Chevrolet Cruze 2.0 VCDI SOHC 150KM 320Nm

17 Lut 2010, 11:58

Witam!
Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc pozdrawiam Wszystkich :grin:

Jednocześnie mam pytanie jak w temacie - czy do nowego auta (na gwarancji) z tym silnikiem (diesel common rail) można włożyć powerbox'a znanej firmy V-Te... za coś około 1200-1300zł i jaki to będzie miało wpływ na silnik? Chodzi mi o żywotność takiego silnika, czy po użyciu boxa zwiększa się ilość usterek (poważnych awarii?) i czy jest on do wykrycia w czasie narmalnego przeglądu okresowego (bo nie chcę utracić gwarancji)? I czy obiecywany przyrost mocy i momentu - odpowiednio 25 KM i 50Nm jest rzeczywiście do osiągnięcia?
Od razu uprzedzam ew. złośliwe odpowiedzi, że każdy silnik da się uszkodzić po tuningu - jeżdżę raczej spokojnie na niskich obrotach, nie piłuję zimnego silnika, a ciepły tylko podczas wyprzedzania i do 3,5 - 4 tyś obrotów (max to 4,5 tyś). Chciałbym mieć nieco więcej mocy w zapasie, bo jeżdżę na trasie, gdzie jest dużo zakrętów i krótkie odcinki, na których często jeżdżą maluchy, ciągniki i inne zawalidrogi, a czasami w aucie są 4 osoby i bagaż.
Może ktoś ma jakieś doświadczenia z box'em, podobnym silnikiem (interesuje mnie TYLKO common rail, nie TD), albo się zna na ew. korzyściach i ryzyku takiego rozwiązania??? Generalnie nie muszę wsadzać box'a gdyby się okazało, że ryzyko uszkodzenia takiego silnika (wykrycia przez ASO?) jest duże.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i jeszcze raz pozdrawiam!
A
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...