Mazda 5 i lpg?

30 Gru 2018, 20:18

Cześć Koledzy! Noszę się z zamiarem montażu lpg do swojej Mazdy, pomożecie w rozkminie? Jaką instalację, jakiego gazownika, jak to będzie działać na silniku?
Rotori
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Mazda 5
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2006

31 Gru 2018, 15:48

Auto przede wszystkim musi dobrze działać na Pb, układ zapłonowy musi być sprawny, bo inaczej wszystko wyjdzie na LPG. Najpierw napisz jaki dokładnie silnik masz i skąd jesteś to coś doradzimy.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

02 Sty 2019, 21:03

Który rok tej mazdy? Wychodziły też silniki na bezpośrednim wtrysku PB to zdecydowanie odradzali byśmy w zakupie z takim motorem napędowym (da się założyć instalację ale jest dużo droższa dodatkowa spala PB). Lepiej poszukać silników z pośrednim wtryskiem które bardzo dobrze spisują się na LPG.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

26 Sty 2019, 13:40

Dokładnie, jaki masz silnik? Pytałeś już jakiegoś gazownika? Jeśli nie to dawaj info?
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

29 Sty 2019, 19:48

Z opisu wynika, że kolega mam 1.8 115KM, czyli wskazuje na silnik MZR. Jeśli tak to LPG jak najbardziej tam podejdzie. Myślę, że większość instalacji się by sprawdziła. Ja polecam BRC.
Bonzo12
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 08 06 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Sty 2019, 20:55

Bonzo12 napisał(a):Bonzo12

Za każdym razem polecasz konkretną instalację, masz jakieś doświadczenie w równych markach oraz silnikach że tak uporczywie to robisz?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rajdowe Mitsubishi L200
    Pojazd za kierownicą którego ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. ...
    Bez mandatu za brak dokumentów
    Nowela ustawy o Ruchu Drogowym którą podpisał dzisiaj prezydent Andrzej Duda pozwala na jazdę bez dokumentów dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC w formie papierowej. Zmiany wchodzą w życie z dniem 1 ...

30 Sty 2019, 21:21

Bonzo12 napisał(a):Ja polecam BRC.

Sądzę, że spokojnie wystarczy Kit Alba lub wersja bogatsza Sequent 32. Ewentualnie coś z Zavoli, np Winner. Przede wszystkim gazownik!
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

03 Lut 2019, 12:12

Pyreks napisał(a):Pyreks

To może kolega poda konkretne argumenty przemawiające za tym producentem instalacji względem polskich producentów.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Lut 2019, 23:03

Bonzo12 napisał(a):Bonzo12
Pyreks napisał(a):Pyreks

Czyli co jak to rozumieć, polecacie instalację której nie znacie? Czy polskie instalację są na takim samy poziomie (o ile nie wyższym) tylko nie są tak drogie jak jej włoski odpowiednik?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2019, 11:58

djkranc napisał(a):
Bonzo12 napisał(a):Bonzo12

Za każdym razem polecasz konkretną instalację, masz jakieś doświadczenie w równych markach oraz silnikach że tak uporczywie to robisz?


Witaj kolego. Jakoś nie dziwi mnie Twój komentarz bo Ty z reguły uporczywie wielbisz polskie instalacje (możliwe że je sam montujesz,mi to nie przeszkadza). Dla wyjaśnienia w moich wypowiedziach pojawiają się się dwie marki instalacji BRC jak i LandiRenzo obie te instalacje posiadam. Po co mam komuś polecać przykładowo Staga,Lovato, itp. z którymi nigdy nie miałem styczności ? A o co Ci chodzi z doświadczeniem z silnikami ? bo nie rozumiem.
Bonzo12
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 08 06 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

10 Lut 2019, 16:43

djkranc napisał(a):To może kolega poda konkretne argumenty przemawiające za tym producentem instalacji względem polskich producentów.


Jeśli chodzi o Zavoli, to mają wytrzymałe reduktory, wiadomo to nie od dziś. Z Brc mają wytrzymałe wtryski. Oczywiście liczy się montaż. Miałem też kiedyś naszą instalkę i nie wspominam jej najlepiej.
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

10 Lut 2019, 21:39

Mazda 5 i lpg?
Skoro masz 2 auta z instalacją skąd pewność że dana instalacja będzie prawidłowo funkcjonowała w zupełnie innym aucie?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Lut 2019, 19:29

Bez sensu sugestia. Równie dobrze mogę Ciebie zapytać skąd pewność że tylko polskie instalacje które uporczywie polecasz będą pasowały do każdego auta. Bardziej kieruje się ich funkcjonowaniem oraz bezproblemowym użytkowaniem.
Bonzo12
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 08 06 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Lut 2019, 19:35

Bonzo12 napisał(a):Równie dobrze mogę Ciebie zapytać skąd pewność że tylko polskie instalacje które uporczywie polecasz będą pasowały do każdego auta.


Może ja wsadzę swoje 3 grosze, w europie to właśnie w Polsce jezdzi najwięcej aut w LPG i to właśnie dlatego Polskie instalki są pionierem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lut 2019, 20:27

Bonzo12 napisał(a):Równie dobrze mogę Ciebie zapytać skąd pewność że tylko polskie instalacje które uporczywie polecasz będą pasowały do każdego auta.

To jest bardzo proste pytanie, ponieważ każda polska instalacja ma zaawansowane opcje które dobiera się do każdego silnika indywidualnie. Dlatego raz zakładasz zenita raz kme a jak jest taka potrzeba to optime. Niestety a może stety we włoskich instalacjach nie ma takich opcji do wyboru.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002