Chevrolet Avalanche - spalanie

16 Lis 2008, 16:06

Dzieki Marian , moze odpowiesz Wezyrrowi zamiast mnie ,bo napewno bardziej sie orientujesz w kosztach podrozy z i do islandii .
...ten kto pyta jest glupcem przez piec minut , kto nie pyta jest glupcem cale zycie...
mleki
Początkujący
 
Posty: 68
Zdjęcia: 6
Miejscowość: lubuskie/anglia

17 Lis 2008, 18:46

http://www.icelandexpress.is/ tylko te linnie lataja bezposrednio z wawy do reykjaviku , cena w jedna strone to jakies 25tys ISK ale mozna sobie sprawdzic, bo wiadomo ze bilet zamowiony wczesniej jest tanszy.

Co do ceny promu do Danni albo Norwegii to wstawie potem bo musze znajomka zapytac , ale tez jest to jakies 25 tys ISK ( dowiem sie dokladnie bo niechce nikogo zakrecic :) )

Kontener z reykjaviku do swinoujscia to koszt 1000 euro , kontener miesci 2 auta . sa tez kontenery na 4 auta ale nie wiem po ile.

Jesli ktos szuka auta na stronkach ktore podalem wczesniej tu tu jest link do aktualnego kursu korony http://www.landsbanki.is/ jesli klikniemy na malutki napis Myntbr. pod tabelka kursu to przejdzie na do tej strony http://www.landsbanki.is/markadir/gengi ... ntbreytir/ a tam juz tylko wpisujemy kwote w koronach i juz wiadomo ile to zl na dzien dzisiejszy

pozdro
marian25
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Lis 2008, 18:58

No przyznam, że to wygląda na dość średnią opcje ale biorąc pod uwagę wycieczkę i że bardzo prawdopodobne jest, że wychaczymy auto w lepszym stanie niż na zachodzi to można by nad tym pomyśleć...
No i oczywiście trzeba było by 2 autka sprowadzić najlepiej z jakiś kumplem albo co i kosztami się podzielić :D
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

20 Lis 2008, 22:32

Dzis dzwonil do mnie kumpel, luka na Troopera, nie wiem dokladnie co za ile i jak , jedyne co wiem to ze rocznik 1998. Jak tylko sie dowiem co gdzie i za ile to napisze.

A no i oferta z dzis ford F 150 , rocznik 2004, przebieg 40 tys (stan kozak - ogladalem to auto) cena 1,4 mln ISK - wydaje mi sie ze cena jest calkiem przyzwoita

A i jeszcze jedno pytanie, wiem ze teraz wyjde la lamera ale wybaczcie mi , a wiec :
chevrolet ktorego posiadam ma w dowodzie wpisana moc silnika 380 koni z silnikiem 5,3 litra , szukalem tego auta na polskich stronach ale wszystkie maja moc 300 koni , nawet silnik 8,1 litra ma moc 325 koni, nie mam nigdzie w dokumantach wzmianki na temat Hemi (czy wyglad silnika zwyklego rozni sie od Hemi ? a no i wlasciwie co to jest HEMI ??). Ktos moze wie albo moze zlaesc informacje na ten tem, bede bardzo wdzieczny

Pozdrawiam wszystkich odpowiadajacych na moje posty :)
marian25
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Lis 2008, 23:57

kurczę pytanko dobre a opowiedzieć się postaram w miarę prosto...
Silnik Hemi to jest taki silnik co od zwykłego różni się jedynie komorą spalania no i wszystkie hemi są ułożone w układzie V. Silniki te w historii były znane z tego, że wpychano je do muscle carów czylil mustangów chargerów i innych takich dziwolongów... no i jak wiadomo np na przykładzie tego samochodu i tego co pisałem, silniki te rozwijają dużą moc, przy stosunkowo niskim spalaniu :D wiem , że to głupio brzmi ale jak się by chciało podobną moc uzyskać z zwykłego silnika to by spalanie jeszcze większe było niż masz Ty teraz.

No i kolego drogi to, że masz silnik hemi nic nie znaczy, jezeli chodzi o zużycie paliwa...
Żeby to wszystko miało mniej palić musisz mieć silnik hemi + takie coś ( nie pamiętam jak to się nazywa ) ale to coś powoduję iż silnik w momencie gdy wyczuwa, że nie potrzeba mu całej mocy to korzysta z połowy cylindrów( czy tam z mniejszej ilości ) i dzięki temu spalanie może spaść nawet o 20 %
Oczywiście cała ta operacja jest włączana nie zauważalnie i nic tam się nie grzebie itp itd
A tak jeszcze do tematu to hemi są zazwyczaj w amerykańskich brykach, no i obecnie mówi się że to już przeżytek bo są jakieś tam silniki co przy takich samych zaletach mają mniej wad ...

