Centralny zamek (Passat B5, 1.9 TDI 101KM)

01 Kwi 2016, 22:25

Witam, od niedawna jestem posiadaczem passata b5 z 2001 roku z silnikiem 1.9 tdi. Mam pewien problem z centralnym zamkiem. Zamek mechanicznie działa bez zarzutu, natomiast problem jest z zamykaniem/otwieraniem z pilota. Zamykając/otwierając z pilota zamek raz załapie raz nie, a czasami nawet wcale nie reaguje. Myślałem, że to wina baterii w pilocie (kluczyk scyzoryk) ale nic to nie dało. Dodam, że posiadam dwa kluczyki i w obydwu jest taka sama sytuacja. Przeglądając forum napotkałem post w którym ktoś radził zakodować piloty jeszcze raz poprzez włącznie zapłonu a drugim kluczykiem zamknięcie zamka wciskając przy tym przyciski na pilocie, lecz jeśli u mnie pilot raz zamyka a raz nie to raczej mogę odrzucić taką ewentualność. Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc za którą z góry serdecznie dziękuję.
Barszczuu
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 07 02 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Passat B5
Silnik: 1.9 TDI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Kwi 2016, 13:53

Barszczuu napisał(a):lecz jeśli u mnie pilot raz zamyka a raz nie to raczej mogę odrzucić taką ewentualność. Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc za którą z góry serdecznie dziękuję.
Czy problem z zamkiem sprawdzałeś tylko w jednym miejscu gdzie auto było zaparkowane? Mój znajomy w Audi A4 B6 miał podobny problem wkurzało go że zamek pod domem mu się nie zawsze zamyka lub otwiera, a w innych miejscach było ok. Jak się okazało prawdopodobna przyczyna tego problemu to były jakieś zakłócenia tego sygnału właśnie w tym miejscu. 50 metrów dalej wszystko działało jak należy :) Nie wiem czy w twoim przypadku tak będzie, ale może warto to sprawdzić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota AA 1936 rok
    Napędzana 3,4-litrowym silnikiem z 6 cylindrami Toyota AA była pierwszym samochodem tego producenta. Prototyp wybudowany w domowych warunkach został zaprezentowany podczas pokazów w Tokio. Razem z modelem AA premierę ...
    Badaj auto i przeprowadzaj regularne badania techniczne
    Sprawność techniczna pojazdu jest kluczowym elementem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Najczęściej stwierdzane przez policję usterki w pojazdach, które uczestniczyły w wypadkach drogowych, to braki w oświetleniu (54%), ...