Chrysler Voyager 98 2,5 TD po "wymianie" świecy żarowej

18 Lis 2016, 12:55

Wymieniłem świecę żarowa na pierwszym garze(miała przerwę) i po próbie rozrusznikiem usłyszałem trzask pod maską i zobaczyłem nie wielki dym. Kiedy otworzyłem maskę dymy już nie udało mi sie zlokalizować. Auto kręci rozrusznikiem ale już nie odpala. Napięcia na świecach brak, bezpieczniki dobre. Nie odczytałem napięcia zasilania świecy i nie sprawdziłem jej akumulatorem przed wstawieniem. Co robić? Czego szukać?
S.
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

18 Lis 2016, 13:05

Sprawdżwszystkie świece czy są dobre, następnie sprawdż przekaźnik lub przekaxniki - coś mi się kojarzy, że są dwa, od grzania świec - są albo koło akumulatora, albo między błotnikiem a skrzynką z bezpiecznikami. Sprawdż czy na styku roboczym jest napięcie od aku i czy na pin sterowniczy przychodzi napięcie po przekręceniu stacyjki. Przekaźniki są zasilane jak dobrze pamiętam osobnym przewodem z akumulatora. Sprawdż, czy tak jest i czy ten przwód się np. nie upalił. Ale to pokaże pomiar napięcia na pinie roboczym przekaźnika.
Jak zachowuje się kontrolka od świec?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lis 2016, 13:08

Kontrolka świeć zachowuje się poprawnie. Temperatura teraz jest ok. 10 st C - więc powinien przynajmniej szczeknąć. Czy napięcia pracy świec z Chryslera 96 i 98 są takie same? Może świeca była zwarta, samochód z którego wyjąłem stał kilka lat. Wygląda na to, że i pompa nie ma zasilania. Pamiętasz, może jak opisany jest/są bezpieczniki i przekaźniki świec?
Ostatnio edytowany przez stefann, 18 Lis 2016, 13:27, edytowano w sumie 1 raz
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

18 Lis 2016, 13:21

Napewno zrobiło się jakieś zwarcie, skoro poszedł dym. innej opcji nie ma. Dlatego pisałem, żebyć na wszelki wypadek sprawdził wszystkie świece i zasilanie na przekaźniku bądż przekaxnikach. A skoro piszesz teraz, że pompa paliwa nie działa, to posprawdzaj bezpieczniki. Podejrzewam, że poleciał któryś z tych głównych, wysokoprądowych.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lis 2016, 15:54

Dziękuję za podpowiedzi.
Znalazłem - przyczyną był upalony fuse link tuż za accu. Podpowiedzcie, proszę jak to zabezpieczyć, by flekując zwykłym drutem nie upiec auta. Jakie tam powinno być zabezpieczenie w amperach? Na niebieskim drucie(fuse link) oprócz tego nie ma innej informacji o amperażu.
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Paliwa i ich rodzaje - jakie parametry mają znaczenie?
    Według danych European Automobile Manufacturers Association z 2015 roku po drogach krajów Unii Europejskiej jeździ 54,1% samochodów osobowych napędzanych benzyną, 41% dieslem i tylko 5% napędzanych paliwami ...