Chevrolet Captiva 2007 rok 2.0 150 km hamowanie

20 Lis 2018, 19:51

Witam, mam pytanie odnośnie hamowania hamulcem nożnym, a mianowicie jadąc dzisiaj captivą i miałem z 60 km/h to zahamowałem można powiedzieć hamowanie gwałtowne i od razu zablokowało mi tylne koła z piskiem opon, po wyhamowaniu nożny pedał hamulca zaczął się pompow . Jak to wygląda w tych autach? czy SUV ma inne hamowanie? Wydaje mi się że auto powinno zachowywać się inaczej. Wymienione nowe hamulce, tarcze i klocki. Proszę o pomoc?
Ostatnio edytowany przez Kao 20 Lis 2018, 20:26, edytowano w sumie 3 razy
Powód: Interpunkcja i ortografia, poprawiłem ale następnym razem lepiej się przyłóż
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

20 Lis 2018, 19:54

Popraw temat tak aby dało się go przeczytać, w tej chwili jest to lawina wyrazów bez ładu i składu i dodatkowo bez interpunkcji i ortografi. W tej chwili temat nadaje się do śmietnika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lis 2018, 20:05

Poprawiony, proszę o opinie i komentarz. Jak wygląda hamowanie w tego typu aucie czy w suvach tak właśnie się dzieje czy coś jest nie tak?
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

20 Lis 2018, 20:19

Ja tam proprawy nie widzę :x
Nie ważne czy tu suv czy bus, zasada hamowania jest ta sama, napewno nie powinno blokować koła a jeżeli to robi to masz problem z ABSem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lis 2018, 20:21

Nożnym zablokowało tylne koła? To źle. Do sprawdzenia pompa ABS, wszystkie przewody, jeśli występowało to korektor siły hamowania (ale przy ABS nie powinno go być), zaciski itp, ogólnie cały układ. Do tego sprawdzenie błędów.

Coś jest nie tak, to niebezpieczna sytuacja.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2018, 20:28

Ogólnie świeci mi się kontrola hamulca ręcznego 2 czerwone kontrolki , elektryk mówił że to czujnik ręcznego jest zepsuty. Ma to coś do tego. Jak kupiłem to już to było, po wymianie okazuje się że nie ma czujnika na klockach z tyłu. Czyli jeżeli pala się kontrolki to komputer może głupiec?
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Automatyczny system wzywania pomocy po wypadku
    Toyota, Lexus i Honda biorą udział w pilotażowym programie w Japonii, którego zadaniem jest automatyczne wezwanie pomocy, kiedy dochodzi do wypadku. Nowością w stosunku do tego rodzaju systemów działających w różnych częściach ...

20 Lis 2018, 20:36

Radek1994 napisał(a):Czyli jeżeli pala się kontrolki to komputer może głupiec?
Nie, hamulec ręczny to odrębna sprawa, mówisz że nie masz czujników na klockach, jest on tylko do zasygnalizowania o nadmiernim zużyciu i będzie to wykrzyknik w kółku, czy czerwony czy żółty tego nie wiem w przypadku captivi, hamulec postojowy to P w kółku na czerwono
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lis 2018, 20:39

Okej okej, ale jeżeli pala mi się 2 kontrolki od hamowania to komputer może wchodzic w tryb awaryjny i dlatego hamuje tak ze zablokowuje hamulce az do całkowitego stóp. A po zatrzymaniu można znowu jechać. Może tak być?
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

20 Lis 2018, 20:49

Radek1994 napisał(a):Może tak być?
Nie! nie ma żadnego trybu awaryjnego przy hamulcach, czujnik zużycia i hamulec postojowy nie mają nic wspólnego z pracą ASBu a Ty z nim masz właśnie problem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lis 2018, 20:52

Jak to świeżo kupione auto to i tak bym przejrzał wszystko, ostatnio widziałem tak zdrutowane auto, że przewód metalowy był zaślepiony śrubką... Mocniejsze hamowanie i wypadek :shock:

Ale raczej na pewno to będzie u Ciebie ABS.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2018, 20:53

Zdjęcie
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

20 Lis 2018, 20:56

Czyli jechać do mechanika i powiedzieć niech przeglądaną cały układ ABS. Płyn ma coś do rzeczy jak nie wymieniany bo z tego co czytałem to płyn też ma wpływ na działanie ABS a płyn chyba nie wymieniany od nowości ?
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

20 Lis 2018, 21:05

aaa to jest kontrolka wspólna, czyli trzeba się podłączyć pod kompa i sprawdzić błąd
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lis 2018, 21:53

Elektryk usuwal błąd i komputer pokazuje że jest i usuwa, ale pokazuja się dalej te 2 kontrolki tego błędu . Twierdzi że trzeba wymienić czujnik pod ręcznym i będzie oki. Czyli te kontrolki maja przyczynę że komputer auta łapie błędy i przy gwałtownym hamowaniu hamuje awaryjnie a nie ABS i przez to nie działa system ABS. Jak myślisz?
Radek1994
Nowicjusz
 
Posty: 28

20 Lis 2018, 22:06

Skoro jest błąd najczęściej sygnalizuje usterkę i usuwaniem błędu nie naprawisz usterki napewno.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4