Chrysler sebring 2.4 z 2002 - komputer/sterownik kupię - szukam!!

09 Kwi 2016, 16:41

Pomóżcie kochani!!! Gdzie mogę kupić tanio komputer do chryslera sebringa z silnikiem 2.4 z 2002 roku???? szukam, szukam i znaleźć nie mogę... mechanik dał ciała i mi go przepalił :( :( :( auta nie mam a komputera za chol...ę znaleźć nie mogę :( gdzie taki dorwać?? potrzebuję sterownik o numerze 04896792ae :( :( :( heeeeeeelp.... odwdzięczę się za pomoc :(
chrysler7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Chrysler Sebring
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Kwi 2016, 17:13

chrysler7 napisał(a):sterownik o numerze 04896792ae

Ten numer z tego co widzę jest od sterownika skrzyni biegów. O taki sterownik ci chodzi? Czy o komputer silnika?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Kwi 2016, 17:28

hmm ja powiem tak - nie działa nic.... nie da się rakietka moja kochana zapalić... dostałam taki nr od mechanika i szukam. Podobno to taki ogólny komputer od silnika... :( :(
chrysler7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Chrysler Sebring
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Kwi 2016, 18:29

Moim zdaniem nie jest to komputer od silnika tylko od automatycznej skrzyni biegów. Zresztą zobacz sama np. na allego wpisując ten numer są tylko sterowniki od skrzyni biegów. [link do oferty na Allegro wygasł]

Jak mechanik przepalił ten sterownik? Może wymieniał coś przy czym powinien być odłączony akumulator i tego nie zrobił...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Kwi 2016, 21:23

Od silnika ma nr 04896686AI
jak ma 4 wtyczki.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

10 Kwi 2016, 10:12

Ha! Po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki się świecą, ale silnik się nie da odpalić... i ten sterownik ma 2 wtyczki. Teraz tak myślę, że ten cudny mechanik wyjął nie ten sterownik co trzeba!!! i jeszcze go wyjął do sprawdzenia i coś tam w nim uszkodził... ja się załamałam.... co mam robić?? wyjąć ten drugi od skrzyni i sprawdzić??
chrysler7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Chrysler Sebring
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Jak zachować się na skrzyżowaniu równorzędnym?
    Skrzyżowania równorzędne to we współczesnych miastach niezbyt częsty widok, dlatego wielu kierowców nie potrafi się właściwie zachować w takim miejscu. Podstawą jest przestrzeganie zasady prawej ręki. ...

10 Kwi 2016, 10:41

Najpierw to odebrać od partacza pieniądze o ile jakieś były zapłacone i jechać (dać się zaciągnąć) do kumatego mechanika - może wcale moduł nie jest uszkodzony, tylko ten paprok coś odłaczył albo pominął.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

10 Kwi 2016, 11:10

Dokładnie :ok: No i oczywiście kosztami należałoby tego partacza obciążyć. Jak się na czymś nie zna, to niech nie próbuje naciągać klientów. Ale podstwa to zabrać od niego auto, nim znowu coś spieprzy.
A tak wogóle, to na jekiej podstawie ten mechanik twierdzi, że uszkodzeniu uległ ów sterownik? To, że auta nie można zapalić, wcale nie oznacza, że uszkodzony jest sterownik. Powodów może być wiele. Zapytaj go, dlaczego sądzi, że to wina sterownika?
A z jaką dolegliwością zaprowadziłaś tą swoją rakietę do mechanika? co jej dolegało?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2016, 11:16

Ja jestem przerażona - nie dość, że na ten komputer pieniędzy nie mam to jeszcze nawet nie wiem, który to jest zepsuty!!! Powiedzcie mi dobre duszyczki, co teraz - wyjąć ten drugi od skrzyni biegów i go sprawdzić?? mam zdjęcie tego, co został wyjęty - coś tam jest w nim już ułamane (taki czarny pasek - płytka), da się to naprawić, dokupić jakiś element czy trzeba nowy??? i skoro on jest wyjęty a kontrolki świecą to chyba nie jego wina, że auto się nie dało odpalić?? idę płakać ot co!
chrysler7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Chrysler Sebring
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Kwi 2016, 11:26

