Centralny dyferencjał

05 Wrz 2009, 23:40

Karson napisał(a):
SLY napisał(a):Coś mi się wydaje że się rozmażyłeś ... :)

żebyś się nie zdziwił :mrgreen:
zasada RMPST (i innych klas O-R) jest prosta:
silnik do 2,5l - reduktor ARO
silnik pow. 2.5l - reduktor ROBUR
i przez @Pociesznego zdradziliśmy jedną z tajemnic O-R :mrgreen:

ja bym jednak użył zasady z momentem obrotowym :mrgreen:
oczywiście nie wszystko jest tak różowe i proste jak się wydaje :mrgreen: nie do wszystkiego można zamontować takie reduktory, sa one zwykle szybkie i służą do jazdy raczej szybkościowej (RMPST, BAJA) a nie hard madafaka przepraw (no chyba że zmienimy przełożenia)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Wrz 2009, 23:51

nie zgadzam się. ostatnia rewelacja sezonu - GRAT II Kufla ma silnik V8 i reduktor robura właśnie :wink:
wszystko się zmienia, na rajdach przeprawowych też... obecnie czas odgrywa coraz większą rolę, dlatego szybkie przełożenia nie są złe :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Wrz 2009, 23:55

Karson napisał(a):nie zgadzam się. ostatnia rewelacja sezonu - GRAT II Kufla ma silnik V8 i reduktor robura właśnie :wink:
wszystko się zmienia, na rajdach przeprawowych też... obecnie czas odgrywa coraz większą rolę, dlatego szybkie przełożenia nie są złe :mrgreen:

tak ale GRAT kufla jaki ma przełożenie w moście :?:
raczej nie standardowe 4,11 :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Wrz 2009, 00:01

standard laplander :mrgreen: ale i tak pierwszego biegu nie używają...
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

06 Wrz 2009, 00:14

Karson napisał(a):standard laplander :mrgreen: ale i tak pierwszego biegu nie używają...
standard lapek to minimum 5.8 a pewnikiem mają więcej i potemu nie przeszkadza im 1.8 na reduktorze :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak jeździć po nawałnicy?
    W lecie często nawiedzają nas intensywne burze, gwałtowne opady deszczu i nawałnice. Takie warunki atmosferyczne są bardzo niebezpieczne w szczególności dla kierowców. Pod wpływem silnego wiatru łamią się gałęzie, ...
    Rekordowy rok w czeskich fabrykach Skody
    W 2019 roku ŠKODA po raz pierwszy w historii wyprodukowała ponad 900 tys. pojazdów w swoich fabrykach w Mladá Boleslav i Kvasinach. Wysoki wynik jest zasługą wzrostu produkcji o 2,25 proc. w porównaniu ...