Ciekawa benzyna do 60k

11 Sty 2023, 22:03

Hej, szukam podpowiedzi co ciekawego mógłbym kupić w założonym budżecie. Moje wymagania to auto, które chociaż trochę będzie wyróżniało się z tłumu, było dość żwawe i nie było tykającą bombą.
Sam rozglądam się za Leonem 2 cupra r, audi s3 8p i golfem 6 r. Domyślam się, jest pewnie wiele ciekawszych aut, dlatego proszę tutaj o pomoc. Interesują mnie tylko silniki benzynowe z racji rocznych przebiegów nie przekraczających 10 tysięcy kilometrów.
Jcob
Nowicjusz
 
Posty: 12

11 Sty 2023, 23:19

No wybitnie ciekawe modele wybrałeś trzeba przyznać, na pewno każdy odwróci głowę na ulicy :mrgreen:

hjundaj genesis, 350z, giulietta qv, megane rs - i to chyba byłby mój faworyt spośród hh

albo taki gokart [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2634
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Sty 2023, 00:42

Zamiast Golfa/Leona.., poszukałby Scirocco R, albo TT 8J, dużo lepiej te auta wyglądają.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

12 Sty 2023, 12:19

Megane rs ma faktycznie twarde zawieszenie jak to piszą w internecie? Często można spotkać się z opinią, że to typowo torowe auto. Fakt, Scirocco bardzo ładne, te z ogłoszenia już wpada w oko, na pewno dopiszę do listy poszukiwań.
Jcob
Nowicjusz
 
Posty: 12

12 Sty 2023, 12:22

Jcob napisał(a):Megane rs ma faktycznie twarde zawieszenie jak to piszą w internecie?


Ja dosyć poważnie myślałem o Meg III RS ale niestety zawias jest do jazdy dd uciążliwy. Poszedłem w Meg coupe GTeka FL i po delikatnym sofcie mam RSa z małym plusem i zawias bardziej komfortowy przy sporo niższej kasie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10771
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Sty 2023, 14:22

Jak do tego zestawienia ma się astra J OPC? Wyglądem kusi, ale oferuje coś oprócz tego?
Jcob
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco! Odłóż smartfon podczas jazdy
    Badania pokazują, że wykonywanie połączeń przez kierowcę trzymającego telefon/smartfon w dłoni podczas jazdy dwukrotnie zwiększa ryzyko wypadku. Z kolei czytanie i wysyłanie wiadomości zwiększa to ryzyko aż 6-krotnie(1). ...
    Która firma króluje na rynku kabrioletów?
    Co wspólnego mają ze sobą Mercedes 170 S z 1937 roku, 540-konne Audi R8 Spyder czy ekstremalnie luksusowy i niebotycznie drogi Rolls-Royce Down oraz Mercedes-AMG GT? Każdy z tych samochodów został wyposażony ...

11 Maj 2023, 11:14

Hej, nastąpiła nagła zmiana priorytetów lecz kwota pozostaje bez zmian. Szukam czegoś bardziej przyziemnego, prostego, świeżego z niskim przebiegiem. Silnik benzyna/turbobenzyna, służący do codziennej jazdy i pozwalający na sprawne poruszanie. Na ten moment do głowy przychodzi mi astra j/k że silnikiem 1.4 albo 1.6 i ford focus MK3 1.6 125KM. Jak wypadają ecoboosty od forda? Warto się którymś zainteresować?
Jcob
Nowicjusz
 
Posty: 12

11 Maj 2023, 11:26

Jak wypadają ecoboosty od forda?


Do twoich wymagań średnio pasują. 1.6/125 spoko. Astra też ujdzie ale 1.6/115 przy tej masie auta strasznie zamula, imo 1.4/140 to minimum (astra jest cięższa niż konkurencyjne modele).
Popatrzyłbym za to na kia ceed albo hyundai i30. Zerknij też na fiata tipo 1.4 tjet - kupisz najmłodsze auto a silnik to sprawdzona konstrukcja a do tego ma zwykły, pośredni wtrysk więc gazik montujesz tanio i bezproblemowo.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2634
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Maj 2023, 11:28

Zdecyduj się czego chcesz, bo między N/A, a turbo jest SPORA różnica.

Wolnossące 1.6 w Focusie nie nazwałbym "sprawnym poruszaniem" się, auto swoje waży i w pojedynkę jako tako ujdzie, ale załadujesz w trasę i o osiągach możesz zapomnieć. Do tego ta moc jest osiągana wysoko, tam gdzie na co dzień nie kręcisz. EcoBoosty raczej średni wybór.

Astra z turbo w kwestii osiągów lepsza, ale bardziej awaryjna i kapryśna.

Ja bym dodał do opcji Ceeda z T-GDI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2023, 13:09

Którego ceeda masz konkretnie na myśli? 2 generację ze silnikiem 1.0 t-gdi?
Jcob
Nowicjusz
 
Posty: 12

11 Maj 2023, 13:18

Sorry pomyliłem generacje, w drugiej nie ma dobrego silnika turbo.

Zostaje GDI, chociaż nie ma on jakiś wielkich zalet, a jednak nowsza konstrukcja.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2023, 13:31

galakty napisał(a):Zostaje GDI, chociaż nie ma on jakiś wielkich zalet, a jednak nowsza konstrukcja.
Ten sam silnik w Hyundai i30. W granicach 60tkm można znaleźć III generację z silnikami T-GDi z początku produkcji czyli od 2017 roku np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł], [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Możesz jeszcze spojrzeć np. na Mazdę 3 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] silnik 2.0 daje wystarczającą dynamikę i jest w miarę oszczędny.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

11 Maj 2023, 13:40

Rokiko napisał(a):Ten sam silnik w Hyundai i30. W granicach 60tkm można znaleźć III generację z silnikami T-GDi z początku produkcji czyli od 2017 roku np.


Nooo budżet mocno na styk, ale szansa jest :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2023, 13:43

Dokładnie, warto tu dobrze sprawdzać te samochody :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

12 Maj 2023, 18:29

Mam pod nosem taką astrę. Warto się zainteresować? Czy przy takim przebiegu warto o na coś konkretnego zwrócić uwagę?
[link do oferty na Olx wygasł]
Jcob
Nowicjusz
 
Posty: 12