Chrysler voyager 91r. 2.5l manual brak iskry

19 Lut 2010, 14:13

Witam wszystkich jestem na tym forum nowy. Próbowałem własnych sił aczkolwiek na dzień dzisiejszy poddaje się. Otóż w moim samochodzie dosłownie sparciała instalacja w komorze silnika tu przy kielichu skąd idzie do ściany grodziowej. Po zdiagnozowaniu usterki przez mojego znajomego, wziołem się do roboty. Polutowałem te wszystkie kable plusowe w jeden wielki plus. Po czym autko odpaliło i heja na Czechy:-). Po powrocie z Czech, następnego dnia po odpaleniu i przejechaniu kilku km. w tym samym miejscu zaczęła się dosłownie palić instalacja. Jakoś to ugasiłem. W efekcie końcowym komputer silnika oraz instalacja komory silnika do wymiany. Oczywiście autko oddałem do fachowca elektrycznego ponieważ po wcześniejszych próbach odbudowaniu wiązki elektrycznej nadal było brak iskry na cewce. Po kilku tygodniach elektryk poddał się.
Wszystkie znaczące i mniej znaczące informacje:
- po przekręceniu kluczyka na pozycję start brak startu rozrusznika, pali się za to wtedy kontrolka od ręcznego
- brak sygnału z komputera na czujnik hallotrona ale zasilanie jest( co przekłada się na braku iskry na świecach)
- mono wtrysk po przekręceniu zasilania pracuje
-komputer podobnież jest ten sam tylko jeden numer nie zgadza się
-wiązkę elektryczną po wielkich trudach dostałem ale brakuje tam jeden kostki do skrzyni biegów oraz elektryk powiedział, że to najprawdopodobniej jest wiązka elektryczna od tego modelu ale ze skrzynią automatyczną
(nie zakładałem drugiego tematu ponieważ tutaj jest potrzebne info w sprawie z gazem)

Wyjście z tej całej sytuacji jest jedno : ponieważ w aucie jest instalacja gazowa BRC chciałbym ją podłączyć na krótko, próbowałem nawet wzmocniłem sygnał czujnika hallotrona przez moduł od polonez gl-118 ale dalej niema iskry. Jeśli ktoś chce mi pomóc proszę napisać :-) co mam uczynić żeby była iskra na cewce.
vogelek1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Wrocław

21 Lut 2010, 23:29

Powiem szczerze ze nie widzę związku między podłączeniem instalacji gazowej na krótko a prądem na cewce zapłonowej. Podłączenie instalacji gazowej na krótko miałoby sens gdybyś miał problem z paliwem nie z prądem.
Co do elektryki - no cóż jeśli nie dał rady elektryk który miał do tego dostęp to ja myślę, że tylko czytając twój opis nie będziemy w stanie pomóc. Możesz jedynie sprawdzić czy do cewki dochodzi prąd sterujący, a jeśli nie podłączyć go na krótko.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

22 Lut 2010, 11:49

Czyli rozumiem, że tą poskręcaną w jeden wielki plus instalację wymieniłeś i połączona ona jest tak jak powinna być? Komputer też jest wymieniony, ale jedna cyferka się nie zgadza? jeżeli tak, to trzeba sprawdzić na schemacie z obu wersji samochodów ( z twojego i z tego z którego masz komputer) czy wyprowadzenia z komputerów są takie same na tych samych pinach - mogą być inne, bo jak piszesz jest to komputer z wersji z automatem. Komputer ma też czasami dwa, a nawet trzy zasilania. Skąd wiesz, że to zasilanie które jest współpracuje z tym czujnikiem?To samo tyczy się wiązki elektrycznej - mogą być inaczej połączone przewody - musisz to sprawdzić kabel po kabelku patrząc na schemat.
Sprawdz też samą stacyjkę - po takim zwarciu mogła wypalić się stacyjka - zmierzyć trzeba przejścia styków stacyjki i to najlepiej pod obciążeniem - np. z żarówką 21W. Zmierzyć też musisz sam czujnik i cewkę zapłonową - mogła się spalić. Posprawdzaj tez styki w bezpiecznikach i przekaźnikach oraz same przekaźniki - nie wiem czy u ciebie jest, ale zazwyczaj są przekaźniki zapłonu - jeden a nawet dwa. Podają one napięcie z akumulatora na odbiorniki po przekręceniu stacyjki.
Jest to robota dla dobrego elektryka, który ma dokładny schemat elektryczny twojego modelu samochodu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lut 2010, 00:24

