11 Maj 2008, 10:06
Ceramizery to grupa oryginalnych, krajowych preparatów firmy Vidar, o szerokim spektrum zastosowań – nie tylko w motoryzacji. Ceramizacja to nowa technologia naprawy, regeneracji i zabezpieczania przed zużyciem:
1. Silników spalinowych czterosuwowych benzynowych i diesla,
2. Skrzyń biegów,
3. Przekładni głównych (tylnych mostów),
4. Reduktorów, motoreduktorów.
Efektem obróbki jest:
1. Optymalizacja luzów między współpracującymi elementami,
2. Cichsza praca zespołu,
3. Łatwiejszy rozruch silnika,
4. Zmniejszenie toksyczności spalin,
5. Poprawa własności trakcyjnych (moc, sprawność),
6. Zmniejszenie zużycia paliwa,
7. Znaczne zwiększenie trwałości m.in. przez eliminację skutków suchych startów, dodatkowo eliminowanych przez tzw. magnetyzację oleju, wywołaną także jednym ze składników preparatu (cząsteczki GP).
Ceramizery, które wykorzystując olej w układzie smarowania jako nośnik, wytwarzają na powierzchniach tarcia współpracujących elementów tych mechanizmów – trwałą warstwę ceramiczno-metalową o niezwykłych własnościach:
1. Twardość ponad 10-cio krotnie wyższa od stali konstrukcyjnej,
2. Współczynnik tarcia mniejszy kilkudziesięciokrotnie od współczynnika tarcia kinetycznego suchej pary tarcia stal-stal.
Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej odbywa się podczas normalnej eksploatacji mechanizmu – wystarczy wprowadzić do oleju preparat (za pomocą wygodnego dozownika w formie strzykawki) i użytkować pojazd. Po ok 1500 km przebiegu można uznać proces za zakończony.
O jakości wytworzonej warstwy, świadczy możliwość kontynuowania jazdy przy awaryjnym wycieku oleju (na sucho) przynajmniej przez 200 km, a ok 500 km bez oleju w skrzyni biegów, tylnym moście.
Gwarantowana trwałość wytworzonej warstwy ceramiczno-metalowej to 70 000 km przebiegu silnika i ponad 100 000 km dla skrzyń biegów, tylnych mostów.
Jeszcze jednym, preparatem jest uszlachetniacz do paliw płynnych, który powoduje:
1. Poprawę procesu spalania (także katalityczne spalanie węglowodorów zawartych w nagarze),
2. Czyszczenie oraz zabezpieczanie elementów układów zasilania (wszystkich typów) – w wyniku czego zostaje usunięty nagar oraz następuje znacząca poprawa własności dynamicznych i ekonomicznych silnika,
3. Ochronę przed nadmiernym zużyciem układu zasilania (ważne w przypadku stosowania niewłaściwej jakości paliw).
Wszystkie preparaty, przed wprowadzeniem na rynek, zostały gruntownie przebadane, także w warunkach eksploatacyjnych – dowodząc swojej skuteczności.
Źródło: ceramizer.pl
Pozdrawiam,
Artek