Chip Tuning ocena z hamowni

19 Maj 2016, 21:55

Witajcie,
Mam do Was prośbę. Człowiek zawsze mądrzeje po powrocie od mechanika.

Oddałem auto do wycięcia DPF / EGR / Chip Tuning (czyli powiedzmy standard)
Moje autko to Fiat Bravo 1.9 150km
Zwykle ludzie pisali że chip tuning podnosi im moc do ok. 175-180 km

U mnie oczywiście problemy. Mechanik powiedział że odczyty były przerywane bo auto coś nie ciągnęło do końca i poprawili tak że tera na pewno mam tą moc co powinienem.

Czuje że mnie zrobili w konia, może i auto jeździ lepiej (ale to pewnie przez wycięcie DPF/EGR) a nie chiptuning który co właściwie wniósł..... że teraz nie ma przerwy ??
Załączam link do wykresu z hamowni. Bardzo proszę o jego ocenę gdyż zamierzam najprawdopodobniej iść z reklamacją.

Chip Tuning ocena z hamowni
KOMODO
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2007

20 Maj 2016, 09:41

Patrząc na wykres nawet straciłeś dwa konie ale zyskałeś Nm :) Generalnie przebieg krzywej zarówno Nm jaki i dla KM poprawił się i jest ona bardziej stała nie ma nagłych spadków tak jak przed modyfikacjami. Masz teraz w większym zakresie obrotów dostępną większą moc i moment obrotowy co będzie skutkowało tym, że samochód będzie żwawszy i trochę to odczujesz (tak jak pisałeś).

Jeżeli pojechałeś tylko na usunięcie DPF i EGR to myślę, że tu nie ma czego się przyczepić. Natomiast jeżeli umówiłeś się jeszcze na zwiększenie mocy to faktycznie program nie został zmieniony pod tym względem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Maj 2016, 10:42

Tylko czy oni poprawili ten wykres robiąc na prawdę chip tuning, czy coś tylko "pogrzebali" popróbowali i jak wyszedł ładniejszy wykres to zostawili ?? Nigdzie się nie spotkałem by chip tuning zmniejszał liczbę koni a wyrównywał "wykresy" czy dodawał sam moment obrotowy.

Właśnie chodzi o to że dopłacałem również za chip tuning stąd zamierzam to reklamować.
Chciałbym tylko prosić byście mi pomogli użyć odpowiednich słów jakich użyć mówiąc co jest nie tak....patrząc na ten mój wykres a na inne po takich samych chipach
KOMODO
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2007

20 Maj 2016, 10:56

W tym przypadku ciężko mówić o chipie który zwiększałby moc silnika. Po wycięciu DPF i EGR musieli i tak pewnie grzebać w ustawieniach i zoptymalizować parametry tak żeby silnik dobrze pracował w pełnym zakresie obrotów. Stąd mamy na wykresie bardziej optymalne wartości dla pracy silnika. Niestety mocy jak widać nie podnieśli, choć mogą powiedzieć, że to standardowy chip który optymalizuje pracę silnika po takich zmianach.
Jeżeli umawiałeś się na zwiększenie mocy do około 175KM to tak mniej więcej ta wartość powinna przedstawiać się na wykresie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Maj 2016, 11:03

Kacper dziękuje za odpowiedzi.
A czy wiesz może, iż po samym wycięciu DPF/EGR auto i tak jest sprawdzane na hamowni i poddawane takiemu sprawdzeniu z wykresem?
Bo chodzi mi tu o odnalezienie różnic w wykonanej pracy BEZ chip tuningu i Z chip tuningiem. Bo jeżeli po samym DPF/EGR oni powinni to sprawdzić i ma być 150km i wszystko dobrze chodzić to nie powinni mnie kasować za chip tuning którego nie było.

A oni się wybraniają takim podejściem iż ten chip tuning przywrócił mi prawidłową moc....to jest chyba NAPRAWA a nie Chip Tuning... :shock:

Na końcu gościu mówił iż na życzenie klienta mogą jeszcze podnieść.....więc będę za jakieś 30min dzwonił iż mają to poprawić tylko szukam jeszcze jakiś fachowych stwierdzeń co do tego wykresu który mam.
KOMODO
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2007

20 Maj 2016, 11:21

KOMODO napisał(a):A czy wiesz może, iż po samym wycięciu DPF/EGR auto i tak jest sprawdzane na hamowni i poddawane takiemu sprawdzeniu z wykresem?
Tu akurat nie wiem czy hamownia jest potrzebna, ale regulacja parametrów pracy silnika po takim zabiegu musi być na 100%.

KOMODO napisał(a):A oni się wybraniają takim podejściem iż ten chip tuning przywrócił mi prawidłową moc....to jest chyba NAPRAWA a nie Chip Tuning...
Generalnie tam moc mogła wzrosnąć po usunięciu DPF i EGR, ale tego nie jesteś w stanie już sprawdzić. Powiedz im, że umawiałeś się na zwiększenie mocy, a nie przywrócenie mocy do wartości standardowych dla tych silników. Oddając samochód zakładałeś, że ma swoją moc i chcesz ją zwiększyć.