Migaz napisał(a):Powiem szczerze ze nie widzę związku między podłączeniem instalacji gazowej na krótko a prądem na cewce zapłonowej. Podłączenie instalacji gazowej na krótko miałoby sens gdybyś miał problem z paliwem nie z prądem.
Co do elektryki - no cóż jeśli nie dał rady elektryk który miał do tego dostęp to ja myślę, że tylko czytając twój opis nie będziemy w stanie pomóc. Możesz jedynie sprawdzić czy do cewki dochodzi prąd sterujący, a jeśli nie podłączyć go na krótko.[/quoteOk

Ok ale wiemy, żeby "iskra była" to czujnik hallotrona musi mieć dwa napięcia pomijając to, że cewka, aparat i czujnik hall. są w porządku. A jesli już znajdę tą iskrę to wtedy odpalę go na gazie i tylko i wyłącznie to potrzebuję narazie. Po prostu jeśli ktoś wie jakie dać napięcie sterujące na hallotron to był bym wdzięczny o napisanie wiem że to coś około 6 volt ale tylko przypuszczam.

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 00:31 ]
MotoAlbercik napisał(a):Czyli rozumiem, że tą poskręcaną w jeden wielki plus instalację wymieniłeś i połączona ona jest tak jak powinna być? Komputer też jest wymieniony, ale jedna cyferka się nie zgadza? jeżeli tak, to trzeba sprawdzić na schemacie z obu wersji samochodów ( z twojego i z tego z którego masz komputer) czy wyprowadzenia z komputerów są takie same na tych samych pinach - mogą być inne, bo jak piszesz jest to komputer z wersji z automatem. Komputer ma też czasami dwa, a nawet trzy zasilania. Skąd wiesz, że to zasilanie które jest współpracuje z tym czujnikiem?To samo tyczy się wiązki elektrycznej - mogą być inaczej połączone przewody - musisz to sprawdzić kabel po kabelku patrząc na schemat.
Sprawdz też samą stacyjkę - po takim zwarciu mogła wypalić się stacyjka - zmierzyć trzeba przejścia styków stacyjki i to najlepiej pod obciążeniem - np. z żarówką 21W. Zmierzyć też musisz sam czujnik i cewkę zapłonową - mogła się spalić. Posprawdzaj tez styki w bezpiecznikach i przekaźnikach oraz same przekaźniki - nie wiem czy u ciebie jest, ale zazwyczaj są przekaźniki zapłonu - jeden a nawet dwa. Podają one napięcie z akumulatora na odbiorniki po przekręceniu stacyjki.


Jest to robota dla dobrego elektryka, który ma dokładny schemat elektryczny twojego modelu samochodu.


W zasadzie to mam spalony komputer i spaloną wiązkę z której odczytam kolory kabli wychodzących i dam znać jak się mają do tej nowej komputer kupiłem od handlowca wiec nie wiem z jakiego autka jest i tak samo wiązka też nie wiem z jakiego jest autka ale napewno nie z tego samego ponieważ kupowałem ją w innym mieście. Co do stacyjki to jest ok ponieważ wtrysk działa słyszę pompa paliwa też działa na którymś z kabli od kompa silnika wychodzi napięcie 4 v i więc i jak przekręce kluczyk na rozrusznik to zapala się lampka od ręcznego więc przejście jakieś w tej pozycji tez napewno jest. Przekaźniki są i pracują też sprawdzałem.
vogelek1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...