Nie ma się co załamywać - jutro zaprowadż auto do innego, normalnego mechanika, a najlepiej do elektryka samochodowego i niech on posprawdza o co chodzi. Póki co, to nic nie wyjmuj i nic z tym auctem nie rób. A już wogóle niech on się go nie dotyka. Powiedz, że zostanie obciażony kosztami części, naprawy oraz holowania auta do innego mechanika. Ewentualnie zostaw mu auto i niech naprawia tak długo, aż naprawi, Oczywiście za jego pieniądze. Podczas odbioru auta od niego, za nic nie płać. Poprostu odbierz od niego auto. A jak nie będzie ci chciał oddać do czasu aż zapłacisz, to powiedz, że dzwonisz na policję. I jak to nie pomoże, to poprostu zadzwoń na policję i powiedz, że mechanik nie chce ci oddać auta, któe na dodatek sam zepzuł swoją niewiedzą. Policja przyjedzie i będzie ci musiał auto oddać. A jak będzie chciał odzyskać pieniądze za naprawę, to będzie musiał skierować sprawę do sądu. I dobrze zrobi, bo za założenie sprawy trzeba zapłacić. A podejrzewam, że sąd przyzna ci rację, tym bardziej, że bęzie plicyjna notatka. Ale myślę, że on dobrze o tym wie i o sądzie nawet nie będzie myślał.
Tak więc nie załamuj się tylko jutro poszukaj elektryka samochodowego i zaprowadz do niego autko.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2016, 11:35

Z rakietą był taki problem, że nie włączał się wentylator i przegrzewała się kosmicznie chłodnica. Pojechałam do niego a on podłączył do przekaźników prąd czy jakoś tak (no nie znam się na tym, tyle zrozumiałam) a potem rozebrał komputer. Ten komputer był cały w galaretce i on go czyścił. I teraz nie wiem, czy to właściwy komputer jest wyjęty - jeśli wyjął niewłaściwy i go uszkodził to jestem z dwoma uszkodzonymi.... i nie wiem, czego teraz szukać i jak to sprawdzić :/ jutro z nim pogadam i zobaczę, co mi powie
chrysler7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Chrysler Sebring
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Kwi 2016, 11:50

Mam nadzieję, że ten mechanik sprawdził, że ze sterownika nie wychodzi sygnał sterujący na cewkę przekaźnika. Jak się nie mylę, to ze sterownika wychodzi masa na cewkę. No i że ów mechanik sprawdził sam czujnik temp, który powoduje, że sterownik włącza wentylator.
No i skoro chodzi o wentylator, to musi to być sterownik silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2016, 12:21

Sterownik w galaretce ? A o jakim smaku ? :P Czy ten szpec przypadkiem nie próbował usuwać zabezpieczenia sterownika przeciw wilgoci ? Skoro wiatrak się nie uruchamiał, to powinien sprawdzić wiatrak i czujniki ew. przekaźniki, które są stale narażone na wilgoć będąc w okolicy przodu auta, a nie od razu dłubać przy komputerze. O ile się orientuję zepsuć taki komputer jest cięzko, a dłubanie przy nim to ostateczność.

PS: Możesz jeszcze temu fachurze powiedzieć, że opiszesz go na stronie dobrymechanik.pl, gdzie się przedstawia opinie na temat warsztatów - mając przed oczami widmo odpływu klientów na pewno mu fujara zmięknie.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

10 Kwi 2016, 13:00

Przy takich temperaturach jak mamy teraz sprawny silnik nie powinien osiągać temperatury załączania wentylatora. Jedynie podczas postoju silnik może wymagać załączenia wentylatora.
Silnik wentylatora w chryslerach jest dwubiegowy tzn ma 3 wyjścia. W układzie są dwa przekaźniki pierwszy bieg mały oznaczony: Low speed fan radiator relay i drugi duży oznaczony; High speed fan radiator relay. Oba zasilane z bezpiecznika 40A w komorze silnika (Power distribution center). Przekaźniki są sterowane przez sterownik w zależności od czujnika temperatury silnika.

http://www.justanswer.com/chrysler/52b6 ... urned.html

http://forum.2gn.org/viewtopic.php?t=39483

Tutaj mamy opis przekładki silnika 2,0 i 2,4 mozna na nim się WZOROWAĆ.
Czujnik temperatury silnika ECT (engine coolant temperature) powinien być we wtyczce C2 pin 20. Trzeba sprawdzić jego opór i porównać z danymi. Sterowanie przekaźników, wtyczka C3 pin 4 bieg maksymalny i 6 bieg wolny. Cewki przekaźników są zwierane do masy przez sterownik, plus na cewki przychodzi z bezpiecznika F12 10A w Fuse block.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704