Chcą klepać nowy samochód a ja nie zgadzam się

05 Lut 2017, 14:41

Witam, postanowiłem napisać tutaj post i poradzić się oraz poznać Wasze opinie. Kupiliśmy nowy samochód Opel Corsa dwa miesiace temu. Niestety przed Świętami ktoś zahaczył nas na parkingu(sprawca nieznany) i lekko uszkodził nam samochód. Mamy w polisie wariant serwisowy czyli należą nam się NOWE Oryginalne części a nie zamienniki tak jak jest to w wariancie optymalnym. Jednak w PZU powiedzieli nam, że szkoda jest zbyt mała żeby wymieniać poszczególne elementy. Stwierdzili ze oni nam wyklepia ten samochod bo nie zalicza się ta szkoda, do tego żeby wymieniać element. My nie chcemy żeby nowy samochód był klepany, bo straci na wartości ale PZU upiera sie że ta szkoda zalicza sie tylko do wyklepania i twierdza że samochód nie straci na wartości.

LINK: ( [link wygasł] )

Co mogę zrobić? innego wyjścia niż klepanie tego samochodu nie ma? Dodam że klamka jest rowniez uszkodzona ale nie złapałem tego na zdjeciu. Wiadomo że nie widac tego dobrze bo taki kolor samochodu ale jest obd arte a element bliżej drzwi jest wgniecenie

Prosze o pomoc i opinie w tej sprawie.
daroosia20
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: CORSA OPEL

05 Lut 2017, 14:50

Ubezpieczyciel ma rację. Taka opcja naprawy będzie najlepsza. Wymiana tylnego błotnika polega na jego wycinaniu rozbieraniu połowy auta w środku itd. Dość skomplikowana naprawa. Obejrzyj sobie filmy na YT jak wygląda wymiana tylnego błotnika i myślę że zmienisz zdania :mrgreen:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lut 2017, 18:13

Naprawa może i skomplikowana, czasochłonna i co tam jeszcze sobie wymyślisz, ale co mnie to obchodzi? Mam prawo do nowych i oryginalnych części czy nie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lut 2017, 18:33

Oczywiście że masz prawo, a wiesz jak się odbywa ta naprawa? Przy takim uszkodzeniu wolałbyś mieć cięty tylny błotnik? Spawany ?szpachlowany? Pół auta w środku rozebrane i nie wiadomo ile rzeczy zostanie połamane i ile śrubek zostanie bo ktoś coś pomyli lub przeoczy. Jeżeli uważasz że to korzystniejsza naprawa to jesteś delikatnie mówiąc niemądry :/ w tym przypadku delikatne prostowanie (nawet bez zdzierania starego lakieru) lekkie równanie szpachelka i do kabiny na lakier.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4