Zatankowana benzyna do 1.9 TDi 131KM silnik AVF

02 Cze 2016, 07:13

Witam, dolałem do 1/4 baku ropy, ok. 4litrow benzyny 95. Do tego dolalem do pelna ropy oraz litr mixolu. Przejechalem juz ok 400km i auto jezdzi normalnie ale ciezko odpala. Co warto zrobić?
karolaudi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A4 B6

02 Cze 2016, 11:39

Sporo tego mixolu dolałeś. Zatankuj do pełna ponownie nawet teraz powinno pomóc. Zbyt duża ilość mixolu działa negatywnie na układ wtryskowy i komorę spalania. Ty masz bak jak dobrze pamiętam 70 litrów :) więc nie dolewałbym więcej jak 100ml na cały i nie mixolu tylko półsyntetyka.
Benzyna jest sucha co też w tym momencie może pogarszać start silnika. Warto by było zatankować do pełna i zrobić sobie trasę wypalając to co masz w zbiorniku. Później możesz dodać jakiś dodatek czyszczący wtryski typu STP lub inny do diesla o podobnych właściwościach.

A na przyszłość pilnować co się tankuje :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Cze 2016, 12:00

Dodatki do diesla czy benzyny w stylu STP, to nic innego jak nafta lotnicza/kerozyna ew. benzyna ekstrakcyjna i tego powinno używać się bardzo rzadko. Ty już masz w baku benzynę, zatem dolewać kolejnej, która jeszcze obniży smarność ropy nie ma sensu. Szczerze pisząc, to przy 4 litrach dolanej benzyny starczyłoby dolać ropy do pełna i to wszystko (w nawet nowych dieslach dopuszcza się dolewkę benzyny nawet 10% - tak się robi w Skandynawii i w Rosji). Nalałeś mixolu za dużo, także dolej do pełna paliwa typu verva lub innej marki premium - one są bardzo suche i odpowiednio rozcieńczą mixol.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

02 Cze 2016, 12:16

Właśnie mam dylemat. Mam poniżej połowy baku i nie wiem co zrobić. Czy dolać swieżej ropy i wymienić filtr paliwa czy przemęczyć to do rezerwy i wtedy dolać i wymienić.
karolaudi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A4 B6

02 Cze 2016, 12:25

Pierwsza sprawa - Unia Jewropejska średnio co 3 lata zmniejsza zawartość siarki w ropie w imię pseudo-ekologii, co oznacza że co 3 lata paliwa są bardziej suche i gorzej smarują układ wtryskowy. Z tego względu należy dolewać oleju do dwusuwów, ale nie Mixolu, tylko czerwonego oleju półsyntetycznego o specyfikacji JASO FC w ilości 250 ml na 60 litrów ropy. Mixol jest olejem mineralnym, spala się gorzej niż półsyntetyk, a do tego pozostawia sporo popiołu. Radzę tobie pozostałe pół baku uzupełnią ropą typu premium i normalnie jeździć, tam nic nie ma prawa się popsuć przy dolaniu 4 litrów benzyny.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

02 Cze 2016, 12:33

Wiem, bo do 2.5tdi v6 tankowałem benzyne na zime i było ok. A tutaj to odpalanie strasznie mnie martwi... ogolnie mam rozumiec ze to moze byc przez ten mixol?
karolaudi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A4 B6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne reflektory LED
    Dzięki zastosowaniu diod LED, reflektory mogą być o wiele mniejsze i mieć praktycznie dowolny kształt. Ze względu na niski pobór mocy, niższe jest również zużycie paliwa. W zależności od zastosowanych rozwiązań, ...