Daewoo Matiz rok 2000 - samochód zgasł i padła elektryka

11 Lis 2016, 07:43

Witajcie. Jestem nowym użytkownikiem forum i potrzebuję waszych rad, opinii, podpowiedzi.
Wczoraj wieczorem pędziłem swoim Matizem. Jakby nigdy nic zgasło radio, w następnej kolejności przygasła deska rozdzielcza oraz światła Z każdą minutą dostawał coraz mniej prądu (wolniej działąły wycieraczki, kierunku wolniej, światła coraz słabiej świeciły) aż później zgasł i już nie odpalił. Aktualnie jest zapłon, można z popychu odpalić jednak nie kręci rozrusznik i cała elektryka nie świeci. Co może być przyczyną? czyżby alternator? stracił ładowanie podczas jazdy?
Mefyuuu
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 24 03 2011
Auto: Daewoo Matiz

11 Lis 2016, 12:23

Czy zaświeciła się kontrolka akumulatora?
Jak z popychu odpali, to można jechać, czy silnik zaraz gaśnie?
Jakie jest obecnie napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lis 2016, 10:19

1. Kontrolka akumulatora świeciła zawsze przy odpalaniu. Nawet wtedy gdy wymieniłem akumulator 3 miesiące temu.
2. Samochód jechał całkowicie bez mocy jakieś 100 metrów, bez żadnego oświetlenia i gasł
3. Nie wiem, został odholowany i nie mam jak sprawdzić napięcia
Mefyuuu
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 24 03 2011
Auto: Daewoo Matiz

12 Lis 2016, 13:21

To, że kontrolka świeciła przy odpaleniu, to normalka - nie o to pytałem, Chodziło mi o to, czy po uruchomieniu silnika ta kontrolka gasła i czy nie zaświecała się podczas jazdy.
Powodem jest na 99% rozładowany akumulator. Należy tylko odszukać przyczynę jego rozładowywania - albo jest to brak ładowania ( dlatego pytam o stan kontrolki aku ) albo aku jest już do wyrzucenia ( dlatego pytałem jakie jest na nim napięcie ).
W tym momencie to najlepiej założyć aku z jakiegoś innego samochodu i spróbowac uruchomić silnik. Jak sie uda to zrobić bez problemu, to moja diagnoza się potwierdzi, ze rozładowany jest aku. I trzeba znaleść tego przyczynę. A mogą być trzy - albo altek nie ładuje, albo aku do wyrzucenia, albo coś kradnie z niego za dużo prądu.
Napięcie ładowania oraz czy coś nie kradnie prądu sprawdzisz, jak podłączysz inny akumulator. Ten rozładowany trzeba sprawdzić jakie ma napięcie, bo od tego zależy też, czy warto go ładować prostownikiem.
Podstawa - musisz mieć miernik i musisz wiedzieć jak się nim obsługiwać, czyli jak zmierzyć napięcie aku i łądowania oraz jak zmierzyć prąd pobierany przez aku przy wyłączonym silniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000