio edytowany przez zachary 01 Wrz 2017, 07:59, edytowano w sumie 2 razy
zachary
Aktywny
 
Posty: 307
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 05 1998
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Opel Astra

30 Sie 2017, 11:33

zachary napisał(a):Czy to chodzi konkretnie o te tutaj
Tak to te opony.

yeti65 napisał(a):opona błotno-śniegowa (M+S) bez tego znaku(3PMSF), nie jest oponą zimową i w kraju gdzie jest obowiązek jazdy na zimówkach dostaniemy mandat.
Ok, a co będzie w lato jak nas zatrzymają i będziemy mieli taki symbol? Czy jest jakiś symbol który określa też że to są letnie opony?

Wydaje mi się że w krajach gdzie są wymagane opony zimowe nie można jeździć na całorocznych dlatego też nie ma tego symbolu na takich oponach. Trzeba pamiętać o tym, że całoroczna opona nawet z najwyższej półki nie dorówna nigdy oponie zimowej przystosowanej dla danego sezonu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Sie 2017, 18:51

Powtórzę, W UE każda opona mająca symbol 3PMSF jest traktowana jako pełnoprawna opona zimowa. Nie ma natomiast żadnych szczególnych atestów dla opony letniej. To dlatego Michelin reklamuje swoje Cross Climate jako oponę letnią z certyfikatem opony zimowej. Co do jazdy na zimówkach latem, to jest to w pełni legalne(choć niezbyt rozsądne), bo w żadnym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach letnich, gdyż prawo po prostu nie zna takiego pojęcia.
Po prostu są "opony" i "opony zimowe". "Opony" mają jedynie certyfikat dopuszczający do ruchu , bez żadnych specjalistycznych specyfikacji.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sie 2017, 10:15

Dzięki za wyjaśnienie.

yeti65 napisał(a):Co do jazdy na zimówkach latem, to jest to w pełni legalne(choć niezbyt rozsądne)
Myślę że jak ktoś miał okazję jeździć na takich oponach w okresie letnim przy temperaturach 25+ wie o co chodzi i jak wygląda taka jazda. Nie polecam.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Sie 2017, 10:36

Kacper napisał(a):Myślę że jak ktoś miał okazję jeździć na takich oponach w okresie letnim przy temperaturach 25+ wie o co chodzi i jak wygląda taka jazda. Nie polecam.

Wiesz co Kacper-ku? :) Jeździłem na oponach zimowych przez dwa lata - i powiem tak - jak jest sucho, to dla mnie nie miało znaczenia to, czy jest 10 stopni, czy 30. Przynajmniej nie odczuwałem żadnej różnicy. Natomiast na oponach zimowych jadąc po mokrym, trzeba uważać podczas hamowania i na zakrętach. Można wpaść w poślizg. Ale jest na to rada - wystarczy poprostu zwolnić jak jest mokro. Jeździłem i ani razu nie zdarzyło mi się wpaść w poślizg. Objechałem dwa lata i kupiłem całoroczne.
Jednak jest też pewna zasada - kupując opony zimowe i letnie, trzeba nastawić się drożyznę. Nie ma co kupować opon tanich, bo te są nic nie warte. Tania opona letnia, na suchym będzie ok. Jak każda. Ale na mokrym może być to samo co z zimówkami - będą się ślizgać. A zimówki, poprostu będą śliskie i może być problem podczas ruszania albo hamowania. Nie raz zdarza się tez, że pod górkę się nie da wjechać i trzeba zakłdać łańcuchy. Więc trzeba sie tez zastanowić czy autem będziemy jeździć np. po górach.
W dzisiejszych czasach wybór opony letniej i zimowej to naprawdę nie lada wyczyn.
No i jak wspomniano w temacie - są kraje, w których podczas zimy jest obowiązek jeździć na zimówkach. Więc zastanawiając się co kupować trzeba zastanowić sie gdzie będziemy jeździć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sie 2017, 10:51

