REKLAMA
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Mechanik stwierdził (który sam ma 300C), że silnik sie zatarl, ale jest to bardzo dziwne. Olej w silniku miałem wymieniany jakieś 2 tys km temu. Przed tą trasą nie sprawdzałem, ale nie paliły się żadne kontrolki , a po awarii tylko kontrolka chyba awarii wtrysku. Po awarii pod maską gdzie bądź był olej, nie byłem w stanie stwierdzić źródła.
Macie pomysły co właściwie mogło się stać? I co powinienem zrobić? Mechanik mowi ze koszt remontu silnika 6-8 tys. zł. Boję się, że to zrobi, a dalej będą jakieś problemy, bo w zasadzie nie wiem co się dokładnie stało. Nie znam się na tym, co właściwie oznacza zatarcie i co się robi z silnikiem w takim wypadku?
Czy da się kupić nowy silnik i ile kosztuje?
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: od dwoch tygodni mialem problem z hamulcami z przodu, jak naciskalem choć troche mocniej, to cos "biło", na pedale bylo czuc bardzo mocne wibracje i samochod wrecz lekko rzucalo. To nie mogl byc chyba ABS, bo jednak dziwne zeby az tak mocno i wcześnie reagowal. Tarcze wygladaly na w bardzo dobrym stanie, kola wywazone, ciśnienie dobre. Dwoch mechanikow nie wiedzialo o co chodzi i nie umialo mi nic z tym zrobic.
No i zastanawiam sie czy jednak jakos nie bylo to powiązane z tą awarią. Bo dziwna koincydencja. Niedawno dwa razy paliła się też kontrolka "ESP BAS", i wydaje mi sie, ze to też może mieć jakis związek z tym hamowaniem, bo: "Asystent hamowania (BAS — Brake Assist) jest funkcją systemu ABS. Gdy czujnik pedału hamulca wykryje, że kierowca bardzo szybko nacisnął na pedał, wysyła informację do pompy ABS, która zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym niewspółmiernie do siły nacisku na pedał hamulca – z reguły wytwarza ciśnienie maksymalne" - to by pasowało do tego, co mi się działo, tzn lekko naciskałem hamulec a ten szarpał. Choć później ta kontrolka się już nie świeciła.
Dziękuję bardzo!