Całoroczne opony premium

29 Cze 2016, 21:14

Chcę kupić komplet wielosezonówek do Stilo. To auto jeździ 90 % po Poznaniu (czyli płasko jest i klimat zachodniej Polski). Jednak w grę wchodzą tylko wielsezonowki klasy premium.
Konkretnie które opony będą najlepsze? Wybór jest między markami:
-Opony Dunlop SP 4All Seasons
-Goodyear Vector 5+
ale jakoś rozważam mocno też Nokian WeatherProof , a najbardziej
Vredestein Quatrac 5 .

Czy ktoś miał doświadczenia w w/w oponami ???
Mocno zależy mi na waszych opiniach przed zakupem. jak z nimi na lodzie ,jak na śniegu ? Co ze zużyciem paliwa i jak ze ścieraniem się??

Nie interesują mnie chińskie gumy, bieżnikowane i opony budżetowe typu Apollo czy Dębica.
Z góry dzięki za wszystkie opinie !! :ok:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Cze 2016, 23:45

Opony Michelin CROSSCLIMATE o opona letnia z homologacja na warunki zimowe posiada homologację zimową potwierdzoną symbolem 3PMSF (symbol trzech szczytów z płatkiem śniegu).
a na lód to proponuje łyzwy opony zimowe z kolcami. Niestety są one zabronione w Polsce
po bieżniku, widać podobieństwo do Vredestein Snowtrac 3 – podobna, traktorowa rzeźba bieżnika.
merkaba12
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 18 03 2003
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: ford
Silnik: 1,3 44
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Cze 2016, 17:57

Jeżeli chodzi o warunki zimowe, to najlepsze są vectory, ale 4Seasons. Co do tych nowych michałków to jakoś nie mam do nich przekonania, jeżeli chodzi o jazdę zimową(brak lameli). A certyfikat to ma nawet najgorsza chińska zimówka, więc to o niczym nie świadczy. Nokiany to nowość i nie maja jeszcze zbyt wielu opini, ale zimą powinny dawać radę. A vredesteiny to teraz taki średniak(właścicielem marki jest tak pogardzany przez Ciebie Apollo) :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lip 2016, 07:02

Ciekawe rzeczy piszecie. :)
Jeśli chodzi o Apollo ,to może i kapitał ten sam ale w testach nieco odstaje od pozostałych moich propozycji. Pewnie (jak przypuszczam) jest z gorszych mieszanek. Zapewne nie może w tej samej grupie kapitałowej ,być lepszym produktem niż sztandarowy Vredestein. Tak przypuszczam. :)

yeti65 napisał(a):Jeżeli chodzi o warunki zimowe, to najlepsze są vectory, ale 4Seasons

Tylko...jak z nimi latem ??? Jakbym to wiedział ,to pewnie bym się na takie zdecydował.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lip 2016, 19:04

artur73 napisał(a):Tylko...jak z nimi latem ??? Jakbym to wiedział ,to pewnie bym się na takie zdecydował.

Tak naprawdę to nie ma złotego środka, zawsze jest coś za coś. A przy porównywaniu opon trzeba jednak trochę zaufać testom, bo zwykły użytkownik nie ma możliwości porównania bezpośredniego różnych opon. Jeżeli decydujesz się na opony premium, to raczej z każdych będziesz zadowolony. Ja będąc na Twoim miejscu spróbowałbym chyba Nokianów.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lip 2016, 22:13

w testach crosclimate zaja drugie miejsce
pierwsze okazała się najlepsza i zwyciężyła test AutoBild z oceną „wzorową”
Goodyear VECTOR 4SEASONS G2
merkaba12
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 18 03 2003
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: ford
Silnik: 1,3 44
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ŠKODA 120L Typ 742, 1976
    Samochód ten został zaprezentowany oficjalnie we wrześniu 1976 roku na Targach Przemysłowych w Brnie, seryjny model 105/120 (Š742) wnosił do oferty marki wiele nowego, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa. ...

02 Lip 2016, 05:21

merkaba12 napisał(a):w testach crosclimate zaja drugie miejsce
pierwsze okazała się najlepsza i zwyciężyła test AutoBild z oceną „wzorową”
Goodyear VECTOR 4SEASONS G2

Nokianów chyba nie było w tym teście. A co do michałków, to może i są niezłe, ale ja osobiście nie mam zaufania do opon zimowych bez lamelek. Ale latem pewnie są najlepsze w swojej klasie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lip 2016, 07:56

