Chip tuning a lpg

01 Mar 2019, 18:14

Temat wielokrotnie wałkowany, aczkolwiek chciałbym się zapytać jak ma się sprawa z założeniem gazu do auta po chipie. Narosło wiele mitów i chciałbym je jakoś obalić. Teraz moje pytanie czy ma to sens i czy nic złego się nie stanie. Chodzi mi o jakże nie inaczej silnik 1.8t z grupy vaga, aczkolwiek nie tylko, co chodzi o ten temat wiedzy jestem zupełnie zielony.
grisk
Nowicjusz
 
Posty: 28

02 Mar 2019, 14:22

grisk napisał(a):chciałbym się zapytać jak ma się sprawa z założeniem gazu do auta po chipie
Wszystko zależy od tego jak duży będzie przyrost mocy i czy będą wprowadzane jakieś dodatkowe modyfikacje. Zazwyczaj przy normalnym chipie czyli takim który ma poprawić osiągi, dynamikę auta i spalania czyli ogólnie poprawić sprawność silnika nie powinno być problemu z użytkowaniem LPG. Przy bardzo zaawansowanych zmianach i dużym przyroście mocy instalacja LPG może wymagać specjalnych regulacji i komponentów ale myślę że to też jest do ogarnięcia przez kumaty zakład montujący LPG.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Mar 2019, 20:25

Dużo zależy też w jaki sposób będzie podnoszona moc, jeżeli samą mapą to nie można przesadzać, chyba że tuning mechaniczny np wymiana wtryskiwaczy PB na bardziej wydajne. W każdym razie dobrze jest najpierw podnieść moc a następnie dobrać instalację gazową tak aby była w stanie poradzić sobie w danym egzemplarzu.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Mar 2019, 12:57

czyli posługując się dość trzema popularnymi silnikami 1.8t czy 2.5 t od volvo, czy saabowskiego 2.3t 210 km z 93 podniesienie mocy odpowiednio do 200km i 250 km, 250km pozwoli uniknąć się tzw efektu zapętlania wtryskow PB, czy to już zbyt duże przyrosty ?
grisk
Nowicjusz
 
Posty: 28

04 Mar 2019, 22:16

trudno to jednoznacznie określić, różne kody silników itp. założenie jest takie że podczas podnoszenia mocy czasy otwarcia PB przy pełnym obciążeniu nie przekraczały 24ms wtedy spokojnie uda się opanować instalację LPG
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Mar 2019, 22:27

Dzięki za informacje,też na początku nie zamierzam bawić się w tuning mechaniczny, bo całe pieniadze wyrzuce w samochód, chipa i lpg :D Dzięki za info teraz pozostało mi szukać tego wymarzonego autka i znalezienie odpowiedniej osoby która to ogarnie :D
grisk
Nowicjusz
 
Posty: 28
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

05 Mar 2019, 22:14

pamiętaj tylko iż chip turbo uzależnia, szybko przyzwyczaisz się do mocy i zawsze by się chciało więcej. W każdym razie jak znajdziesz auto daj znać postaramy się podpowiedzieć co założyć aby hulało na gazie
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Mar 2019, 22:50

Myślę, że tak może być z tym uzależnieniem, podejrzewam, że szybko zacznę coś modzić w mechanice :D podejrzewam też, że teraz mi trochę zajmie znalezienie odpowiedniego egzemplarza, znając moje podejście do samochodów, jak coś znajdę to będę dalej męczył temat :D
grisk
Nowicjusz
 
Posty: 28