Chrysler Grand Voyager 2,5 TD 1994 r -Zbiornik Paliwa

07 Paź 2007, 19:32

Witam wszystkich,

Mam kolegę który posiada Chrysler Grand Voyager 2,5 TD z 1994 roku. I ma problem bo chce zamontować dodatkowy bak paliwa ( teraz ma ok 80 litrów ). Ponoć można domontować dodatkowy o wielkości ok 70 litrów. Ale nie wiemy jak on wyglada ani jak go zamocować. Może ktoś na ty forum miał z tym doczynienia lub ma jakieś materiały na ten temat.
Pozdrawiam
Orion42
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Lublin
  • 08 Paź 2007, 08:50

    A czy kolega pomyślał,czy mu się to opłaca - koszty przeróbki,robota?Czy kolega jeździ po pustyni,gdzie nie ma stacji benzynowych?Przecież 80 literków paliwa w tym autku powinno wystarczyć na ponad 850 km.No,chyba,że przemawia przez niego lenistwo i nie chce mu się tankować lub ma niechęć do stacji benzynowych :) .
    Przerobić się da,ale naprawdę nie warto.Przedewszystkim dodatkowy zbiornik powinien być zamontowany nad zbiornikiem oryginalnym,żeby paliwo mogło swobodnie spływać.Można do niego założyć czujnik i wskaźnik paliwa lub tylko czujnik i zrobić elektroniczne przełączanie na jeden wskaźnik.Jest to najprostszy i najtańszy sposób.Jeżeli się nie da tego dodatkowego zbiornika zamontować nad tym oryginalnym,to koszty rosną o pompke paliwa,która będzie przepopmowywała paliwo z jednego baku do drugiego oraz będzie trzeba wykonać sterowanie tej pompki.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Paź 2007, 10:37

    Dziękuje za odpowiedź. Niestety mój kolega ma różne dziwne pomysły :). A czy "MotoAlbercik" ma może jakieś materiały na ten temam albo informacje gdzie moge znaleźć zdjęcia, jakieś schematy dotyczące tej przeróbki.
    Orion42
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Lublin

    09 Paź 2007, 23:16

    Niestety nie dysponuję czymś takim :( .Raz przerabiałem też w ten sam sposób Toyotę 4Runner 3,0 TDi koledze.Ale zupełnie niepotrzebnie,bo jak mu się kończy paliwo w tym 1 zbiorniku to i tak jedzie na stację.Ale skoro chciał...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Paź 2007, 10:52

    Ok, dzięki za pomoc. Jescze coś poszukam na ten temat.
    Orion42
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Lublin

    10 Paź 2007, 19:15

    Hmnn....... Zakładałem i ja drugi dodatkowy zbiornik paliwa w ..... maluchu . Tak w 126p . Zrobiłem tak samo jak w innym maluszku - mojego kolegi . Miałem wzór , więc nie było kłopotu . Ten dodatkowy ( orginalny , troche przerobiony ) zakładało się z drugiej strony pojazdu . Oba były połączone wężami u góry i na samym dole . Paliwo przelewało się w nich na zasadzie naczyń połączonych , więc jeden czujnik paliwa wystarczył . Paliwo do silnika pobierane było z tego orginalnego , A tankowanie odbywało się normalnie . Po takiej przeróbce , razem wchodziło prawie 40 l. co wywoływało uzasadnione zdziwienie i zakłopotanie cepeeniarzy . To było w czasach kiedy to oni nalewali . Ktoś zapyta , a niby poco takie kombinacje ? Ano tym maluszkiem jeżdzili pooglądać rozbite samochody i co nieco zakupić za Odrą . Tankowali na granicy do pełna , jeszcze jaki karnisterek i w droge . Ani jednej marki nie dali , a objeżdzali kawał drogi . Tak..... to było dawno temu ..........
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4897
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

    11 Paź 2007, 18:39

    Dzięki poraz kolejny za odpowiedź. Mój kolega w podobnym celu montuje dodatkowy zbiornik czyli aby wybrać się za granicę ale tą .... po drugiej stronie :D
    Orion42
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Lublin

    11 Paź 2007, 18:57

    :shock: "po drugiej stronie" powiadasz...? Z mojej wiedzy wynika, że po drugiej stronie raczej skrzydeł w białe pióra się używa...? :wink:
    fordon
     

    11 Paź 2007, 19:17

    domyślam sie po co tam jedzie:) u ruskich tansze paliwo niz u nas wiec juz wiecej nie tłumacze po co ten zbiornik :lol:
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554