REKLAMA
Witam forumowiczów.
Od dłuższego czasu wertuje Wasze forum chcąc zgłębiać wiedzę przydatną mi do zakupu nowego auta.
Przez ostatnie 10 lat jeździłem tylko i wyłącznie po mieście corsą C z krytykowanym od zawsze silnikiem 1.0. Samochód przez 10 lat popsuł się 2 razy gdzie naprawy kosztowały po kilkadziesiąt złotych.
Czas na coś większego, mocniejszego i szybszego jako że będę zmuszony jeździć w dłuższe trasy pozamiejskie.
Moje wymagania:
Budżet 10-20 tys.
Najlepiej nie za duży sedan.
Obowiązkowo klimatyzacja.
Koniecznie benzyna, opcjonalnie LPG jeśli już będzie.
Fajnie gdyby było RWD ( jeździłem jakiś czas omegą )
Rok produkcji właściwie bez znaczenia, dowiedziałem się tu, że najistotniejszy jest stan techniczny pojazdu.
Moje typy po kilku tygodniach na Waszym forum:
* BMW e46 po liftingu z silnikiem 6R powyżej 2 litrów - boje się tylko stanu tych aut wiedząc, że nie miały szczęscia do właścicieli. Jak faktycznie jest z tą bezawaryjnością ?
*Audi A4 B6 z silnikiem 1.8t - słyszałem, że zawieszenie mało trwałe i drogie przez aluminiowe wahacze ? Dużo kombinowanych aut bo upodobali je sobie handlarze ? Jak z ogólną usterkowością? Przekonuje mnie popularność audi, dostępność części oraz praktyczność.
* Rover 75 po liftingu 2.0, 2.5 - optycznie jestem w tym samochodzie zakochany ale jak z awaryjnością, naprawami i cenami napraw ?
* Lexus IS z silnikiem 2.0- tu nie podoba mi się tył pojazdu jednak opisywana bezawaryjność i trwałość mnie przekonuje. Czy ewentualne wymiany części mnie nie pogrążą finansowo ?
*Opel Vectra C 1.8 140KM albo 2.0t - z sentymentu do marki, która nigdy mnie nie zawiodła to wybór najbliższy memu sercu. Jak Vectra C wypada na tle powyższej konkurencji ? Z drugiej strony chciał bym zakosztować czegoś poza oplem.
*Renault Laguna II ta poprawiona z końca produkcji- kuzyn ma, chwali i nijak ma się to do obiegowej opinii ,,królowej lawet". Jak to jest w rzeczywistości? Interesuje mnie motor 2.0
Proszę o ustosunkowanie się do w.w pojazdów i wskazanie najlepszej opcji.