Chip tuning a lpg

01 Mar 2019, 18:14

Temat wielokrotnie wałkowany, aczkolwiek chciałbym się zapytać jak ma się sprawa z założeniem gazu do auta po chipie. Narosło wiele mitów i chciałbym je jakoś obalić. Teraz moje pytanie czy ma to sens i czy nic złego się nie stanie. Chodzi mi o jakże nie inaczej silnik 1.8t z grupy vaga, aczkolwiek nie tylko, co chodzi o ten temat wiedzy jestem zupełnie zielony.
grisk
Nowicjusz

02 Mar 2019, 14:22

grisk napisał(a):chciałbym się zapytać jak ma się sprawa z założeniem gazu do auta po chipie
Wszystko zależy od tego jak duży będzie przyrost mocy i czy będą wprowadzane jakieś dodatkowe modyfikacje. Zazwyczaj przy normalnym chipie czyli takim który ma poprawić osiągi, dynamikę auta i spalania czyli ogólnie poprawić sprawność silnika nie powinno być problemu z użytkowaniem LPG. Przy bardzo zaawansowanych zmianach i dużym przyroście mocy instalacja LPG może wymagać specjalnych regulacji i komponentów ale myślę że to też jest do ogarnięcia przez kumaty zakład montujący LPG.
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Mar 2019, 20:25

Dużo zależy też w jaki sposób będzie podnoszona moc, jeżeli samą mapą to nie można przesadzać, chyba że tuning mechaniczny np wymiana wtryskiwaczy PB na bardziej wydajne. W każdym razie dobrze jest najpierw podnieść moc a następnie dobrać instalację gazową tak aby była w stanie poradzić sobie w danym egzemplarzu.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Mar 2019, 12:57

czyli posługując się dość trzema popularnymi silnikami 1.8t czy 2.5 t od volvo, czy saabowskiego 2.3t 210 km z 93 podniesienie mocy odpowiednio do 200km i 250 km, 250km pozwoli uniknąć się tzw efektu zapętlania wtryskow PB, czy to już zbyt duże przyrosty ?
grisk
Nowicjusz

04 Mar 2019, 22:16