Powiem szczerze ,że najbardziej chciałbym aby opona była bezpieczna mimo wszystko w zimowej miejskiej jeździe. Kiedyś miałem Astrę i był w niej komplet całorocznych Dębica Navigator 2. Latem i zimą w typowych warunkach było naprawdę dobrze ,trakcja ok ,ścierały się powoli nawet w mieście. na śniegu dawały radę ,a w upałach nie były głośne. Tylko...jak niezależnie od pory roku spadł deszcz ,to przy średnim hamowaniu stale włączał się ABS... Czyli wiadomo było ,że jadąc na tych oponach w mieście ,stale trzeba było zachowywać większy dystans od jadącego przede mną niż normalnie na jakichkolwiek lepszych oponach. Dlatego nie chcę teraz Dębic ,bo wiem że będzie tak samo. Nie mam też zamiaru testować innych budżetówek ,gdyż zakładam że może być podobnie. Czyli nadal uważam ,że kupno premium ,będzie najlepszą opcją.
Mam jeszcze starą Lagunę 2,0 lpg i w tym aucie mam 2 komplety kół lato/zima . Tak więc jak będzie trzeba pojechać w zimie w zaśnieżone rejony ,to pojadę którymś z tych aut. Tak więc Stilo śmiga żona po mieście i stąd opcja na wielosezonowe opony.
W związku z tym raczej wolę opony "lamelkowate" chociaż sądzę ,że Michelin dałby również radę.
Nadal ma zawiechę co kupić...
Cenowo to najtaniej wychodzą Nokian ,poźniej Vredestein i na końcu za tę samą kasę do kupienia są Goodyear i Dunlop.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lip 2016, 11:37

Jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie to nie rezygnowałbym z 2 kompletów opon, dobre opony w rozmiarze 195/65 R15 np. na lato Fulda Ecocontrol HP lub Dunlop Blueresponse to ~680zł, a na zimę Nokian WR D4 780zł. Zachwalany Michelin CrossClimate w tym rozmiarze to ~1100zł, a nadal tej oponie trochę brakuje do opony na konkretny sezon. Do tego jak kiedyś sprzedasz auto to nie odzyskasz pieniędzy z opon wielosezonowych, a mając auto na letnich oponach to zimówki sprzedasz osobno i odzyskasz część pieniędzy (wiem, trochę polactwo - cebulactwo, ale nie każdy ma kasę).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Lip 2016, 07:23

No nie dam się namówić do 2 kompletów opon do Stilo. :) Auto jeździ mało więc całoroczne przy naszych zimach będą w mieście ok. Poza tym, może i za porównywalną kasę ,byłoby kupić sobie można jakieś tańsze nowe dwa komplety opon typu DAYTON ale mam 1 komplet kół...Więc musiałbym zakupić komplet felg.
(nie chcę starych prostowanych młotkiem że szrotu) :no:
Poza tym ,to że auto jeździ niewiele spowodowałoby przy 2 kompletach kół ,że bieżnik by się nie zużył a opona byłaby stara... A na wielosezonówkach pojeździ żona 3 lata ,to się zetrą i nie będzie problemu z ich wiekiem. :roll:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2016, 20:22

Mam podobny problem, waham się pomiędzy Michelin CrossClimate a Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 w rozmiarze 225/50R17. Goodyear w testach wypada lepiej jednak Micheliny maja klasę A przyczepności na mokrym a nie B, i z opinni w sklepach bardziej zachwalają Micheliny, gdyby nie to, to od razu wziąłbym Goodyear... co myślicie o tych etykietkowych klasach przyczepności w odniesieniu do rzeczywistości?
Verrtem
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 04 03 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.4 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

19 Lip 2016, 20:45

Verrtem napisał(a): co myślicie o tych etykietkowych klasach przyczepności w odniesieniu do rzeczywistości?

Jest to jakiś punkt odniesienia, ale spotkałem się z kilkoma przypadkami, że opona z teoretycznie krótszą drogą hamowania, w testach wypadała słabiej od tej teoretycznie gorszej. Producenci mają zbyt duże pole manewru w doborze warunków testu hamowania na mokrym i jasne jest , że mierzą drogę hamowania w optymalnych warunkach dla danej opony. Tak jak pisałem wcześniej Michałki będą lepsze latem, a Goodyeary zimą.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2016, 20:50

hmm... ok, dzięki... chyba jednak wole mieć lepszą przyczepność zimą niż latem, większe ma to dla mnie znaczenie...
Verrtem
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 04 03 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.4 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

19 Lip 2016, 20:53

Może warto zainteresować się tymi nowymi nokianami, też mają klasę A i do tego lamelki. Bieżnik wygląda dosyć agresywnie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2016, 20:56

Bardzo mało o nich słyszałem i w testach też nie rzuciły mi się w oczy, wiec nie mam do nich zaufania... ta klasa przyczepności jeszcze chodzi mi po głowie...
Verrtem
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 04 03 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.4 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017