Samochód w przedziale 15-17 tys zł

19 Mar 2017, 14:21

Witam serdecznie, liczę na pomoc w wyborze marki oraz modelu.

Planuję zakup auta w cenie podanej w temacie. Będę się aktualnie pozbywał mojego autka i w to miejsce chce kupić coś większego, wygodniejszego i lepiej wyposażonego. Osobiście jestem kierowcą nad wyraz spokojnym na trasie, nie żyłuję auta, jeżdżę spokojnie.

Mieszkam pod Łodzią w małej miejscowości. Póki co do pracy nie jeżdżę autem, naprawdę są to bardzo sporadyczne wypady, gdyż do pracy mam kilka min rowerem. Więc auto będzie jeździło głównie z mojej miejscowości do Łodzi czyli około 40km, czasem po mieście oczywiście trzeba będzie się poruszać no i oczywiście trasy, głównie w stronę gór. Przebieg to tak mniej więcej od 10 do 20 tys km.

Mam na oku kilka modeli:
Ford Focus Mk2
Ford C-Max
Mazda 6
Mazda 3
Civic VII
Oper Vectra C
Opel Signum
Opel Astra III
Audi A4 b5/b6.

Powiem szczerze, że póki co najbardziej myślę o Audi A4 głównie B6, choć B5 kusi belką z tyłu zamiast wielowahacza. Ale dziś chyba aż tak bardzo ten wielowahacz nie jest aż tak bardzo drogi w ewentualnej naprawie. I póki co głównie skupiam się nad Audi właśnie. Wyposażenie, silnik oraz blachy przemawiają do mnie.

A spośród reszty w opcję wchodzi Mazda 6, choć boleję nad jej blachami oraz Astra III oraz Focus MK2.

Co do silnika. To jest głównie moja bolączka, bo coś ciągnie mnie do Diesla. Akurat mam w pracy kilku kolegów, którzy od lat jeżdżą A4 i sobie chwalą 1.9TDI, ale z chęcią wysłucham opinii.

Autko chciałbym użytkować min 2 max 3 lata.
W razie pytań doprecyzuję oczekiwania. Pozdrawiam
Gorthin88
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Daewoo Lanos

19 Mar 2017, 17:49

Zawieszenie wielowahaczowe jest bardziej problematyczne dla przedniej osi. Tylna raczej nie sprawia wielu problemów. Dla A4, Passata, dzisiaj można za 1200-1500zł kupić cały zestaw Meyle, czy Lemfoerder'a, które są chyba w tej kwestii najlepszym wyborem jeśli chodzi o trwałość. Reszta to koszty wymiany.

A4 jednak nie jest dużym samochodem. Oferuje znacznie mniej miejsca, niż np. Opel Vectra; szczególnie pasażerowie z tył będą nieco poirytowani na dłuższej trasie. Jeśli masz małe dziecko, to będzie kopać po oparciu, co potrafi poważnie rozpraszać. A4 to mniej więcej poziom Astry, która chyba nawet wydaje mi się ciut bardziej przestronna z tył.

Jeśli jednak względy estetyczne i jakościowe wchodzą w grę, to zdecydowanie A4 będzie tutaj najlepsze. Ford ma takie sobie plastiki i nie zaskakuje wyposażeniem, jeśli nie jest to wersja Titanium lub Ghia, Mazda jest całkiem nieźle wyposażona, jak na japończyka, ale ma problem ze słabej jakości ocynkiem, Opel Vectra jest bardzo przestronna i sporo wersji ma całkiem niezłe wyposażanie i bardzo niezawodne silniki (oprócz 2,2), ale jednak Signum jest tą "lepszą" wersją wyposażenia. Civic natomiast to raczej bardzo biedne samochody i chyba przez to są takie niezawodne.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

19 Mar 2017, 18:09

Na pewno jeszcze się solidnie przyjrzę Audi jeśli chodzi o przestronność wnętrza. Dla mnie z Lanosa to i tak będzie przeskok wielkościowy, więc nie powinienem narzekać. Dziecka póki co nie mam. Głównie potrzebuję bagażnika na wyjazdy w góry na rower.

Względy estetyczne aż tak bardzo nie grają roli, bo w zasadzie nadwozie w Focusie, Astrze III jak i Audi bardzo mi się podoba, jak i również wnętrze.

Za Audi przemawia na pewno wyposażenie, które dość często można spotkać w ogłoszeniach. Kwestia w zasadzie tylko czy Audi A4B6 w stosunkowo dobrym stanie jest do kupienia za pieniądze w okolicy 16tys zł? Czy to nie okaże się wytrzaskany, ale wyszykowany złom, w którego na dzień dobry trzeba włożyć jeszcze ze 2-3 tys zł.

I np. lepszym wyjściem jest kupienie Astry III czy Focusa Mk2?
Chcę wybrać max dwa modele, w których będę się poruszał co ułatwi szukanie.

Prócz tego Audi to jak spisują się opisane wyżej Astra III i Mk2? Godne polecenia za powiedzmy zakładaną kwotę znajdę coś godnego uwagi?

Mazdy sobie już odpuściłem. Te złe opinie na temat blachy strasznie człowieka odpychają. O ile z zawieszeniem czy z silnikiem można sporo naprawić, tak blacharkę to wydaje mi się, że to syzyfowa praca.
Gorthin88
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Daewoo Lanos
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy spada temperatura, spada też ciśnienie w kołach!
    Zbyt małe lub zbyt duże ciśnienie w oponach to dłuższa droga hamowania i gorsza przyczepność na zakrętach. Za niskie ciśnienie w oponach wpływa na przyspieszone zużycie opon. Ubytek o tylko 0,5 bara wydłuża drogę hamowania ...