CB radio-kłopoty z odbiorem!

11 Cze 2008, 09:27

Witam!
Mam problem z zakupionym radiem CB,Jest to President Johnny II.
Po zamontowaniu okazało się że odbiór i nadawanie jest OK,jednak przy zapalonym silniku z radia wydobywa się brzęczenie narastające przy dodawaniu gazu.Wcześniej miałem Cobrę i czegoś takiego nie było.Czy to normalne i czy coś można na to poradzić?
Audi Allroad 2.7 Biturbo
4x4
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Centralna Polska

11 Cze 2008, 09:36

Burczenie to jest wynikiem instalacji elektrycznej.Mogą to być kończące się szczotki alternatora lub zakłócenia pochodzące z kabli WN lub świec zapłonowych.Spróbuj założyć inne radyjko do tego samochodu i sprawdz,czy burczenie ustanie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Cze 2008, 10:10

Jak już wspomniałem z wcześniejszą Cobrą nie miałem takiego problemu!
Samochód jest praktycznie nowy,więc raczej odpada jakieś zużycie!Nie wiem co jest grane!
Audi Allroad 2.7 Biturbo
4x4
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Centralna Polska

11 Cze 2008, 15:47

Spróbuj obejrzeć dokładnie przewód antenowy być może jest uszkodzona w którymś miejscu izolacja i to powoduje że ekranowanie całego przewodu nie spełnia swojej roli czego wynikiem może być buczenie.

Czasem również trzaski lub też inne tego typu dźwięki powoduje samo zasilanie a dokładniej słabo podłączona masa zasilania.

Spróbuj tez "poruszać" przewodami na końcówkach radia jak i wejścia zapalniczki tam gdzie podłączone jest zasilanie w ten sposób możesz wykryć luz na którymś z przewodów co może również powodować tego typu objawy.
maxidig
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Toruń

11 Cze 2008, 17:50

Spróbuj to radio zasilić prosto z akumulatora.Podaj też masę na ekran kabla z anteny(np. przyłóż do wtyczki anteny) prosto z akumulatora - to pozwoli wykluczyć zakłócenia od instalacji elektrycznej.
Jeżeli nadal będzie burczało,to pozostanie ci chyba wizyta w warsztacie zajmijącym sie montażem tego sprzętu i sprawdzenie samego radia - być może jest uszkodzony filtr przeciwzakłóceniowy.W tych radiach takie burvzenie nie powinno występować,gdyż z tego co wiem,są to radia z chyba najmocniejszym filtrem przeciwzakłóceniowym.
No i nadal pozostaje sprawa szczotek alternatora lub świec i przewodów WN - zależy to od tego,kiedy ostatnio poprzednie radio było zamontowane - jeżeli jakiś czas temu,a dużo jeździsz,to można sugerować zużycie tych elememntów - są to przecież elementy samochodu,które zużywają się wraz z eksploatacją.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Cze 2008, 22:58

Motoalbercik połączenie masy akumulatora bezpośrednio z masą anteny magnesowej mija sie z celem gdyż ta antena ma taką konstrukcję żeby masa była poprzez pojemność .
Podłączenie anteny CB do masy w innym miejscu niż ma się ona znajdować powoduje ze ten odcinek przewodu też staje sie częścią anteny, zmienia całkowicie dopasowanie i charakterystykę promieniowania (rożnie w zależności od jego długości).
Niewłaściwe dopasowanie anteny spowoduje uszkodzenie radia (przy nadawaniu) praktycznie w 100 %.
maxidig
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Toruń
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najlepsza taksówka na świecie? Hybryda!
    Był czas, gdy w Polsce, Niemczech i wielu innych krajach Europy na ulicach dominowały taksówki z silnikami Diesla, a jednym z najczęściej wybieranych samochodów był Mercedes W124. Dziś taksówkarze na ...

12 Cze 2008, 19:20

A czy na wtyczce anteny nie ma czasami masy?Przecież ekran przewodu antenowego to masa anteny.Przykręcając antenę do uchwytu,a uchwyt do karoserii samochodu,to powodujesz umasownienie tejże anteny.A masa ta pochodzi z akumulatora.Tak samo ma się natena magnesowa - kładąc ją na dachu,łączysz ją z karoserią samochodu,a tym samym z masą samochodu.I jeżeli np. ekran przewodu antenowego jest gdzieś przerwany,to masa anteny jest brana wówczas z karoserii samochodu i zaczyna się ściąganie wszystkich zakłóceń elektrycznych samochodu.Tak samo jest,jeżeli radio zasila się z gniazda zapalniczki - tez ściągane są wszystkie zakłócenia z instalacji samochodu.Miałem kedyś takie problemy - po podłączeniu radia przez zapalniczkę,burczało mi,a po podłączeniu go bezpośrednio z amumulatora,burczenie troszkę ustało.Po podaniu masy z akumulatora na wtyczkę anteny przy antenie,okazało się,że burczenie ustało całkowicie,a i odbiór się poprawił.Przyczyną było brak masy na ekranie przewodu antenowego.Ekran przewodu antenowego był słabo przylutowany do wtyczki przy radiu i się odlutował.Przyłożenie masy z akumulatora do wtyczki anteny,pomogło w znalezieniu przyczyny burczenia.Dlatego napisałem jak to sprawdzić,bo poprostu sam z tym się uporałem takim spsosbem i radyjko się nie zepsuło i działa do dzisiaj.A dodam,że na tym dodatkowym przewodzie z masą jechałem ponad 2,5 tyś km(nad morze,spowrotem i po okolicach.Tak więc teoria jedną stroną,a praktyka drugą.I to nie tylko w tym jednym przypadku.W elektryce samochodu,rzadko teoria idzie w parze z praktyką.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Cze 2008, 21:32

gdyby nie teoria to o praktyce nie było by mowy, a zasady w elektronice opierają się głównie o poprawne działanie układu obojętnie jakiego.
Wiec na przykładzie tej anteny ona jest nazwijmy to swego rodzaju kondensatorem i jak wiemy z podstaw elektrotechnik za pomocą diody i kondensatora można wyprostować charakterystykę zasilania a co w efekcie nam da mniejszy poziom zakłóceń pochodzących z zewnątrz.
Oczywiście nie jest powiedziane że jeśli podłączymy masę na antenę bezpośrednio z akumulatora to ona nie będzie działała w niektórych przypadkach oczywiście będzie nawet lepiej niż wtedy kiedy masa jest podłączona na zasadzie pojemności ale w większości przypadków coś takiego powinno spowodować iż zestaw będzie sie rozstrajał i będą pojawiały się zakłócenia.
Bo przecież akumulator samochodowy nie jest ani żadnym filtrem ani nie ma jakiejś specyficznej własności która dawałaby mu możliwości zasilania bez żadnych zakłóceń a na akumulatorze jest ich wiele.
Ponadto przewód jaki użyjemy do poprowadzenia przewodu masowego do gniazda anteny w większości przypadków na pewno nie będzie ekranowany bo zazwyczaj stosuje sie przewody w izolacji poliwinylowej
bądz PCV a one również nie są stworzone do eliminacji zakłuceń.
maxidig
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Toruń

14 Cze 2008, 08:53

:D
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Cze 2008, 11:57

Albercik - nic dodać nic ująć :-D
Opel Astra F 2.0 Combi
maslanka
Nowicjusz
 
Posty: 11