CEPIK vs SKP/ASO - zakres informacji o pojeździe

Ankieta

Tak, jestem na tak, to zdecydowanie dobry pomysł
0
Brak głosów
Nie, jestem na nie bo akurat handluję wrakami...
0
Brak głosów
Nie wiem
0
Brak głosów
Raczej tak
1
50%
Raczej nie
1
50%
Razem głosów : 2

11 Gru 2017, 10:29

Jak myslicie, czy prawny obowiązek sprawdzania grubości lakieru podczas badań okresowych ukrócił by wałki rynkowe związane z zatajaniem informacji o wypadkowości auta?

Czy, gdyby SKP obowiązkowo mierzyło powłokę lakieru w badanym aucie coś by się zmieniło na rynku pojazdów używanych?

Chodzi mi tez o to by takie badanie było obowiązkowe i raport z badania trafiał do CEPIKu.

Kolejna sprawa to ASO. Raporty z napraw także powinny trafiać do CEPIKu. Takie mam zdanie a Wy?
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

16 Gru 2017, 22:27

Nie sprawdzi się to ani troszkę. Pod uwagę nalezy wziąść fakt, że np. były malowanie drzwi i wcale nie musąły być wgniecone z powodu kolizji czy wypadku. Mógł ktoś np. je przerysować na parkingu śrubokrętem. Mogły być też malowane bo brała je rdza i ktoś wyczyścił, zakonserwował i pomalował. Mógł też nałożyć na to szpachlę. Podobnych przykładów można wypisywać wiele.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000