Chcę kupić Ford Focus B+LPG lub podobne pochodne

06 Maj 2013, 16:35

Witam po Fiacie Sienie chcę kupić Forda Focusa za max 10 tys. Chętnie aby był oszczędniejszy od diesla czyli na LPG. Jakie silniki najpewniej brać w przypadku Focusa? Jakie są na gazie najlepsze 1.6 czy 1.8 ? A może polecacie inne auto w tym przedziale cenowym. Pozdrawiam/pytlowany
pytlowany1
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 10 2008
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6 SR 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Maj 2013, 20:09

Silnik 1.6(100KM),niestety do LPG się nie nadaje,auto bardzo dobre(ogólnie),jedynie zwróć uwagę na rdzę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2013, 01:10

Phantom a to piszesz z doświadczenia czy z zasłyszenia o LPG na 1.6?
Mój kolega ma już dwa lata sekwencję na 1.6 i wszystko hula wyśmienicie.
pytlowany1
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 10 2008
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6 SR 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Maj 2013, 09:13

Nie od dziś wiadomo że fordowskie silniki średnio nadają sie do gazu choć zdarzają sie przypadki gdzie mimo gazu wszystko jest ok.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Maj 2013, 11:10

Pytlowany,ten silnik jest bardzo dobrym silnikiem,niestety znajduje się na liście tych,których gniazda zaworowe są zbyt mało odporne na warunki pracy jakie stwarza Lpg.Poza tym napiszę o czymś, czego w ogóle nie bierzesz pod uwagę,bo o tym nie wiesz,i masz do tego prawo,mianowicie.Jeśli FORD zaleca dokonywanie zabiegu regulacji luzu zaworowego co 160 tyś km,to po zamontowaniu instalacji Lpg ten zabieg będziesz musiał przeprowadzać co 30 tyś km,,,czujesz bazę,,? :D poza tym, ta czynność nie należy w przypadku tych silników do tanich :!: Gniazda zaworowe przy prawidłowej i terminowej regulacji luzu wytrzymują ok.60 tyś km,dlaczego tylko tyle?! Firmy zaczęły stosować jakieś ceramiczne materiały.Naturalnie mógłbyś wprasować gniazda porządne,to też by się opłacało,ale ta potrzeba częstej regulacji luzu dyskwalifikuje ten silnik,a wierz mi,bo na LPG zrobiłem 200 tyś km solidną 190-tką bez hydraulicznej kompensacji luzu ,że zabieg regulacji musiałem robić po ok.30 tyś km,a na benzynie być może wystarczyłoby tylko raz,albo wcale,rozumiesz? :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2013, 11:20

No dobrze PhantomASA dzięki za takie wyjaśnienie- w takim razie to co, brać 1.8 w benzynie? (na LPG albo do przerobienia na LPG)
pytlowany1
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 10 2008
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6 SR 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


07 Maj 2013, 12:26

Jak już to kup czystą benzyne a potem zagazuj i najlepiej sekwencja.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Maj 2013, 14:11

Niestety,1.8 i 2.0 jadą na takim samym wozie jak silnik 1.6.Jeśli chcesz zagazowywać silnik to zwróć się w kierunku np.Opli,z pominięciem Omegi B, oraz Vectry B,ale tylko tymi z silnikami pow 2.0l(czyli V6).Fiaty, też ogólnie możesz zagazowywać bez problemów.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2013, 14:14

Ja tam nie wiem ci co mają Fordy na gazie nie narzekają a ja mam Fiata i cuda się dzieją z tym gazem ,więc to twoja opinia.Panie powyżej dwóch litrów nie ma szans, ze względu na duże OC, płace prawie 100%. Także zrobię pewnie 1,6 na gaz i będę jeździł a auta w takiej cenie nie kupuje się na całe życie, zawsze można sprzedać, hehe lol
pytlowany1
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 10 2008
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6 SR 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Maj 2013, 14:27

Nie narzekają,bo tak jak Barol pisze,kupują auta i dopiero je zagazowują,rozumiesz? Przez 60 tyś km może być ok,a potem gdy coś się zaczyna dziać, do tzw.Żyda. :wink: Czyli :D Zdążysz w swym życiu zrobić 60 tyś km?!,ale w życiu nie kupuj już zagazowanego,a w dziale LPG ,zapytaj kolegi Migaz jaką instalkę masz wybrać konkretnie pod ten silnik.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2013, 14:36

Mądrze Panie piszesz jednak się zgodzę tutaj w tej kwestii, bo znajomek kupił z niemiec w benzynce 1.6 i zrobił sekwencyję za 2400zł w solidnym warsztacie nie w uduś firmie. Więc dlatego nie narzeka, ale napisz mi na czym polega różnica, że po 60tys coś się zaczyna dziać tak????? :)
pytlowany1
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 10 2008
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6 SR 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Maj 2013, 14:47

Na sąsiednim forum mówią że opowiadasz bajki PHANTOM
pytlowany1
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 10 2008
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6 SR 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Maj 2013, 15:01

Jeśli nie pożałujesz kasy na instalację wysokiej jakości,z wtryskiwaczami z najwyższej półki,z charakterystyką cykli pracy pod twój silnik,to wcale nie wykluczone,że nic z silnikiem nie będzie się działo złego.Ludzie z reguły oszczędzają na instalacjach,a to duży błąd,dobra instalacja szybciej się zamortyzuje w ogólnym rozliczeniu.LPG powoduje szybszą degradację gniazd zaworowych,zrobionych z,, bele czego,,,które przez proces zwany erozją tracą szczelność,silnik zaczyna kulać a z rury wydechowej zaczyna pachnieć gazem, staje się słabszy,zdecydowanie zaczyna więcej palić.Temu procesowi zapobiegają instalacje wysokiej jakości,oraz regularne serwisowanie z wymianą filtrów gazu(na tym nie oszczędzaj) co 15 tyś km.nawet wtedy, gdy silnik będzie chodził idealnie.Filtry gazu należy wymieniać profilaktycznie ,a nie wtedy gdy dojdzie do zapchania.Tyczy się to nie tylko silników zagazowanych.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)