Cewka zapłonowa VW Passat B5

02 Gru 2016, 18:47

Witam, piszę ten temat bo mam problem z autem
Auto chodzi na dwóch garach, pali ok 20-40l benzyny, nie ma mocy
Byłem z tym problemem u dwóch "mechaników" obaj stwierdzili, że problemem jest cewka zapłonowa, długo nie myśląc zamówiłem ową cewkę
Dziś odebrałem zamówiony towar, wymieniłem cewkę na nową... problem nie znikł jak było tak jest, więc doczłapałem się moim passacikiem do kolejnego mechanika, który po otworzeniu maski również stwierdził, że problemem jest cewka zapłonowa... "nie ma iskry na kablach"
Więc o co może chodzić? Jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę o pomoc, wszystkie postaram się sprawdzić, może kostka do której podpinamy cewkę jest wadliwa? Dziękuje i pozdrawiam
LifeIsDeath
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Gru 2016, 18:58

Może wydać się to śmieszne, ale za pomoc w odnalezieniu problemu jestem w stanie zapłacić, nie mam już siły jezdzić po mechanikach :no:
LifeIsDeath
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

13 Gru 2016, 14:21

LifeIsDeath napisał(a):Auto chodzi na dwóch garach
Chodzi na trzech garach bo jeden z czterech nie domaga. Zgadza się?

LifeIsDeath napisał(a):który po otworzeniu maski również stwierdził, że problemem jest cewka zapłonowa... "nie ma iskry na kablach"
Rozumiem że mechanik sprawdzał cewkę z wykręconą świecą i nie było iskry. Jeżeli tak jest, a cewka jest nowa, świeca sprawna to trzeba sprawdzić dokładnie wtyczkę i dalej wiązkę kabli która od niej idzie czy gdzieś nie jest przerwana (czasem może być kabelek pęknięty w peszlu i nie widać na pierwszy rzut) warto zatem sprawdzić miernikiem.

Jeżeli nie było to sprawdzane to zacząłbym od tego.

Można jeszcze sprawdzić błędy w komputerze.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Gru 2016, 14:37

Kacper napisał(a):Chodzi na trzech garach bo jeden z czterech nie domaga. Zgadza się?

Kacper może nie chodzić na dwóch garach gdy będzie przerwa na przewodzie sterującym ECU-cewka. Tam mamy chyba dwie podwójne cewki. 1-4 i 2-3
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4899
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2016, 14:44

bonifacy napisał(a):może nie chodzić na dwóch garach gdy będzie przerwa na przewodzie sterującym ECU-cewka. Tam mamy chyba dwie podwójne cewki. 1-4 i 2-3
Faktycznie, sprawdziłem i ma podwójne cewki. Dzięki za sprostowanie, ale przerwy trzeba szukać na tym samym odcinku co napisałem :) czyli od ciebie dokładnie na "ECU-cewka".
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Współczesne sportowe Toyoty
    Celica, MR2, Supra czy Corolla AE86 – te samochody znają wszyscy. Ich następca, tylnonapędowe coupe GT86, to jeden z ulubionych samochodów współczesnych drifterów. Jego pojawienie się w salonach ...