MotoAlbercik napisał(a):Jeździłem na oponach zimowych przez dwa lata - i powiem tak - jak jest sucho, to dla mnie nie miało znaczenia
No widzisz ja znowu czułem że opona strasznie klei się do asfaltu i ma słabszą przyczepność (piski przy zawracaniu z normalną prędkością) kolejna sprawa na trasie spalanie mi wzrosło średnio około 0,7 l/100km (sprawdzone na dystansie 700km). Dużo szybsze ścieranie. Akurat na mokrej nawierzchni nie miałem okazji jeździć ale jak jest tak jak piszesz jeszcze gorzej niż na suchej to :?
Dodatkowo miałem wrażenie że przy takich temperaturach opona jest bardzo miękka dawało się to odczuć w samochodzie. Nie każdy zwraca na to uwagę ale mi to akurat przeszkadzało i komfort jazdy uważam za kiepski. Opony miały około 6mm. Jak zmieniłem na letnie to miałem wrażenie że to nie ten sam samochód :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Sie 2017, 21:17

Kacper napisał(a):No widzisz ja znowu czułem że opona strasznie klei się do asfaltu i ma słabszą przyczepność (piski przy zawracaniu z normalną prędkością)

U mnie z kolei żadnych pisków nie było. Ani na rondzie ani na skrzyżowaniu. ABS też normalnie się włączał. Tylko że na mokrym nie można było poszaleć, bo nawet ABS się bardzo często włączał jak się z prędkością przesadziło.
Nie czułem też klejenia się gumy do asfaltu. Co do spalania to nie zwróciłem uwagi, bo choćby spaliło mi o litr więcej, to nie wyczaiłbym, bo trasy robię różne i z różnym obciążeniem.
Ja myślę, że to nie tylko sprawa opony. Ważne jest też to, jaki samochód - ciężar, moc silnika, stan zawieszenia. Wszystko razem i jazda zupełnie inna.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Wrz 2017, 16:18

zachary napisał(a):Też właśnie zastanawiałem się nad CrossClimate

Kup coś innego z półki premium. To tylko moja sugestia.
Ta opona jest może zimowa ale opisana jako letnia przez Michelin. Jest świetna ale do hiszpańskiej zimy. Lepsze byłyby Nokiany ,bo są na "naszą zimę". Sam jeździłem na Nokianach Wetherproof zeszłego sezonu i są świetne na mokrym ,na suchym i na śniegu nawet ubitym i wyślizganym. Latem ekstra prowadzenie.
yeti65 napisał(a):Michelin reklamuje swoje Cross Climate jako oponę letnią z certyfikatem opony zimowej



MotoAlbercik napisał(a): Jeździłem na oponach zimowych przez dwa lata

Można jeździć i masz rację.
No przecież w Skandynawii dojeżdżało się tradycyjnie zimówki latem jeśli były na tyle już kiepskie ,że przyszłej zimy byłyby i tak do zmiany :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Wrz 2017, 19:01

artur73 napisał(a):Kup coś innego z półki premium. To tylko moja sugestia.

Cross Climate rzeczywiście jest jedną ze słabszych opon wielosezonowych na śniegu, ale poza tym jednym aspektem, to bardzo dobra opona, o ile nie najlepsza. a latem to już w ogóle bije na głowę inne wielosezonówki. Jeżeli ktoś ma rezerwowe auto na zimówkach, to może być dobry wybór, bo do jedynego auta, to lepiej brać tradycyjne wielosezonówki-goodyear, nokian, czy te nowe klebery i fuldy (w testach najlepsze na śniegu).
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2017, 22:24

A jak mają się do tego co piszecie te Yokohamy [link do Oponeo wygasł]? Chciałem właśnie coś kupić i zastanawiałem się m-y tymi a opisywanymi CrossClimate?
Szada6
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 03 2005
Przebieg/rok: 31tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.6 81 kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

20 Gru 2017, 22:52

Przecież to letnie A/T-ki dobre w teren, a nie na asfalt.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

28 Gru 2017, 23:01

Geolander A/T to super wielosezonówka. Tylko rzeczywiście tak jak pisze yeti65 to oponka bardziej w teren i tam się bardzo dobrze sprawdza. Oczywiście przypisana też jest do asfaltu ale ja osobiście widzę ja np w jakimś rav4 gdzie można wykorzystać ja w pełni :)
Bonzo12
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 08 06 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Gru 2017, 19:54

No właśnie o takie bardziej terenowe mi chodziło. Do Grand Vitary. I co prawda częściej będę jeździł po asfalcie, ale to głównie o teren mi chodzi. Nie mieszkam w mieście i muszę jeździć po różnej nawierzchni. Stąd moje pytanie.
Szada6
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 03 2005
Przebieg/rok: 31tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.6 81 kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005