Chevrolet Aveo 2004 - dobór alu-felg i opon

31 Maj 2009, 15:53

Witam

Od razu mówię iż jestem kompletnie zielony w teorii jedyne co wiem to... jak felgi mają wyglądać :) Ale od początku. Mam aktualnie małego Aveo rocznik 2004, który ma stalowe felgi 13-calowe. Od dłuższego czasu czekałem na odpowiedni moment do zmiany na coś lepszego i teraz przyszła najwłaściwsza pora.
Większość osób doradza kupno czternastek jako te najbardziej optymalne, jednak zastanawiam się jakie mogłyby być minusy 15stek? Niektórzy 'eksperci' twierdzą że do tak małego wozu w dodatku o małej mocy (72KM) głupotą jest montaż 15calowych felg. Czy to prawda? Jak mogłoby to wpłynąć na jazdę?
Po drugie i w zasadzie najważniejsze bo tutaj wybór jest o wiele większy. Jakie opony? Czytałem kilka testów, słuchałem opinii facetów z Opla czy z innych salonów ale opinie są podzielone. Dlatego byłbym wdzięczny za wasze opinie odnośnie jakieś dobrej firmy, do czternastek i piętnastek. Wiadomo żeby nie było ZA drogo, ale żeby nie było ZA tanio. Barum? I jakby podpunkt b, jaka szerokość? Te aktualne są 170 i wolałbym coś bardziej agresywnego. 185?
I trzecie pytanie na koniec, czy ktoś może się orientuje ile kosztowałby montaż wspomagania? Czy jest to w ogóle możliwe/opłacalne?

Z góry dziękuję
szewi
Nowicjusz

Miejscowość: Grudziądz

01 Cze 2009, 14:42

Podaj dokładny rozmiar opon tych które teraz masz to ci obliczę jakie 14 tki mógłbyś założyć ,15 tki?!Eksperci mają rację gdyż te rozmiary wiążą się ściśle z określoną szerokością opony oraz jej wysokością a to oznacza,że mogłyby ocierać ci o nadkola no i oczywiście mają rację ,silnik masz za słaby.
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Cze 2009, 14:58

175/70 R13 to są te aktualne.

Możliwe że bym się pokusił tylko o felgi 13stki bez zmiany opon jednak zależy mi na trochę szerszych (wiejskich :) jeśli to jest możliwe.
szewi
Nowicjusz

01 Cze 2009, 16:03