15 Gru 2012, 18:44
Witam. Szukałem trochę na forach itd i co nie co znalazłem na ten temat, ale niestety żadnych ważnych informacji, dlatego postanowiłem założyć nowy temat.
Osobiście mam auto (starą astrę)w turbo dieslu i mam właśnie tą chłodnicę olejową, ale w chwili obecnej nie działa.
Widziałem w internecie zestawy które wkręca się zamiast filtra (na gwint do filtra wkręca się termostat z przewodami montuje chłodnicę, potem do tego termostatu dokręca się gwint i filtr itd.) Niektórzy stosują te chłodnice do benzyny, diesli, które nie są w nie wyposażone.
Chciałbym się dowiedzieć czy taka chłodnica w dieslu/turbodieslu jest rzeczywiście potrzebna, oraz jakie konsekwencje niesie ze sobą zaślepienie takiej chłodnicy.
Kolejna rzecz jaką chciałbym poznać, to zsynchronizowanie temperatury otwarcia termostatu i czujnika włączenia dmuchawy. Jeżeli zakupię czujnik, który będzie tą dmuchawę uruchamiał przypuśćmy przy 80 stopniach a nie przy 90, to temperatura oleju powinna też być odpowiednio niższa?