Celowy efekt korozji pojazdu, jak zrobić?

22 Lut 2012, 21:17

Witam!

Nabyłem niedawno okazyjnie Seata Ibizę I, autko sprawuje się ładnie, ale to już trochę przeżytek, więc chciałbym coś z niego wykombinować.

Myślałem nad zrobieniem takiego czegoś, co już kiedyś widziałem, aby pojazd wyglądał cały na zardzewiały. Moje pytanie brzmi: Czy są do tego jakieś specjalne środki? Czy po prostu szlifierka i jechane!? Jeśli tak, to co zrobić, aby zabezpieczyć pojazd przed dalszymi wżerami w blachę?
ascalbaus
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 09 04 1993
Auto: Renault Safrane 2.2 SI

24 Lut 2012, 22:40

Mocny, czy bardzo mocny efekt? Popróbuj z kwasem, i z solami - uzyskasz prawdziwa rdze, a sam efekt to tylko chyba zabawa farbkami...
Świrek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 14 08 1986
Auto: Volkswagen Polo 1.9D

20 Kwi 2013, 15:05

Chodzi Ci oczywiście o styl rost, czyli nadwozie pojazdu pokryte rdzą. Efekt można uzyskać w dwojaki sposób po pierwsze sto procent prawdziwa rdza po drugie malowanie specjalnymi farbami. Moim zdaniem najlepsze to co naturalne czyli prawdziwa rdza. Wykonanie dość proste. Przy pomocy szlifierki kątowej z listkownicą bądź tarczą do szlifowania usuwasz lakier z nadwozia do gołej blach. Następnie pozostawiasz auto i za jakiś czas będziesz miał rdzę. A krótszy sposób i zapewne na takim Ci zależy to bierzesz szmaty i roztworem wody z solą robisz okłady na blachę. Przyspiesza to korodowanie blach. Bądź wcześniej wspomniany kwas, w tej metodzie trzeba uważać na stężenie kwasu. Ja osobiście mam troszkę mniej radykalną metodę od kwasu ale również skuteczną. Rdza widoczna już po 3 godzinach. Sposób pozostanie jednak tajemnicą jak chcesz to napisz na priv to pogadamy ;) A co do malowania/podrabiania rdzy to dostępne są farby przeważnie modelarskie dające taki efekt ale to droga zabawa. Przy robieniu rosta/rata dobrze jest też zabezpieczyć dobrze od wewnątrz najlepiej wszystkie blachy. Tutaj to możesz zastosować najtańszego 'baranka'. Pamiętaj również o zabezpieczeniu uszczelek i ogólnie gumowych elementów. Przy pozbywaniu się lakieru musisz również na nie uważać i przede wszystkim na szyby. A emblematy i kierunek z błotnika najlepiej jest zdjąć.
piotr03
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 10 10 2011
Auto: Citroen Xsara
Silnik: 1.6 TU5JP4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...