Dużo zapłaciłeś za ten "chip" czy była jedna cena za wszystko?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Maj 2016, 11:26

Bo ich jedyną obroną może być to iż coś musi być na rzeczy że to auto mogło przechodzić w tryb awaryjny bo kiedyś mu się to zdarzyło (ale po tym byłem u mechanika....który oczywiście może mi "wcisnąć" wszystko bo tak spr nie było).

Ja bym chciał tylko oddzielić działkę doprowadzenia silnika do odpowiednich wartości a co innego zrobić na nim chip tuning.
Za całość zapłaciłem 1300zł i w tym były usługi DPF/EGR/Chip Tuning no i z tym ostatnim już na wstępnie mamy problem....był ten chip tuning czy go nie było.
No nic, dzwonie zobaczymy co powiedzą i czy podejmą kolejne próby. Ogólnie już się zawiodłem i co by nie zrobili to "fachowym" serwisem chyba nie są od spraw chip tuningu.
KOMODO
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2007

20 Maj 2016, 12:21

Daj znać jak się czegoś jeszcze od nich dowiesz.

Jeszcze patrzę na wykres i na drugim teście jest "mod z dpf" chyba powinno być "mod bez dpf" bo tu już go nie powinno być. Chyba że ktoś źle wpisał.

Zadzwoń jeszcze może np. do v-tech'a widze że robią tez silniki takie jak twoje niech ci powiedzą jak to wygląda u nich dokładnie. Na stronie widzę http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Fiat-Bravo-198-1.9-JTD-Multijet-110kW-150KM że jest informacja o mocy "oryginał" i "chip tuning" dedukując to co masz zrobione u siebie to masz tą pierwszą opcje :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Maj 2016, 19:11

Dla mnie tu jest dużo niejasności...
1) czy to miałbyć chiptuning i było coś grzebane w sterowniku czy tylko diagnostyka i usunięcie dpf? bo to nie jest chiptuning..
Pomiar na hamowni to jest tak samo jak pomiar ciśnienia krwi a nie operacja.
2) Baaaardzo duży moment obrotowy, taki moment powyżej 400 nm to mają Audi A6 3,0 tdi ponad 200 konne a nie 1,9 we Fiacie 150 KM, kolejna rzecz to mało koni, diesle z tego co wiem miewają gifty z fabryki i spokojnie z 8-10 koni więcej pokazują a tu mniej??
Albo ta hamownia zabawka albo coś z autem jest dziwnego, 470 niutonów i 147 koni?

A skąd jesteś autorze? może lepiej poszukać jakieś firmy konkretnej która ma solidną hamownie i znają się na rzeczy?
Jak jesteś z okolic Częstochowy, to kawałeczek dalej na południe masz Czechowice-Dziedzice tzw "DigiTun - GTO" gość konkretnie modyfikuje auta i zna się na rzeczy.

A co do zwiększania mocy to powinno to tak wyglądać:
1 Pomiar - seria ok 150 koni (wg mnie ciut więcej bo diesle więcej pokazują ) i ok 320 nm
2) pomiar po modyfikacji 180 koni i ok 400 nm

u Ciebie to jest coś dziwnego moc taka sama, moment wzrósł (?)
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Maj 2016, 20:46

To miał być typowy chip tuning. Byłem w szoku jak zobaczyłem kartkę z hamowni bo byłem nastawiony na jakieś 175 koni a tu takie cuś......
Właśnie ten moment obrotowy jest jakiś z kosmosu, u nikogo takiego nie znalazłem (z fiatów) tylko ja mam (nawet przed tym niby chipem miał już powyżej 400). To daje do myślenia że ich pomiary są ładnie rozjechane. Jedynie co to wierze w te ewentualne przerwy/tryb awaryjny.

Dokładnie jestem z Częstochowy. Jest jeszcze u nas inny serwis Best Performance (siedzą typowo w tuningu....a ja głupi oczywiście poleciałem na kasę :( ) tylko chodzi o to że no nie chce wydawać pieniędzy u innych jak tu muszę działać na reklamacji bez dopłat.

Trzeba im wytknąć konkretnie co źle zrobili i co się nie zgadza i co mają poprawić. A dopiero jak coś zrobią to wtedy ewentualnie sprawdzić ich na hamowni innego warsztatu.
KOMODO
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2007

02 Cze 2016, 18:43

Po długim weekendzie wróciłem z poprawionym chipem.
Teraz to wygląda tak:
[link wygasł]

Jak oceniacie?? Bo powiem że czuć różnice, nie tylko na papierze :D
Moment jedynie dalej wysoki, ale mówili mi że jak go obniżali to drastycznie moc spadała i ni cholery nie dało się tego zgrać.
KOMODO
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2007