Mam nadzieje, że kapujesz o co kaman :D Nie samo Hemi się liczy tylko hemi + regulator tej mocy a jak sie to g...o nazywa to ci nie powiem ;D
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

20 Lis 2008, 23:58

Te i za pozdrowienia dzieki :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Renault 5 GTL
    Renault 5 GTL wyróżnia się bocznymi listwami z tworzywa, stanowiącymi przedłużenie zderzaków, stylowymi kołami i światłami cofania. W 1978 roku pojawiły się uchylne tylne szyby, jak w wersji 5 TS. Renault 5 ...

23 Lis 2008, 12:36

z tego co tu piszecie o tych samochodach z icelandu to wychodzi na to, że się w miarę opłaca... jak patrzyłem na ceny to fajnie to wygląda ale nie we wszystkich modelach sprowadzenie jest dobrą opcją np land cruisera się opłaca mocno średnia a pajero bardzo się opłaca :D

Powiedzcie mi jeszcze czy ta cena którą ktoś pisał 1000 zł to jest za przejazd promem wraz z samochodem czy to jest na osobę?
Bo dobrą opcją tam jest posiadać jakiś transport, bo mija się z celem wyjazd i kombinowanie tylko w 2-3 komisach...
Czyli ja bym widział to tak :
dostać się samochodem tam ( nie wiem czy od razu z Polski lepiej płynąć, czy może z Danii jak ktoś pisał ) i pojeździć, poszukać, kupić auto
A potem to się zorientować czy może lepiej wpakować te 2 auta w kontener, czy może na prom ( w sensie, że nie w kontener tylko tak na pokład )

No i chciałbym oczywiście widzieć jak mniej więcej wygląda to co muszę zrobić po sprowadzeniu, czyli jaki mnie opłaty czekają itp :D

z góry dzięki za pomoc i każdą informację ;d i dodam że opcja ciekawa bo jak wiadomo tamtejszy rynek nie jest nastawiony na sprowadzanie aut więc, może tak w nich nie grzebią jak u nas albo na zachodzie
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

23 Lis 2008, 13:51

kurcze powiem wam, że przed chwilą szukałem połączeń promowych no i z Polski do Islandii nie ma nic , z Dani do Islandii też nic nie ma... znaczy są takie kursy ale jakoś nie ma żadnych terminów odpływów... Jedynie znalazłem Norwegia Islandia...
Jak się może ktoś z was orientuje to niech napisze mi coś o tych promach :D
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

23 Lis 2008, 16:20

oficjalnie stwierdzam, iż nie opyla się sprowadzać auta z Islandii :D
po załatwieniu wszystkich dokumentów itp cena jest dość znacznie różniąca się niż w Polsce i Niemczech ...
Więc tylko zachód zostaje:D
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

24 Lis 2008, 08:19

ciśnie mi się na usta tylko jedno: "a nie mówiłem..." :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez Karson, 01 Gru 2008, 08:51, edytowano w sumie 1 raz
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

28 Lis 2008, 15:02

uż Ty stary wyjadaczu :D no mówiłeś ale najlepiej się uczy człowiek na własnych błędach...

Ps. widziałem Twoją toyotę w numerze z tego miesiąca wypraw 4x4 :D no zlocie toyoty czy czymś podobnym :D
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

01 Gru 2008, 08:51

była :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

04 Gru 2008, 09:48

Do kolegi od avalanche'a W tym chevrolecie to masz silnik vortec, na przycisku możesz dezaktywować 4 cylindy a nie jak w hemi gdzie robi sie to dynamicznie. Poza tym silnik Hemi jest wytworem Chryslera i jego marek natomiast vortec jest od GM wiec raczej w żadnym Chevim nie znajdziesz silnika Hemi
Mjeno
Nowicjusz
 
Posty: 1

08 Gru 2008, 11:00

witam
posiadam avalancha 5,3 od okolo 2 lat.nic mi nie wiadomo aby miał on wyłączane cylindry.mam instalację gazowa sekwencyjna-najmniejsze spalanie jakie udało mi się osiągnać to 16 litrów.no i niestety spalanie w tym aucie jest ściśle powiązane z ciężkością nogi.przy prędkości 100km/h ma około 1600 obrotów.skrzynia ma tylko cztery biegi więc jak zaczynam jeździć dynamicznie to obroty skaczą bardzo mocno i spalanie także.mam zbiornik 100l-wchodzi 80.jak jeżdżę spokojnie to dobijam do 300-320mil przebiegu-jak dynamicznie-to do 200.różnica jest znaczna. jeżeli twój chevy tak pali to może go za mocno deptasz..:)jeździłem tahoe 5.3 w takim cyklu start-stop po wojskowej bazie gdzie nie mozna sie bylo rozpedzic i mial tez spalanie 20-cos.
avalanche znosi bardzo dobrze montaz instalacj.nie ma szyny kana(czyli tzw szykany) i nic sie nie dzieje.w fordzie mojej zony jest szykana i ustawienie instalacji trwalo pół roku.w chevym tylko serwis.
a ja mam pytanie odnośnie napędów-zauważyłem u siebie że jak włączam auto4X4 to od razu napęd jest głośniejszy-tak jakby od razu wlączał 4x4 a nie czekał na uślizg kół.czy masz w swoim coś takiego?
macmani
Nowicjusz
 
Posty: 1