Cewka zapłonowa a spalanie - Opel Astra H GTC 1.6 silnik

15 Maj 2017, 22:08

Cześć !

Mam ogromny problem i potrzebuje pomocy, rady, sugestii bo już pomysły mi się wyczerpują i jestem załamany.

Od pewnego czasu w swojej Astrze III (1.6 silnik Ecotec 105KM), borykałem się z szarpaniem przy ruszaniu oraz delikatnym szarpaniem podczas jazdy przy obrotach poniżej 1500 na drugim biegu. Problem nasilał się przy wilgotnej i deszczowej pogodzie. Momentami telepało cała kastą.

Po licznych radach i artykułach obstawiłem - cewkę zapłonową. Kupiłem nową cewkę Delphi i dałem auto do mechanika w celu wymienienia. Dodatkowo kupiłem nowe świece, dla pewności żeby wszystko stykało.

I od tego czasu pojawia się mój problem.... auto mi wręcz żre paliwo. Po zresetowaniu licznika komputera spalania oraz licznika dziennego przebiegu, wyszło że po mieście po 100km auto pali 12-13 litrów/100 . Dodatkowo przy gaszeniu zapłonu, na wyświetlaczu między licznikami wyskakuje mi komunikat o konieczności udania się do serwisu (INSP). Jestem załamany i nie wiem jak ten temat ogarnąć oprócz udania się do mechanika ale on podejrzewam że sam nie będzie wiedział o co chodzi.

Spotkał się ktoś już z takim problemem ?

Z góry dzięki za info.
Michaowsky
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 15 03 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra H GTC
Silnik: 1.6 Ecotec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Maj 2017, 22:58

Michaowsky napisał(a):na wyświetlaczu między licznikami wyskakuje mi komunikat o konieczności udania się do serwisu (INSP).
tu chodzi o serwis przebiegały czyli wymiana oleju i filtrów. A świece jakie zostały zastosowane? Można pod komputer podpiąć zobaczyć czy nie ma błędów związanych ze zwiększonym spalaniem, może być uszkodzony np czujnik temperatury lub sonda lambda.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Maj 2017, 21:46

Witamy. Wszystkie opisane problemy mogą sprowadzać się do uszkodzenia wspomnianego wcześniej czujnika temp. wody lub sondy lambda. Zarówno sonda jak i czujnik mogą powodować zwiększone spalanie i szarpanie silnika.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne reflektory LED
    Dzięki zastosowaniu diod LED, reflektory mogą być o wiele mniejsze i mieć praktycznie dowolny kształt. Ze względu na niski pobór mocy, niższe jest również zużycie paliwa. W zależności od zastosowanych rozwiązań, ...