Samochód w przedziale 15-17 tys zł

19 Mar 2017, 14:21

Witam serdecznie, liczę na pomoc w wyborze marki oraz modelu.

Planuję zakup auta w cenie podanej w temacie. Będę się aktualnie pozbywał mojego autka i w to miejsce chce kupić coś większego, wygodniejszego i lepiej wyposażonego. Osobiście jestem kierowcą nad wyraz spokojnym na trasie, nie żyłuję auta, jeżdżę spokojnie.

Mieszkam pod Łodzią w małej miejscowości. Póki co do pracy nie jeżdżę autem, naprawdę są to bardzo sporadyczne wypady, gdyż do pracy mam kilka min rowerem. Więc auto będzie jeździło głównie z mojej miejscowości do Łodzi czyli około 40km, czasem po mieście oczywiście trzeba będzie się poruszać no i oczywiście trasy, głównie w stronę gór. Przebieg to tak mniej więcej od 10 do 20 tys km.

Mam na oku kilka modeli:
Ford Focus Mk2
Ford C-Max
Mazda 6
Mazda 3
Civic VII
Oper Vectra C
Opel Signum
Opel Astra III
Audi A4 b5/b6.

Powiem szczerze, że póki co najbardziej myślę o Audi A4 głównie B6, choć B5 kusi belką z tyłu zamiast wielowahacza. Ale dziś chyba aż tak bardzo ten wielowahacz nie jest aż tak bardzo drogi w ewentualnej naprawie. I póki co głównie skupiam się nad Audi właśnie. Wyposażenie, silnik oraz blachy przemawiają do mnie.

A spośród reszty w opcję wchodzi Mazda 6, choć boleję nad jej blachami oraz Astra III oraz Focus MK2.

Co do silnika. To jest głównie moja bolączka, bo coś ciągnie mnie do Diesla. Akurat mam w pracy kilku kolegów, którzy od lat jeżdżą A4 i sobie chwalą 1.9TDI, ale z chęcią wysłucham opinii.

Autko chciałbym użytkować min 2 max 3 lata.
W razie pytań doprecyzuję oczekiwania. Pozdrawiam
Gorthin88
Nowicjusz

Auto: Daewoo Lanos

19 Mar 2017, 17:49

Zawieszenie wielowahaczowe jest bardziej problematyczne dla przedniej osi. Tylna raczej nie sprawia wielu problemów. Dla A4, Passata, dzisiaj można za 1200-1500zł kupić cały zestaw Meyle, czy Lemfoerder'a, które są chyba w tej kwestii najlepszym wyborem jeśli chodzi o trwałość. Reszta to koszty wymiany.